تبیان، دستیار زندگی
یکی از بهترین قسمت های مراسم عروسی، ماه عسل آن است که می توان با کمترین هزینه بهترین و رویایی ترین آن را در کنار عشقتان تجربه کنید. در این مطلب ما را همراهی کنید تا زیباترین نقاط ایران را به شما معرفی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر راهی ماه عسل هستید بخوانید


یکی از بهترین قسمت های مراسم عروسی، ماه عسل آن است که می توان با کمترین هزینه بهترین و رویایی ترین آن را در کنار عشقتان تجربه کنید. در این مطلب ما را همراهی کنید تا زیباترین نقاط ایران را به شما معرفی کنیم.

اما شاید بد نباشد قبل از آن بدانید که ایرانی ها از کی ماه عسل برو شدند؟ 
 اینکه عروس و داماد فردای روز عروسی بی‌خیال عالم و آدم دست همدیگر را بگیرند و بروند یک گوشه دنج و خلوت برای خودشان و مدتی را دور از خانواده و هیاهویی که برای ماجرای عروسیشان داشتند سر کنند در ایران و برای ما ایرانی‌ها مساله چندان ریشه داری نیست.
ماه عسل از دوره قاجار وارد فرهنگ ایرانی ها شد. از‌‌ همان دوران بود که کم کم هانی مون میان درباری‌های قجر راه افتاد و بعد از ده بیست سال بین مردم طبقه بالا رایج شد.

بعد هم میان مردم مرسوم شد و امروز هم که دیگر شده یکی از اصلیترین جزییات مراسم ازدواج آن قدر که همپای بله برون و پاتختی و... اهمیت پیدا کرده است. البته هنوز ایرانی‌ها با خارجی‌ها در برگزاری مراسم ماه عسلشان یک فرقی دارند و آن اینکه مثل فیلم‌های هالیوودی‌‌ همان ساعت آخر مراسم عروسیشان راهی سفر ماه عسل نمی‌شوند چرا که فردای روز عروسی مراسم پاتختی دارند.
خیلی از زوج‌های ایرانی یکی دو روز بعد از برگزاری مراسم عروسی برای ماه عسل آماده می‌شوند. بیشتر اوقات عروس و داماد خودشان برای ماه عسلشان نقشه می‌کشند. نزدیک‌ترین تعطیلی یا مناسبت بعد از عروسی می‌تواند برای زوج‌های جوان فرصت خوبی برای برنامه ریزی سفر ماه عسل باشد. در هر حال بهتر است عروس و داماد با همه مشغله‌هایشان رفتن به ماه عسل را بیشتر از یک ماه عقب نیندازند. اگر هم که خیال سفر ندارند، دیگر حرفی باقی نمی‌ماند.
با همه این اوصاف برای داشتن یک سفر پرخاطره و کم هزینه در ابتدای زندگی مشترک، کجا برویم؟ ما برایتان چند پیشنهاد داریم:

مشهد مقدس
1.حرم امام رضا (ع): یکی از بهترین گزینه ها برای شروع زندگی مشترک زیارت آقا امام رضا (ع) است.

مناطق دیدنی ایران

2.غار مغان: این غار در روستای تاریخی (پلکانی) مغان واقع شده. روستای مغان همانند ماسوله یک روستای پلکانی است و کمتر مورد بازدید قرار گرفته ولی زیبایی های خاص خودش را دارد.

مناطق دیدنی ایران

3.آرامگاه فردوسی: اگر اهل شعر و ادبیات هستید حتما آرامگاه شاعر پرآوازه ی کشورمون هم ببینید. آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.

مناطق دیدنی ایران

اصفهان
1.کاخ چهلستون: عمارت چهلستون در اوایل قرن 11 هـ.ق در میان باغ و مجموعه بناها و کاخهای محوطه دولتخانه صفوی ساخته شده است.

مناطق دیدنی ایران

2.سی و سه پل: زمان احداث پل درحد فاصل سالهای 1008 تا1011 هجری قمری بوده و طول آن سیصد متر و عرض آن 14 متر می باشد. این پل از معماری بسیار زیبا و متناسبی برخوردار است.

نزدیک‌ترین تعطیلی یا مناسبت بعد از عروسی می‌تواند برای زوج‌های جوان فرصت خوبی برای برنامه ریزی سفر ماه عسل باشد. در هر حال بهتر است عروس و داماد با همه مشغله‌هایشان رفتن به ماه عسل را بیشتر از یک ماه عقب نیندازند

شیراز

1.نارنجستان قوام: باغ نارنجستان قوام از ساختمانهای دوره قاجاریه شیراز(برگرفته از معماری دوره زندیه)است که به دلیل وجود درختهای نارنج بسیار به نارنجستان مشهوره است.

مناطق دیدنی ایران

2.ارگ کریم خان: ارگ کریم خان در مرکز شهر شیراز در میدان شهدا(شهرداری سابق قرار دارد.این ارگ در دوره سلطنت سلسله زندیه ساخته شده است و پس از اینکه کریم خان شیراز را پایتخت خودش قرار داد این مکان را به عنوان محل زندگی خودش انتخاب کرد و به ارگ کریم خان معروف شد.
3.مسجد نصیر الملک: این مسجد زیبا در محله گود عربان و جـــــنوب خیابان لطفعلیخان زند قرار دارد و طــــی سالهای 1293 تا 1305 ه.ق توسط میرزا حسینعلی از بزرگان شیراز در دوره قاجاریه ساخته شده است.

مناطق دیدنی ایران

4.تخت جمشید: تخت جمشید در شمال شهرستان مرودشت،شمال شرقی شیراز قرار دارد.ساخت تخت جمشید در دوران حکومت داریوش، پسرش خشیارشاه و پسرزاده‌اش اردشیر یکم ادامه داشت و هر یک از آنان بخش هایی را به مجموعه افزودند. اما در واقع ساخت وساز تخت جمشید تا ۱۸۸ سال، یعنی پایان حکومت هخامنشیان در ۳۳۰ پیش از میلاد ادامه داشت و هیچگاه به پایان نرسید. از آن دوران کاخ نیمه تمامی در تخت جمشید وجود دارد که مشخص است فرصت نکرده اند به پایان برسانند.


همدان
1.غار علیصدر: این غار یکی از عجایب طبیعی جهان و نمونه نادری از غارهای آبی قابل قایقرانی است.

مناطق دیدنی ایران

2.آبشار گنج نامه:این آبشار با ۱۲ متر ارتفاع در مسیر صعود به ارتفاعات کوه الوند و در پنج کیلومتری غرب همدان کنار کتیبه‌های گنج‌نامه قرار دارد. در پشت آبشار دشتی زیبا قرار دارد که اگر در فصل بهار آنجا باشید، پر از گل و زیبایی های بهاری است.

مناطق دیدنی ایران


3.سراب ملوسان: سراب ملوسان در کنار روستایی به همین نام واقع شده است این سراب دارای چشمه های جوشان است که از دل کوه بیرون آمده و آب مورد نیاز کشاورزان را فراهم میسازد.

مناطق دیدنی ایران


4.قلعه و آتشکده نوشیجان: نوشیجان آتشکده و قلعه‌ای باستانی در ۱۵ کیلومتری غرب ملایر در منطقه‌ای به نام «شورکات» و در کنار رودخانهٔ حرم‌آباد است.

تبریز
1.عمارت ایل گلی: از تفریحگاه های شلوغ شهر تبریز است.شاه گولی اصطلاحی ترکی و در اصل به معنی «استخر شاه» است که در واقع کاخی زیبا در بین استخری بزرگ همچون جزیره ای کوچک قرار گرفته و منظره ای بسیار زیبا را در ذهن تداعی میکند.

مناطق دیدنی ایران


2.جنگل های ارسباران: جنگل ارسباران در دل طبیعت بکر و دست نخورده استان آذربایجان شرقی قرار دارد و از زیبایی محسور کننده ای برخورداره است.
3.روستای صخره ای کندوان: کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان است که همین امر موجب جذابیت بی نظیرش شده. تنها سازه این دهکده را سنگ ها تشکیل می دهند.

مناطق دیدنی ایران


4.قلعه بابک: قلعه بابک که به نامهای دژبابک، بذ و قلعه جمهور هم معروف است دژ و مقر سردار تاریخی ایران، بابک خرم دین بوده که در هنگام قیام بر علیه دستگاه خلافت عباسی در قرن سوم هجری ساخته شده است.

مناطق دیدنی ایران

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از نوعروس

مطالب مرتبط:
سفر رویایی در ماه عسل
8 نکته مهم برای برنامه‌ریزی یک ماه‌عسل رویایی
چگونه برای ازدواج پول پس‌انداز کنید؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.