تبیان، دستیار زندگی
اگر کمی از جریان اصلی توسعه و طراحی مرورگر های بزرگی همچون فایرفاکس و گوگل کروم فاصله بگیرید، هنوز می توانید در بازار مرورگر ها، گزینه هایی پیدا کنید که سعی در ایجاد خلاقیت و تسهیل وب گردی کاربران به راه های مختلف دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگزینی برای مرورگر فعلی شما


اگر کمی از جریان اصلی توسعه و طراحی مرورگر‌های بزرگی همچون فایرفاکس و گوگل کروم فاصله بگیرید، هنوز می‌توانید در بازار مرورگر‌ها، گزینه‌هایی پیدا کنید که سعی در ایجاد خلاقیت و تسهیل وب‌گردی کاربران به راه‌های مختلف دارند.


مرورگرها

چندی است،‌ دیگر خبری از خلاقیت و توسعه در مرورگر‌ها به گوش نمی‌رسد. دلیل اصلی این امر را باید در نقش اساسی بازیگرهای بزرگ این میدان (گوگل کروم و فایرفاکس) دانست؛ اما در حالی که این بازیگران بزرگ به دنبال یک وب‌گردی بی‌آلایش و بی‌درد‌سر هستند، ‌می‌توانید بنا به ‌نیاز خود جایگزین‌های مناسبی برای وب‌گردی در فضای بین این بازیگران بزرگ پیدا کنید.

اگر کمی از جریان اصلی توسعه و طراحی مرورگر‌های بزرگی همچون فایرفاکس و گوگل کروم فاصله بگیرید، هنوز می‌توانید در بازار مرورگر‌ها، گزینه‌هایی پیدا کنید که سعی در ایجاد خلاقیت و تسهیل وب‌گردی کاربران به راه‌های مختلف دارند. مرورگرهایی وجود دارند یا در راهند که امکانات و قابلیت‌های قابل توجهی ‌در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به این شیوه سعی در ایجاد تفاوت با بازیگران اصلی دارند.

در اینجا نگاهی به چند نمونه از بهترین جایگزین‌های ممکن برای مرورگر فعلی شما داریم:


1 – Vivaldi
این مرورگر که طراحی «جان فون تیژنر» بنیانگذار مرورگر اپراست، از وضعیت حداقلی مرورگرهای فعلی خودداری و بار دیگر میراث اپرا را زنده کرده است. صفحه Speed Dial بسیار قوی به همراه ادغام حساب کاربری ایمیل کاربر، یکی از ویژگی‌های اصلی این مرورگر بازمانده از ایده‌های سابق اپراست.
هرچند این برند هنوز چندان بر سر زبان‌ها نیفتاده، ‌حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تب را می‌توان ‌روی یکدیگر انداخت تا گروه‌های مختلف ایجاد کرد. نوار بالای صفحه به اندازه کافی فضا را در اختیار وب‌گردهایی که معمولا بیش از بیست تب همزمان را باز می‌کنند، قرار می‌دهد. همچنین می‌توان تب‌ها را به هر سمت و گوشه‌ای از صفحه نمایش که دوست دارید جابجا کرده و بچسبانید.
همچنین قابلیت نوشتن و نکته‌گذاری بر ‌صفحات وب که به تازگی در نسخه آزمایشی عرضه شده است، یک امکان فوق‌العاده برای دانشجویان و محققان فراهم می‌کند. این‌ها در کنار زرادخانه‌ای از میانبرهای صفحه کلید برای کاربران حرفه‌ای از Vivaldi یک مرورگر برای همه کاربران از مبتدی تا حرفه‌ای ساخته است.
برای دانلود این مرورگر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

اگر کمی از جریان اصلی توسعه و طراحی مرورگر‌های بزرگی همچون فایرفاکس و گوگل کروم فاصله بگیرید، هنوز می‌توانید در بازار مرورگر‌ها، گزینه‌هایی پیدا کنید که سعی در ایجاد خلاقیت و تسهیل وب‌گردی کاربران به راه‌های مختلف دارند

2 – Maxthon
این مرورگر پر از امکانات ریز قدرتمندی است که اگر از وجود آن‌ها بی‌اطلاع باشید، هرگز به آن‌ها مراجعه نخواهید کرد. یکی از این امکانات، Super Drag & Drop  است؛ به این معنا که کافی است لینکی را کلیک کرده و نگه دارید و سپس کمی به سمت چپ بکشید تا این لینک در یک تب جدید باز شود.
همچنین می‌توانید صفحه وب‌گردی خود را به دو بخش ‌تقسیم کنید که به معنی داشتن دو مرورگر همزمان و در کنار هم با تب‌های خاص خود است. این قابلیت مخصوص صفحه نمایش‌های Wide طراحی شده است.
این مرورگر با پلاگین Ad Block Plus به صورت پیش نصب همراه شده است. در نتیجه شما را از شر تبلیغات و ویدئو‌های Auto Play راحت ‌و نیز دکمه Mute که در نوار ابزار پیش بینی شده پخش صدا در پشت صحنه صفحات وب را متوقف می‌کند. همچنین از نکات خوب این مرورگر این است که کتابخانه‌ای از افزونه‌ها برای آن وجود دارد که می‌تواند قدرت این مرورگر را دوچندان کند.

اما Maxthon بیش از همه به دنبال آن است که خود را به عنوان یک مرورگر تحت Cloud معرفی کند. با قابلیت به اشتراک گذاری هر آنچه در مرورگر وجود دارد در بین دستگاه‌های مختلف و وجود نسخه‌های مختلف برای سیستم عامل‌های مختلف نیز این امکان را به خوبی فراهم آورده است.
برای دانلود این مرورگر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

مرورگرها

3– Torch
این مرورگر یک نمونه جذاب است که برای مخاطبان علاقه‌مند به media طراحی شده. تنها هشداری که باید در خصوص آن داد این است که این مرورگر در حین نصب، به نصب Toolbar های مختلف بر سیستم تمایل دارد. در نتیجه بهتر است فرایند نصب را با دقت دنبال کنید.
این مرورگر بر مبنای Chromium  طراحی شده است. در نتیجه اگر اکنون از گوگل کروم استفاده می‌کنید،‌ همه اطلاعات مرورگر شما می‌تواند به این مرورگر Import شود. از قابلیت‌های خوب این مرورگر این است که در حین پخش Media اعم از ویدئو و موسیقی یک دکمه برای دانلود نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند، بدون هیچ درد‌سری محتوای مورد نظر را دانلود کند.
همچنین کلیک بر ‌آیکون هدفون منجر به آن می‌شود که Torch Music باز شود و کاربر بتواند موسیقی‌های مورد علاقه خود را بر اساس ژانر یا خواننده، انتخاب کرده و گوش کند. البته کیفیت پخش در برخی موارد چندان مطلوب نیست. از قابلیت‌های دیگر این مرورگر، داشتن یک موتور جستجوی داخلی برای جستجو به دنبال فایل‌های Torrent است که کار تورنت گرد‌های حرفه‌ای را تا حد زیادی ساده می‌کند.
برای دانلود این مرورگر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
4 – Coowon
این مرورگر نیز یکی دیگر از شاخه‌های Chromium و مخصوص ‌علاقه‌مندان به انجام بازی‌های تحت وب و مرورگر طراحی شده است. برجسته‌ترین ویژگی این مرورگر، امکان سرعت بخشیدن به انجام بازی‌هاست. این مرورگر زمان انتظار شما برای عملیات‌های مختلف برای لود شدن بازی را به حداقل ممکن می‌رساند.
این مرورگر همچنین به شما اجازه می‌دهد ‌با حساب‌های مختلف کاربری، وارد یک بازی شوید.‌ در نتیجه می‌توانید دو نسخه از یک بازی را ‌همزمان اجرا کنید. همچنین یک پلاگین قوی برای شبیه‌سازی کنترلر‌های Xbox  نیز در این مرورگر تعبیه شده است.

برای دانلود این مرورگر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

بخش ارتباطات تبیان



منبع: تابناک
مطالب مرتبط:
پایان عمر اینترنت اکسپلورر  
سئو دنیایی برای جستجو