تبیان، دستیار زندگی
به عرصه موسیقی   «یوسف اسلام»، «كت استیونس» سابق، پس از گذشت سه دهه از مسلمان شدن خود و جدا شدن از موسیقی پاپ، اولین آلبوم تجاری خود را مجددا منتشر می‌كند به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «یوسف اسلام» در حا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت جنجال برانگیز «كت استیونس» ،«یوسف اسلام» به عرصه موسیقی

«یوسف اسلام»، «كت استیونس» سابق، پس از گذشت سه دهه از مسلمان شدن خود و جدا شدن از موسیقی پاپ، اولین آلبوم تجاری خود را مجددا منتشر می‌كند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «یوسف اسلام» در حالی به عرصه موسیقی بازمی‌گردد كه از سوی بسیاری از مردم مورد انتقاد گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «یوسف اسلام» در حالی به عرصه موسیقی بازمی‌گردد كه از سوی بسیاری از مردم مورد انتقاد گرفته است.

به عقیده برخی، او با این كار خود نسبت به دین خود، اسلام بی‌توجهی كرده است.

«استیونس» طی دهه‌های 60 و 70 میلادی با آهنگ‌هایی چون «دنیای وحشی»، «سایه مهتاب» و «MY LADY D"ARBANVILLE» در سطح جهان معروف شد.

وی در سال 1977 علی‌رغم تمام موفقیتش در عرصه موسیقی پاپ با مطالعه و تحقیق در باب قرآن تصمیم گرفت تا گیتار خود را برای همیشه زمین گذاشته، نام خود را به «یوسف اسلام» تغییر داده و دین اسلام را برگزیند، و هم اكنون پس از 28 سال او بار دیگر تصمیم گرفته تا به عرصه موسیقی بازگردد.

او قرار است در نوامبر آلبوم «فنجانی دیگر» را بار دیگر منتشر كند.

این خواننده 58 ساله در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود با بی‌بی‌سی ضمن تایید این خبر گفته او در واقع به ریشه‌های خود بازمی‌گردد.

«اسلام» گفت: در حقیقت، اسلام طی سه دهه اخیر به هیچ وجه مانع فعالیت من در این عرصه نشده بود.

وی در مقاله‌ای كه سال گذشته با عنوان رابطه موسیقی و ایمان منتشر كرد، عنوان كرد: برخی مسلمانان از من به خاطر برخی فعالییت‌هایم در عرصه موسیقی، از جمله انتشار مجدد برخی از آلبوم‌هایم به شدت انتقاد كرده‌اند.

وی در ادامه می‌افزاید: من با این عقیده كه برخی از موسیقی‌های تاثیر گذار حرام هستند ولی این حكم در مورد هر خواننده و هر موسیقی حكم نمی‌كند.

وی متذكر می‌شود: حقیقت این است كه بسیاری از آنانی كه نوارهای من را به عنوان كت استیونس خریداری می‌كنند مسلمان نیستند، ولی اكثر كسانی كه به آهنگ‌های قدیمی من گوش می‌دهند می‌تواند تشخیص دهند كه این آهنگ‌ها سرشار از روح موسقیایی از زبان یك جوینده، تشنه صلح و كسی بیرون می‌آید كه در پی یافتن رازهای سر به مهر زندگی است.

او در این مقاله می‌افزاید: در حقیقت، در جمهوری اسلامی ایران، مقامات اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند كه آهنگ‌های قدیمی من به عنوان كت استیونس، نمونه‌های خوبی است، تا با انتشار آنها به نسل جوان جامعه خود اثبات كنند كه نگرش خوبی نسبت به موسیقی و هنر دارند.

«یوسف اسلام» هفته گذشته برخی از آهنگ‌های آلبوم جدید خود را برای مخاطبان خصوصی از جمله «بیل كلینتون»، رییس جمهور سابق آمریكا اجرا كرد.

اولین آهنگ از آلبوم جدید «استیونس»، در آغاز ماه نوامبر به مناسبت چهلمین سال انتشار اولین آلبوم وی منتشر خواهد شد.

در حالیكه خبر بازگشت «یوسف اسلام» به عرصه موسیقی در اروپا و جهان اسلام جنجال زیادی بوجود آورده، «خبرگزاری فرانسه» طی دو ماه گذشته برای دومین بار اقدام به انتشار این خبر در قالبی مشابه نموده است.

منبع: فارس


لینک :

سامی یوسف؛ پدیده جدید موسیقی در کشورهای اسلامی(قسمت یکم)

سامی یوسف؛ پدیده جدید موسیقی در کشورهای اسلامی(قسمت پایانی)

"کت استیونس" به "یوسف اسلام" بودنش افتخار می کند