تبیان، دستیار زندگی
دم ایران سلام، دغدغه‌ی كمك به فرهنگ جامعه در ابعاد مختلف ورزشی، سینمایی و ... را دارد جهانگیر كوثری، تهیه‌كننده‌ی سینمای ایران كه در برنامه‌ی زنده تلویزیونی مردم ایران سلام به عنوان كارشناس و مجری ورزشی حضور دارد، معتقد است: ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهانگیر كوثری:

مردم ایران سلام، دغدغه‌ی كمك به فرهنگ جامعه در ابعاد مختلف ورزشی، سینمایی و ... را دارد

جهانگیر كوثری، تهیه‌كننده‌ی سینمای ایران كه در برنامه‌ی زنده تلویزیونی مردم ایران سلام به عنوان كارشناس و مجری ورزشی حضور دارد، معتقد است: در اركستر بزرگ «برنامه‌ی مردم ایران سلام» در بخش ورزشی، ایده‌ها و خواسته‌های خود را كه خواسته‌های عمومی ورزش نیز هست، مطرح می‌كنم، بدون این كه كمترین محدودیتی را برای بیان این ایده‌ها و خواسته‌ها داشته باشم.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وی با بیان مطلب بالا در ادامه افزود: مسیری را كه برای اجرا در این برنامه برگزیده‌ام، سعی كرده‌ام از بار فرهنگی برخوردار باشد. به طوری كه حضور در عرصه‌ی ورزش به دلیل ارتباط قابل توجهی كه مخاطب با آن دارد، برای من به منزله‌ی سكویی است كه می‌تواند به لحاظ فرهنگی تاثیرگذاری‌هایی را در جامعه داشته باشد.مجری برنامه‌ی «مردم ایران سلام» با اشاره به فضای مناسبی كه در برنامه حاكم است، افزود: فضای موجود در برنامه شرایطی را فراهم آورده كه بدون هیچ‌گونه فیلتری به بیان نظرات و عقاید خود بپردازم و البته از چنین فضایی نیز سوء استفاده نمی‌كنم.كوثری در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان ساخت: این برنامه مجموعه‌ای از افراد را دور هم جمع كرده است كه اعتماد متقابلی نسبت به یكدیگر دارند و تهیه‌كننده‌ی برنامه و مدیر شبكه‌ی دو سیما به این افراد اعتماد كردند و به دلیل ایجاد چنین اعتمادی فضای موجود در برنامه صمیمی و دوست داشتنی است.وی در ادامه با اشاره به این كه همیشه دغدغه‌ی ورزش را داشته‌ام، گفت: 17 سال از عمر خود را در شبكه‌ی دوم سیما گذرانده‌ام و برنامه‌ی «ورزش از نگاه دو» را تهیه و اجرا كرده‌ام، مدتی بود كه از تلویزیون بسیار دور شده بودم و به دلیل محتوا، ساختار و بار فرهنگی موجود در برنامه‌ی «مردم ایران سلام» فكر كردم كه می‌توانم در مقوله‌ی ورزش به فرهنگ جامعه كمك و نكات تازه‌ای را در این زمینه مطرح كنم.

كوثری با بیان این‌كه در این برنامه دغدغه‌ی كمك به فرهنگ جامعه در ابعاد مختلف ورزشی، سینمایی و ... را داریم، افزود: این برنامه مجموعه‌ای از نكات گوناگون در حوزه‌های مختلف را در بردارد و توانسته مخاطب قابل توجهی را با خود همراه كند.به گفته‌ی وی افرادی كه در این برنامه كار اجرا را انجام می‌دهند صرفا مجری نیستند، بلكه كارشناسانی هستند كه به مسائل مختلف احاطه دارند.

كوثری با تاكید بر این نكته كه دغدغه‌ی من سینماست، اما در این برنامه برای پرداختن به مسائل ورزشی حضور پیدا كرده‌ام، گفت: به دلیل فضای باز موجود در برنامه، علاوه بر پرداختن به مسائل ورزشی در لحظاتی نیز علاقه‌ی خود را به سینما نشان می‌دهم و حتی در یك برنامه در مورد سینما مدت زمان زیادی صحبت كردم. به طور مثال زمانی كه از چهره‌های ماندگار در این برنامه صحبت شد و متوجه شدم چهره‌های سینمایی و هنری نیز معرفی می‌شوند، بسیار خوشحال شدم، چرا كه علاقه‌ی اصلی من سینما است.


لینک :

پاسخ هشتاد و سه تن از اهالی سینما به یك پرسش

راه دشوار كافه ترانزیت تا اسكار

« زرشك زرین» برای بدترین‍های سینما