تبیان، دستیار زندگی
بررسی پرونده کارت معافیت تعدادی از بازیکنان فوتبال از اوایل نیمه دوم امسال در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به جریان افتاد اما امروزبعد از گذشت نزدیک به 6ماه، مسکوت مانده و کمیته اخلاق منتظر نتیجه شکایت برخی از این بازیکنان به دیوان عدالت اداری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرونده کارت معافیت بازیکنان فوتبال در کمیته اخلاق



بررسی پرونده کارت معافیت تعدادی از بازیکنان فوتبال از اوایل نیمه دوم امسال در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به جریان افتاد اما امروزبعد از گذشت نزدیک به 6ماه، مسکوت مانده و کمیته اخلاق منتظر نتیجه شکایت برخی از این بازیکنان به دیوان عدالت اداری است.


فوتبال

بعد از برملا شدن ماجرای ابهام داشتن و بعضا جعلی بودن کارت های معافیت تعدادی از بازیکنان فوتبال و ابطال کارت معافیت آنها از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی، بررسی این کارت ها در دستور کار کمیته اخلاق قرارگرفت.

بر اساس این گزارش، برای 30 نفر از بازیکنان فوتبال در کمیته اخلاق پرونده تشکیل شد و متهمان پرونده ها با حضور در کمیته اخلاق دفاعیات خود را ارایه کردند و از تمامی افراد دفاعیات اخذ شد.

امروز نزدیک به 6 ماه از تشکیل پرونده در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می گذرد و علی اکبر محمد زاده رییس کمیته اخلاق در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت : فعلا بررسی پرونده ها متوقف شده و همچنان منتظر نتیجه شکایت برخی بازیکنان به دیوان عدالت هستیم تا آرایی که صادر می شود مغایر با آرای مرجع قضایی نباشد.

این اظهارات محمدزاده در حالی است که تا کنون فقط دو نفر از این 30 بازیکن از تصمیم سازمان نظام وظیفه و فدراسیون فوتبال به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

سروش رفیعی بازیکن فولاد خوزستان و حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس تهران، دو بازیکنی هستند که به دیوان عدالت اداری دادخواست دادند. دیوان عدالت با توجه به نوع معافیت رفیعی ( معافیت کفالت) با درخواست صدور دستور موقت وی موافقت کرد و طبق قانون رسیدگی ماهیتی پرونده رفیعی خارج از نوبت در دستور کار شعبه دیوان قرار گرفت.

پس از تبادل لایحه در پرونده رفیعی، دیوان عدالت رای خود را در ارتباط با شکایت رفیعی صادر و شکایت او را رد کرد.

حسین ماهینی نیز مانند رفیعی خواستار صدور دستور موقت شده بود که شعبه رسیدگی کننده در دیوان، درخواست صدور دستور موقت را نپذیرفت و پرونده ماهینی در نوبت رسیدگی های عادی دیوان عدالت قرار گرفت.

علی اکبر بختیاری مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در مورد آخرین وضعیت پرونده ماهینی گفت: در این پرونده تبادل لایحه صورت گرفته و فدراسیون فوتبال و سازمان نظام وظیفه لوایح دفاعی خود را ارسال کردند.

به گفته وی، شعبه دیوان در این پرونده وقت نظارت تعیین کرده اما هنوز رای خود را صادر نکرده است.

با این تفاسیر، محمدزاده رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که تا چه زمانی منتظر نتیجه شکایت بازیکنان فوتبال در دیوان عدالت اداری خواهند ماند ، گفت: فعلا منتظر هستیم اما اگر بیش از این طول بکشد، رای خود را صادر خواهیم کرد.

محمدزاده پیشتر نیز گفته بود در موضوع کارت معافیت بازیکنان فوتبال از یکی از مدیران باشگاه های فوتبال نیز تحقیق به عمل آمده است.

عبدالله سمامی عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد آخرین وضعیت پرونده کارت معافیت بازیکنان فوتبال در این کمیته گفت: اتفاق خاصی در این پرونده رخ نداده و رای صادر نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در این پرونده از مدیران باشگاه ها نیز تحقیق شده است یا خیر افزود: از تمامی افرادی که به نوعی در این موضوع نقش داشته اند ،تحقیق شده است.

به گزارش ایرنا، پرونده بازیکنان فوتبال فقط منوط به بررسی های کمیته اخلاق نیست بلکه سازمان بازرسی کل کشور نیز در این موضوع ورود کرده است . بنابر اظهارات ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور، بررسی موضوع کارت معافیت بازیکنان فوتبال، بخشی از گزارش سازمان بازرسی در پرونده فساد در فوتبال است.

سراج گفت: هنوز گزارش های سازمان بازرسی تکمیل نشده است و پس از تکمیل، گزارش سازمان به مرجع ذیصلاح برای بررسی ارجاع می شود.

بخش ورزشی تبیان




منبع: ایرنا