تبیان، دستیار زندگی
شاید بتوان با پول زیباترین عروس و داماد را گرفت و زیباترین عروسی را در زیباترین تالار شهر بر پا کرد و زیباترین جهاز را تهیه کرد. ولی هرگز نمی توان خوشبختی را خرید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند می گیری خوشگلم کنی؟


شاید بتوان با پول زیباترین عروس و داماد را گرفت و زیباترین عروسی را در زیباترین تالار شهر بر پا کرد و زیباترین جهاز را تهیه کرد. ولی هرگز نمی توان خوشبختی را خرید، هرگز نمی توان ، جای خالی همسری که صادقانه دوستت دارد را پر کرد و با پول هرگز نمی توان پایداری یک زندگی را تضمین کرد.

پول

پول داشته باشی، می توانی زیباترین آدم روی زمین باشی. چطوری؟ خیلی ساده. بینی ات زشت و دراز؟ خب، تا پول داری غمی نیست با یک عمل جراحی، به دست بهترین جراحان، بینی ات آن قدر زیبا و قلمی نشان می دهد که دهان همه یک متر باز شود. دندان هایت کج و معوج؟ با یک ارتودنسی خوب به دست بهترین دندان پزشکان، چنان زیبایی به دندان هایت می دهد که وقتی بخندی همه عاشق لبخندهایت شوند. گونه نداری؟ برو عمل جراحی کن، با داشتن گونه هایی برجسته، صورتت خیلی جذاب تر، خندان تر و زیباتر از قبل می شود. از لب هایت راضی نیستی؟

خیلی کلفت یا خیلی نازک؟ چیزی نیست پیش یک جراح می روی، چنان لبی برایت می گذارد که بر هر لبخند زیبایی که می زنی، همه محبوبت شوند. چانه ات خیلی جلوست؟ باز غمی نیست. با یک عمل جراحی خیلی خوب، درست می شود. حالت ابروهایت به دلت نیست یا اینکه خیلی کم پشت شده؟ با یک تاتو خیلی زیبا، ابروهایت زیباتر از هلال ماه شب چهارده می شود. صورتت خیلی چین و چروک برداشته؟ جراحش خوب باشد، صورتت بعد از عمل به لطافت صورت بچه 5 ساله می شود. از موهای زائد خسته شدی؟ با لیزر دیگر اثری از آنها باقی نمی ماند. پلک چشمانت افتاده؟ عمل جراحی کن، حداقل 10 سال جوان تر می شوی. موهایت ریخته؟ داری کم کم تاس می شوی؟ بهترین جراح را انتخاب کن، موی سرت مثل فرش 700 شانه می شود. همه می گویند، گوشهایت خیلی زشت و دراز؟ غصه نخور، تا زمانی که پول داری، می توانی زیباترین موجود روی زمین بشوی. خلاصه با عمل های جراحی دیگر مثل: بوتاکس، پروتز سینه، ساکشن شکم تبدیل به مانکن زیبا و خوش اندامی می شوید!

چه زیبایی هایی را می توان با پول خرید؟
پول داشته باشی، زیباترین خانه را می خری یا خانه ای می سازی، قصر، با نمای معماری بسیار زیبا که هر رهگذری چشمانش با دیدن آن برق بزند. کف آن را با مرغوب ترین و زیباترین فرش های دستی ایرانی پر می کنی، فضای آن را با بهترین و زیباترین مبلمان منزل، زیباترین دکوراسیون و ... تزیین می کنی.
پول داشته باشی، دیگر نگران جور کردن کرایه آخر ماه خانه نیستی، دیگر چشمانت با دیدن اثاثیه کهنه و رنگ رو رفته خسته نمی شود. دیگر پاهایت بین فرش های پاره پاره گیر نمی کند و به زمین نمی افتی. دیگر از دیوارهای نم دار کلافه نیستی که سیمای خانه ات را زشت نشان دهد و دیگر نگران آمدن برف و باران نیستی، که اگر چند روز ببارد سقف خانه ات چکه چکه کند و ....

شاید بتوان با پول زیبایی های ظاهری را خرید ولی زیبایی های باطنی را با هیچ گنجی نمی توان خرید. پولدار باشی در زیباترین قصر زندگی می کنی، ولی تضمینی نیست که در آنجا احساس آرامش داشته باشی. با زیباترین لوسترها، خانه ی زیبایِ پر نوری خواهی داشت، ولی نور ایمان به خدا را نمی توانی از هیچ مزون و مغازه ای تهیه کنی. با زیباترین مبلمان نمی توانی، وجود خالی آدم هایی که دوست داری در کنارت باشند را پر کنی

پول داشته باشی بهترین غذاها را با زیباترین تزیین، ظریف ترین و زیباترین ظروف لوکس جلویت می گذارند که نوش جان کنی و بعد از غذا، لذیذترین و زیباترین دسر روز را صرف می کنی. با کیفیت ترین و گران ترین میوه ها را در داخل زیباترین ظروف و با زیباترین تزیین، می خوری.

پول داشته باشی، دیگر نگران جور کردن پول غذا نیستی، مجبور نیستی که ساده ترین غذاها را با نامرغوب ترین مواد غذایی آماده کنی. دیگر نیازی نیست در تابستان و زمستان برای فریز کردن مواد غذایی، کلی توی زحمت بیافتی. دیگر از آخر ماه نمی ترسی که یخچالت خالی شود و درمانده بمانی. دیگر مجبور نیستی چند وعده ای غذا تهیه کنی که به صرف تر باشد. دیگر مقروض بقالی سر کوچه نیستی و دیگر از غول تورم وحشت نداری و دیگر ....
پول داشته باشی، به زیباترین فروشگاه های پوشاک می روی و بهترین مارک لباس، کفش و کیف را می خری. شیک ترین لباس های مجلسی را به تن می کنی و با زیباترین آرایش، ستاره مجلس می شوی. برای هر مهمانی و جشنی، لباس های متفاوت و قشنگ می پوشی.
پول داشته باشی، دیگر برای خرید لباس شب عید و مجالس ماتم نمی گیری و مجبور نیستی در مراسم ها، لباس عاریتی بپوشی و صورتت را با سیلی سرخ نگه داری. دیگر وقتی لباس های زیبا را پشت ویترین مغازه دیدی حسرت به دل نمی شوی!

پول داشته باشی، با آخرین مدل ماشین و با زیباترین رنگ، به شگفت انگیزترین مکان های دنیا سفر می کنی. با دیدن طبیعت و مناظر کلی لذت می بری و در زیباترین هتل سکونت می کنی. بر روی نرم ترین و راحت ترین تخت خوابها، زیباترین رویاها را می بینی.
پول داشته باشی، زیباترین همسر دنیا متعلق به توست. دیگر نگران خرج عروسی، تهیه ی جهاز و ماه عسل نیستی، با پول می توان زیباترین عروس و داماد شد، زیباترین جشن عروسی را بر پا کرد. زیباترین و عالی ترین جهاز عروس را تهیه کرد، زیباترین ماه عسل را رفت. زیباترین خانه را در زیباترین مکان شهر خرید، فقط باید پول داشته باشی که این همه زیبایی را تصاحب کنی.


چه زیبایی هایی را نمی توان با پول خرید؟
شاید بتوان با پول زیبایی های ظاهری را خرید ولی زیبایی های باطنی را با هیچ گنجی نمی توان خرید. پولدار باشی در زیباترین قصر زندگی می کنی، ولی تضمینی نیست که در آنجا احساس آرامش داشته باشی. با زیباترین لوسترها، خانه ی زیبایِ پر نوری خواهی داشت، ولی نور ایمان به خدا را نمی توانی از هیچ مزون و مغازه ای تهیه کنی. با زیباترین مبلمان نمی توانی، وجود خالی آدم هایی که دوست داری در کنارت باشند را پر کنی.
شاید بتوان با پول لذیذترین غذاها را با زیباترین تزیین خورد. ولی نمی توان تضمین کرد، لقمه ای را که می خوری به راحتی از گلویت پایین می رود، حلال است یا ...
شاید بتوان با پول برای صرف بهترین غذاها به زیباترین رستوران ها رفت. ولی وقتی وارد خانه می شوی، هرگز بوی مطبوع و قشنگ غذاهای خوشمزه ی مادر یا همسر با کلی عشق را نمی توان با پول بخری.
شاید بتوان با پول به زیباترین مکان های تفریحی رفت و در زیباترین هتل ها سکونت کرد. ولی به پای یک پیک نیک خانوادگی ساده و پر خاطره نمی رسد. آیا لذت سفرهایی را دارد که همه ی اعضای خانواده در زیر یک چادر مسافرتی کوچک به سر می برند و تا صبح از کمبود جا، به سر و کله هم می زنند و کلی خواب های رنگارنگ زیبا می بینند؟ مسلماً هرگز عشق یک خانواده صمیمی را نمی توان با پول خرید.
شاید بتوان با پول زیباترین عروس و داماد را گرفت و زیباترین عروسی را در زیباترین تالار شهر بر پا کرد و زیباترین جهاز را تهیه کرد. ولی هرگز نمی توان خیال آسوده را خرید. هرگز نمی توان خوشبختی را خرید، هرگز نمی توان با خرید زیباترین جهاز، جالی خالی همسری که صادقانه دوستت دارد و می دانی که تا آخر عمر، در هر شرایطی، حتی در سختی و بیماری هم در کنارت است را پر کرد. هرگز نمی توان لحظه های از دست رفته را برگرداند و با پول هرگز نمی توان پایداری یک زندگی را تضمین کرد.
با پول نمی توان، زیبایی صداقت، اعتماد، آرامش، قناعت، گذشت و ایثار در زندگی را خرید. نمی توان زیبایی حیا و عفت، غیرت و جوانمردی، نگاه معصوم و پاک را خرید. نمی توان زیبایی دست های پینه بسته و زحمت کش را کشف کرد. نمی توان با هیچ عمل جراحی، یک قلب زیبا داشت، نمی توان زیبایی ایمان به خدا را خرید. شاید با پول بتوان زر و زیورهای دنیا را مال خود کنی، ولی نمی توان زیبایی های روح و قلب را خرید.

فریبا نوراله زاده

بخش زیبایی تبیان


مطالب مرتبط:
هنرمندانی با روح پاک انسانی
زیبای فراموش شده
چرا بعضی ها همه چی دارند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.