تبیان، دستیار زندگی
نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان رقابت های حساس خود را برای کسب قهرمانی آغاز می کنند، تیم هایی که رفته اند تا حرفی برای گفتن داشته باشند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استارت ایرانی ها در لیگ قهرمانان آسیا


نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان رقابت های حساس خود را برای کسب قهرمانی آغاز می کنند، تیم هایی که رفته اند تا حرفی برای گفتن داشته باشند.
لیگ قهرمانان اسیا

* پرسپولیس ایران – لخویا قطر

بدون تعارف شیشه عمر مربیگری حمید درخشان در پرسپولیس به بازی امروز مقابل لخویا بستگی دارد؛ بازی‌ای که نتیجه‌اش می‌تواند بقا یا اخراج او را رقم بزند. هوش حمید درخشان در دوران بازیگری‌اش زبانزد بود اما این هوش، کمتر در دوران مربیگری‌اش به کار گرفته شده است. سرمربی فعلی سرخ‌ها یا نخواسته یا دستش خالی بوده تا بتواند از تمام هوشش برای پرسپولیس بهره بگیرد. او بعد از دایی تا توانسته برای ناکامی‌هایش بهانه آورده اما خوب می‌داند برای هواداران و حتی سرپرست قائم​مقام جدید باشگاه این بهانه‌ها دیگر توجیه محکمه‌پسندی نیست؛ برای همین چاره‌ای ندارد که از تمام هوشش برای بازی با لخویا بهره بگیرد؛ کاری که در بازی با پدیده به کار برد.

پرسپولیس ایران که در گروه A با لخویا قطر، بنیادکار ازبکستان و النصرعربستان هم گروه است باید در نخستین دیدار خود از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی از لخویای قطر میزبانی کند. سرخپوشان ایران در حالی به مصاف نماینده قطر می‌روند که این روزها درگیر حواشی زیادی هستند و نتایج خوبی را هم در لیگ نگرفته‌اند.

پرسپولیس با آغاز نیم فصل دوم لیگ از 4 بازی 4 امتیاز کسب کرده و در حال حاضر با 26 امتیاز در رده 9جدول قرار دارند اما امید دارد با کسب پبروزی مقابل لخویا روزهای خوبی را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز کند. در مقابل لخویا با هدایت میشل لادروپ دانمارکی وضعیت خوبی در لیگ قطر دارد و با کسب 42 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است.

میشل لادروپ سرمربی سرشناس دانمارکی  پس از تجربه موفق مربیگری در لیگ های اروپایی به لخویای قطر آمده همراه این تیم راهی تهران شد تا برابر پرسپولیس به میدان برود. لادروپ در زمان ورود به تهران درباره بازی با پرسپولیس گفت:تیم فوتبال لخویای قطر در بدو ورود به تهران در جمع خبرنگاران گفت:« می دانم  که پرسپولیس طرفداران زیادی دارد و از سرشناس ترین تیم های فوتبال آسیاست. بازیجلوی این تیم و هوادارانش سخت است. »

او که به نظر می رسد شرایط این روزهای پرسپولیس را هم آنالیز کرده درباره این تیم گفت:«فیلم های بازی های این تیم را دیدم. در این بازی ها نمایش ویژه ای از پرسپولیس ندیدم اما این تیم اگر حریفانش را داشته باشد شرایط فرق می کند. بازی با انها در حضور تماشاگران شان سخت است.»

این ستاره سرشناس فوتبال دنیا که سابقه مربیگری در سوانسی را داشته درباره سفر به تهران هم می گوید:« من به کشورهای مختلفی رفتم اما این اولین‌بار است که برای لیگ قهرمانان آسیا به ایران می‌آیم و این تجربه متفاوتی برای من است و خیلی خوشحال هستم که به ایران آمدم و قطعاً این مسئله برای من یک تجربه متفاوت است و خودم دوست داشتم به ایران بیایم و ایران را از نزدیک ببینم. »

بدون تعارف شیشه عمر مربیگری حمید درخشان در پرسپولیس به بازی امروز مقابل لخویا بستگی دارد؛ بازی‌ای که نتیجه‌اش می‌تواند بقا یا اخراج او را رقم بزند. هوش حمید درخشان در دوران بازیگری‌اش زبانزد بود اما این هوش، کمتر در دوران مربیگری‌اش به کار گرفته شده است. سرمربی فعلی سرخ‌ها یا نخواسته یا دستش خالی بوده تا بتواند از تمام هوشش برای پرسپولیس بهره بگیرد.

* پاختاکور ازبکستان – نفت ایران

نفت تهران بعد از پیروزی مقابل الجیش قطر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مرحله گروهی آسیا رسید تا ایران چهار تیم در این رقابت‌ها داشته باشد. نفت تهران با علیرضا منصوریان اکنون صدرنشین فوتبال ایران است و پاختاکور ازبکستان با هراس مقابل این تیم بازی خواهد کرد.

فصل جدید فوتبال ازبکستان هنوز آغاز نشده است تا بدانیم پاختاکور در لیگ کشورش چه شرایطی دارد اما فوتبال ازبکستان معمولا متکی به قدرت بدنی است. باید دید علیرضا منصوریان در این مسابقه آسیایی چطور تیمش را به میدان می‌فرستد شاید یک تساوی هم برای نفت در اولین بازی مرحله گروهی نتیجه بدی محسوب نشود.

نفت بازیکنان با کیفیتی چون علیرضا بیرانوند و وحید امیری را در اختیار دارد دو بازیکن ملی‌پوش که تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را هم دارند.

نفت تهران باشگاهی بی‌حاشیه است ولی روز گذشته چند ساعت قبل از پرواز مدیرعامل این باشگاه از احتمال اعزام نشدن تیمش به ازبکستان سخن گفت تا برخی از بازیکنان نفت از حرف‌های مدیرعامل باشگاه‌شان گلایه کنند.


بخش ورزشی تبیان