تبیان، دستیار زندگی
«درصورت گذشت فصل تولید، نمایشی به صحنه می‌برم» پیش تولید فیلم جدید بهرام بیضایی "لبه پرتگاه" پس از بهبود شكستگی پای این فیلمساز آغاز می‌شود. بهرام بیضایی با تایید این خبر به خبرنگار هنری ایسنا گفت: صحبتهای بسیاری برای ساخت ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهرام بیضایی و اولویت برای ساخت فیلم :

«درصورت گذشت فصل تولید، نمایشی به صحنه می‌برم»


پیش تولید فیلم جدید بهرام بیضایی "لبه پرتگاه" پس از بهبود شكستگی پای این فیلمساز آغاز می‌شود.

بهرام بیضایی با تایید این خبر به خبرنگار هنری ایسنا گفت: صحبتهای بسیاری برای ساخت این فیلم و نیز اجرای نمایش با من شده است و علی‌رغم تمایل به انجام هر دو كار، به دلیل وضعیت پایم تاكنون موفق به انجام آنها نشده‌ام.

وی درباره‌ی اولویت كاری خود گفت: برای ساخت فیلم قرارداد بسته بودم، اما برای اجرای تئاتر هنوز قراردادی بسته نشده است بنابراین به احتمال قوی، اول ساخت فیلم را آغاز می‌كنم.

بیضایی كه احتمال می‌دهد نمایش جدید خود را در سال 86 اجرا كند، ادامه داد: پیش از این قصد داشتم یك نمایش بزرگ اجرا كنم و بین دو نمایشنامه مردد بودم، اما با توجه به تاخیری كه پیش آمده، باید دوباره در این باره فكر كنم.

وی درعین حال متذكر شد: اگر به دلیل تغییر فصل، ساخت فیلم به سال 86 موكول شود، احتمال دارد یك نمایش كوچك اجرا كنم.

به گزارش ایسنا، بهرام بیضایی پس از ساخت فیلم “سگ‌كشی” پس از ده سال دوری از سینما، اگرچه همواره خواسته است فاصله میان سالهای فیلمسازی‌اش را كاهش دهد ولی در این سال‌ها، تنها تئاتر و نمایشنامه نویسی بوده است كه بیضایی توانسته در آن فعالیت كند. بیضایی برای حضور در سینما، حتی تا صادر شدن پروانه ساخت فیلم "اتفاق خودش می‌افتد" پیش رفت اما وجود موانعی باعث شد تا او دوباره به تئاتر بازگردد. او زمانی گفته بود من چون نمی‌فهم كه در كجای دنیا زندگی می‌كنم همیشه فكر می‌كنم در یك قدمی فیلمسازی هستم ولی همیشه می‌بینم خیلی از آن دورم! اوعنوان كرده بود: نمی‌دانم چرا اینگونه است؟ من نمی‌دانم كی فیلم بعدی من ساخته می‌شود و بالاخره آیا آن فیلمی كه من دلم می‌خواهد، ساخته خواهد شد یا نه؟

منبع:ایسنا


لینک :

سینما، تئاتر و بیضایی : خیلی دور -خیلی نزدیك

شکست بغض شش ساله استاد بیضایی

بهرام بیضایی امیدوار نسبت به حل مشكلات "لبه‌ی پرتگاه"