تبیان، دستیار زندگی
در پی درگذشت عالم ربانی و فقیه عالی مقام، آیت‌الله حاج میرزا جواد آقای تبریزی، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب، پیام تسلیتی صادر فرمودند. به گزارش مهر، متن پیام تسلیت رهبر انقلاب بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تسلیت مقام معظم رهبر در رحلت آیت‌الله حاج میرزا جواد آقای تبریزی

در پی درگذشت عالم ربانی و فقیه عالی مقام، آیت‌الله حاج میرزا جواد آقای تبریزی، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب، پیام تسلیتی صادر فرمودند.

به گزارش مهر، متن پیام تسلیت رهبر انقلاب بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با تأسف و تأثر فراوان اطلاع یافتیم که عالم ربانی و فقیه عالی‌مقام آیت‌الله آقای حاج میرزا جواد آقای تبریزی ـ رحمة‌الله علیه ـ دار فانی را وداع گفته و حوزه‌های علمیه را سوگوار ساخته است.

ایشان از مراجع معظم تقلید و از برجسته‌ترین اساتید حوزه علمیه قم بودند و در طول ده‌ها سال، جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی از افادات و تحقیقات علمی این فقیه و اصولی ـ عالیقدر بهره‌مند گشتند. تقوی و پارسایی این مرد بزرگ در کنار خلق و خوی مردمی و رعایت پدرانه‌ای که با شاگردان و ارادتمندان خویش به کار می‌برد. ایشان را در میان طلاب و جوانان و بسیجیان، شخصیتی محبوب ساخته و حضور ایشان در عرصه‌های گوناگون حماسه‌های انقلاب کرامت مضاعفی در این وجود پربرکت پدید آورده بود.

مردم شریف قم هنوز سیمای با وقار ایشان در تشییع پیکرهای مقدس شهیدان دوران دفاع مقدس را فراموش نکرده‌اند. درگذشت این عالم عامل و این شخصیت علمی برجسته برای حوزه های علمیه خسارتی بزرگ است.

اینجانب رحلت آن بزرگوار را به مراجع معظم تقلید و علمای اعلام و حوزه‌های علمیه و به عموم ملت ایران، به ویژه به شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان و نیز به بیت مکرم و آقازادگان محترمشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که برترین پاداش صالحان را به ایشان عطا فرمایند.

سید علی خامنه‌ای

30/آبان/ 1385