تبیان، دستیار زندگی
معاون رئیس سازمان تربیت بدنی با اشاره به حضور مارادونا در ایران گفت؛ صحبت ها و رایزنی هایی در این زمینه مطرح شده است و با توجه به علاقه مندی خود مارادونا، امیدواریم اواخر آذرماه شاهد حضور این اسطوره فوتبال در ایران باشیم تا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلایل محکم برای علاقه مندی مارادونا به حضور در ایران


معاون رئیس سازمان تربیت بدنی با اشاره به حضور مارادونا در ایران گفت؛ صحبت ها و رایزنی هایی در این زمینه مطرح شده است و با توجه به علاقه مندی خود مارادونا، امیدواریم اواخر آذرماه شاهد حضور این اسطوره فوتبال در ایران باشیم تا بدین وسیله شور بیشتری فوتبال ایران را فرا بگیرد.

در این باره از طریق نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و همچنین سفارت ایران در بوئنوس آیرس تلاش هایی شده است.

اما دلیل علاقه مندی اسطوره فوتبال آرژانتین برای حضور در ایران چیست؟

مارادونا برخلاف چهره اش به عنوان یک ورزشکار جنجالی ، در تفکرات اجتماعی و سیاسی اش یکی از مخالفان سرسخت سلطه طلبی های    آمریکاست و انتقادات شدیدى به دولت امریكا دارد.

او یکی از دوستداران فیدل كاسترو رییس جمهور انقلابى كوباست و بارها همراه او به مخالفت با آمریکا پرداخته است. مارادونا حتی تصویر ارنستو چه گوارا را بر بازوی خود خالکوبی کرده است .

به عنوان مثال او زمانی که مجری یک برنامه تلویزیونی بود به هنگام ورودش به محل ضبط برنامه «ما به بوش در ماردلاپلا نه خواهیم گفت» یونیفورم نظامى مشابه مدل كوبایى به تن كرد و قول داد تظاهراتى را بر ضد بوش به هنگام ورودش به آرژانتین در روز جمعه آتى با شركت هزاران تن از مردم كشورش سازماندهى كند.

او در مصاحبه ای تلویزیونی با فیدل كاسترو رهبر كوبا جورج بوش رئیس جمهورى آمریكا را به تمسخر گرفت

مارادونا كه او را یكى از بهترین هاى فوتبال در همه اعصار مى دانند همچنین علاقه شدیدى نیز به رییس جمهور ونزوئلا دارد.

دیگو آرماندو مارادونا سال و نیم پیش در كاخ ریاست جمهورى ونزوئلا دیداری با هوگو چاوز داشت و در آن دیدار گفت : «عاشق چاورز هستم » البته عشق مارادونا به تفكرات سیاسى و ضد آمریکایی چاوز معطوف بود

اسطوره آرژانتینى در آن زمان که پیش از انتخاب دکتر احمدی نژاد به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران بود ، درباره چاوز گفت: «فكر مى كنم او یك نمونه است. اى كاش همه كشورها رییسى همچون او داشتند.»

با این اقدامات در آمریکای جنوبی از مارادونا به عنوان چهره ای ضد آمریکایی یاد می شود و بی شک او که پیش از این باب دوستی را با کاسترو و چاوز گشوده است ، مشتاق است با رئیس جمهوری جسور و شجاع جمهوری اسلامی ایران و مردم کشوری که در صف مقدم مبارزه با سلطه طلبی های آمریکاست دیدار کند .

حال باید دید برنامه ریزی مدیران ذی ربط می تواند زمینه ای را فراهم کند که مارادونا در خلال سفر ماه آینده اش به دبی ، سفری هم به تهران داشته باشد یا نه ؟

مارادونا: كتاب من ، خواندنی است

خاطرات مارادونا (10)