تبیان، دستیار زندگی
دین در زندگی کودکان بسیاری جاری است، مفاهیم دینی، بسیار روان تر و آسان تر در زندگی و رفتار کودکان جاری است؛ تا دیگر مفاهیم!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش خردسالان

آموزه های دینی

دین در زندگی کودکان بسیاری جاری است، مفاهیم دینی، بسیار روان تر و آسان تر در زندگی و رفتار کودکان جاری است؛ تا دیگر مفاهیم! آنها فطرتی پاک و الهی دارند و وجودشان، با همه ی صفات خوب و نیکو آشناست.

بنابراین، وظیفه ی مربی این است، که رفتارش شبیه کودکان پاک و منزه باشد، این گونه است که کودک، مربی را باور می کند و از او حرف شنوی پیدا می کند. هر نوع رفتارِ واقعی که مبتنی بر صفات نیکو و مثبت انسان باشد، توسط کودکان ادراک می شود، و با هر نوع صفتِ ناپسندی، در باطن خود مخالفت دارند، و صفات منفی با تکرار در شرایطِ پیرامونی، به وجود کودک، منتقل می گردد.

بنابراین، آموزه های دینی که همان، توجه دقیق به خصوصیاتِ فطری کودکان است، و در قالب های گوناگون ارائه می شود، می تواند، شرایط زندگی را برای مربی و کودک، آسان کند و آنها را به همدیگر نزدیک کند.

آشنایی با زندگی پیامبران، امامان، بزرگان اخلاق، توجه خاص به پدر و مادر و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و مربیان کودک، از عوامل مهمِ آموزه های دینی هستند و برای آن ها الگو می سازد؛ عبادات و آشنایی با شرایط اجتماعی ومراسم مذهبی، از دیگر مولفه هایی ست که کودکان را با ماهیت دین، مأنوس می کند.

مقصود نعیمی ذاکر
نشر لک لک


منبع: آموزش خردسالان، مربیان مهد های کودک، مادران در خانه

صدقه، احسان، نیکوکاری

کمک به مستمندان

خداوند



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.