تبیان، دستیار زندگی
ای انقلاب چه کار کرده‌ایم؟ سیدعلی‌اکبر سجادی از جمله شهیدان دوران دفاع مقدس است كه در سال 1342 دیده به جهان گشود و در چهارم دیماه 1365 در عملیات کربلای 4 در بوارین به شهادت رسید. به گزارش ایسنا منطقه مرکزی،برادر شهید می...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید سیدعلی‌اکبر سجادی:امروز باید از خود سوال کنیم که برای انقلاب چه کار کرده‌ایم؟


سیدعلی‌اکبر سجادی از جمله شهیدان دوران دفاع مقدس است كه در سال 1342 دیده به جهان گشود و در چهارم دیماه 1365 در عملیات کربلای 4 در بوارین به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا منطقه مرکزی،برادر شهید می‌گوید: آنچه باعث جاودانه شدن آنان شد انجام واجبات، ترک محرمات و عمل به مستحبات بود.

شهید بزرگوار بیش از چهار بار در جبهه حضور یافت و بیشتر از یک سال شجاعانه جنگید و در عملیات کربلای 4 به آرزوی دیرینه‌اش رسید و پیکر مطهرش 12 سال مفقود بود و بعد از این مدت به وطن آورده شد.

یکی از همرزمانش می‌گوید: وقتی شهید سجادی مستقیما مورد اصابت قرار گرفت برای اینکه دشمن صدایشا نشنود سر خود را مستقیما زیر آب کرد.

شهید سجادی در وصیتنامه خود نوشته است: ای ملت ایران، امروز پس از گذشت چند سال باید از خود سوال کنیم که برای انقلاب چه کار کرده‌ایم؟ آیا وارثانی به حق برای سفارش‌های آنها بوده‌ایم؟.

دنیا میدان مسابقه و فعالیت است که جایزه آن را در سرای جاویدان از خداوند می‌گیریم.جبهه جای عرفان است، افرادی ازهمه نقاط ایران، پیر و جوان به جبهه آمده‌اند و حالات و نگاه هایشان بازگوکننده راه حق است.

ای کاش آن دمی که از خون خود وضو می‌کردم

دانی که ز حق چه آرزو می‌کردم

ای کاش مرا هزار جان در تن بود

تا آن همه را فدای او می‌کردم