تبیان، دستیار زندگی
اد! انتخاب مرد سال فوتبال آسیا با روش عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد امسال برای اولین بار انتخابات مرد سال فوتبال این قاره را با روش جدیدی برگزار کند. در فهرست جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا عربستان و عراق با داشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توپ طلای آسیا از اعتبار افتاد!

انتخاب مرد سال فوتبال آسیا با روش عجیب


کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد امسال برای اولین بار انتخابات مرد سال فوتبال این قاره را با روش جدیدی برگزار کند.

در فهرست جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا عربستان و عراق با داشتن دو بازیکن و تاجیکستان، قطر، فلسطین، کویت، سنگاپور و امارات با یک بازیکن حضور دارند. نکته جالب توجه در این فهرست عدم حضور بازیکنان مطرح آسیایی شاغل در تیمهای مطرح دنیاست. با توجه به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها بازیکنانی در بین نامزدهای انتخاب بهترین بازیکنان سال قرار می گیرند که در فصل گذشته برای تیمی از این قاره بازی کرده باشند که این امر بی شک از اعتبار و وجه بین المللی توپ طلای آسیا خواهد کاست.

این اعتبار سال گذشته هم با تبصره ای که در آن تاکید شده بود مرد سال باید در مراسم اهدای جایزه حضور داشته باشد ، خدشه دار شده بود!

شرایط انتخابی بهترین بازیکن سال در این دوره دستخوش تغییر بسیاری شد و برگزیدن بازیکن نهایی براساس موفقیت او در سیستم رنکینگ بازیهای AFC ، مسابقات مهم یوفا و فیفا خواهد بود.

نامزدهای عنوان بهترین بازیکن سال آسیا:

1- بدر الموتاوا ( کویت - القادسیه)

2- عیسی المهیانی ( عربستان - الوحده)

3- فهد الطال ( فلسطین)

4- هوار مولا محمد ( عراق - آپولون - قبرس)

5- ابراگویم رابیموف ( تاجیکستان - رگار – تاداز)

6- اسماعیل مطر (امارات - الوحده )

7- خلفان ابراهیم ( قطر- السد)

8- لیونل لوئیس (سنگاپور - هاوم یونایتد)

9- محمد الشلهوب ( عربستان سعودی - الهلال)

10- یونس محمود ( عراق - الغرافه)

خانم کلر کنی تیپتون مدیر بخش ارتباطات و بازاریابی و معاون دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد انتخاب های امسال گفت : " این نامزدها توانسته اند در طول یک سال گذشته روند موفقی داشته باشند. کنفدراسیون فوتبال آسیا( AFC) مصصم بود تا با اعلام این فهرست بازیکنانی را که با تعهد بیشتر در خدمت فوتبال هستند معرفی کند.

نام بهترین بازیکن سال آسیا روز 29 نوامبر – 8 آذر در مراسم باشکوهی در هتل پالاس ابوظبی در امارات اعلام خواهد شد. سال گذشته حمد المنتشری ( الاتحاد و عربستان) دارنده عنوان بهترین بازیکن سال آسیا شد.