تبیان، دستیار زندگی
شود خبرگزاری مهر فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: ساختار پلیس غیر علمی است و این ساختار باید متحول شود. سردار اسماعیل احمدی مقدم در نخستین گردهمایی دانش آموختگان دوره دافوس که صبح امروز در محل دانشکده علوم انتظامی بر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردار احمدی مقدم :

ساختار نیروی انتظامی باید متحول شود


خبرگزاری مهر

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: ساختار پلیس غیر علمی است و این ساختار باید متحول شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در نخستین گردهمایی دانش آموختگان دوره دافوس که صبح امروز در محل دانشکده علوم انتظامی برگزار شد ، افزود: از 300 هزار نفر نیروهای پلیس تنها 120 هزار نفر که 40 درصد نیروهای پلیس را تشکیل می دادند نیروهای عملیاتی بوده اند که با طرح ریزی های جدید ، این آمار به 85 درصد خواهد رسید.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه به علت چیدمان نادرست بهره برداری سازمانی در حد شایسته ای وجود ندارد ، گفت: مهم ترین تغییر در نیروی انتظامی افزایش توان عملیاتی پلیس است ستادهای ناجا بسیار عظیم شده که در ساختار جدید هویت اصلی به پلیس های عملیاتی و تخصصی داده شده است. ستادها کوچک شده است و بسیاری ماموریت ها به بخش خصوصی و بنیاد تعاون ناجا ارجاع شده است.

وی در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر ذائقه جوانان از مواد مخدر سنتی به صنعتی ، گفت: تمرکز پلیس بر روی انواع جدید مواد مخدر است در حالی که افزایش کشف مواد مخدر سنتی در 7 ماه اول امسال 30 درصد بوده است در انواع جدید بیش از 80 درصد افزایش کشف داشته ایم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده طرح جدیدی با هماهنگی وزار بهداشت و سازمان بهزیستی برای جمع آوری و ترک اعتیاد معتادان اجرا خواهد شد ، افزود: تا پایان امسال تحولات چشمگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر خواهیم داشت.

احمدی مقدم همچنین با اعلام اینکه تا پایان سال آینده طرح انسداد مرزهای خاکی شرق کشور به اتمام خواهد رسید ، گفت: قسمت عظیم احداث کانال ها انجام شده و ساخت دیوارها نیز ادامه دارد و تا کنون 400 کیلومتر از مرزهای شرقی مسدود شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در سال های گذشته میانگین رشد سالانه تلفات در تصادفات 11 درصد بوده است ، تاکید کرد: در سال گذشته رشد این آمار به 6 درصد و در 7 ماهه ابتدایی سال جاری در مجموع 5/0 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از طرح های جدید ترافیکی هیچ خودرویی خارج از حیطه نظارت پلیس نخواهد بود ، اضافه کرد: یکی از این طرح ها اجرای طرح پلیس افتخاری است که می تواند به توان عملیاتی پلیس بیفزاید.

احمدی مقدم در پایان از اجرای طرح پلیس قضائی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح در تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است و بزودی به تمام کشور تعمیم خواهد یافت. در استخدام های پلیس قضائی داشتن لیسانس حقوق الزامی است.

روابط عمومی موسسه تبیان