تبیان، دستیار زندگی
از میان اخبار زیادی که فضای مجازی را در بر می گیرد در اینجا راه هایی برای ارسال شکلک هایی از خودتان در شبکه های اجتماعی،کاهش حجم مصرفی اینترنت و... را معرفی می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعاتی از فضای مجازی

از میان اخبار زیادی که در فضای مجازی اتفاق می افتد، شما را با راه هایی برای ارسال شکلک هایی از خودتان در شبکه های اجتماعی،کاهش حجم مصرفی اینترنت و... آشنا می کنیم.

شکلک های مجازی

شکلک های شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی دارد که کاربران این شبکه ها از این امکان برای انتقال بسیاری از احساسات و واکنش های خود استفاده می کنند.
شکلک مخصوص خودتان را بسازید
Emoji ها همان کاراکترهای متنوع و گوناگونی هستند که طرح لبخند، ناراحتی، شادی و... را هم به صورت تصویر و هم به صورت انیمیشن یا استیکر در گوشیهای هوشمند و تبلتها وجود دارند و برای ارسال پیام استفاده می شوند. شاید یکی از بخش‌هایی که ارسال پیامک از طریق تلفن ‌همراه به دیگران را جالب می‌کند استفاده از emoji ها یا همان شکلک‌های بامزه باشد. شکلک‌هایی که با استفاده از آنها می‌توانیم احساسات خود را به گیرنده پیام منتقل کنیم.
حالا این شکلک‌ها به بخش جداناپذیر متن‌های پیامکی ما تبدیل شده‌اند. این شکلک‌ها در اکثر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، وایبر، لاین و... دیده می‌شوند. همچنین در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند emoji های گوناگونی را در اختیار کاربران بگذارند. Emojiهایی که اکثراً شبیه به هم هستند اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کاش می‌توانستید شکلک‌های مورد دلخواه خودتان را بسازید و آن را هم برای دیگران بفرستید.
 اگر هم به این موضوع فکر نکرده‌اید شاید وقت آن رسیده کمی متفاوت باشید و emoji های خاص خود را داشته باشید. برای این‌کار کافی است از اپلیکیشن Youji  استفاده کنید. با کمک این اپلیکیشن و البته دوربین گوشی هوشمند خود می‌توانید emojiهای متنوع و متفاوتی بسازید. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است، کافی است با دوربین گوشی از صورت خود یا هر فردی که دوست دارید عکس بگیرید و بعد آن را به عنوان Emoji  استفاده کنید. حالا این Emojiهای ساخته شده را می‌توانید از طریق پیام متنی، ایمیل، توییتر، فیس‌بوک و... برای کسانی که دوست دارید ارسال کنید. امکان اضافه کردن متن یا خط به شکلک‌های ساخته شده و استفاده از فیلترهای رنگی و جذاب از دیگر امکاناتی است که این اپلیکیشن در اختیار کاربرانش می‌گذارد.
این اپلیکیشن به صورت رایگان تنها در اختیار کاربران سیستم عامل ios قرار گرفته است. برای دریافت این اپ می‌توانید به app store مراجعه کنید.

Jarti.co از نخستین روزهای ژانویه سال جاری (اواسط دی ۱۳۹۳) به عنوان محیطی ویژه برای زنان عرب که در آن، افراد می‌توانند دانش و تجربه خود در زمینه های مختلف را به اشتراک بگذارند، راه‌اندازی شد. دسته‌بندی‌های اصلی موضوعات سایت عبارتند از آشپزی، زیبایی، خانواده، سلامت و امور خانه‌داری

با سه کلیک حجم مصرفی اینترنت خود را کاهش دهید
حجم اینترنت برای ما خیلی مهم می باشد. در بعضی مواقع در لحظه حساس حجم اینترنت ما تمام می شود و برای ما کمی مشکل ساز یا دردسر ساز می باشد. چگونه می توان مصرف اینترنت خود را کم کرد. با این آموزش نگران حجم اینترنت خود نباشید.
حتما برای شما پیش آمده باشد که یک بسته اینترنتی بگیرید و زود از وقت تعیین شده تمام شود و یا اینکه متوجه شدید که حجم اینترنت شما زود تمام می شود و دلخور می شوید. آیا راهی هست که بتوان جلوی سرعت حجم مصرفی را گرفت؟ آیا به نرم افزار خاصی برای این کار نیاز است؟ در این جا به شما می گوییم به هیچ نرم افزاری نیاز ندارید فقط در چند حرکت ساده می توانید جلوی حجم مصرفی اضافه خود را بگیرید.

مرحله 1: وارد تنظیمات گوشی خود شوید و بر روی تنظیمات(settings) کلیک کنید.

مرحله 2: بعد از ورود به بخش تنظیمات بر روی استفاده از داده(Data usage) کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید. توجه داشته باشید منو تنظیمات در هر مدل از گوشی فرق دارد.

مرحله 3: بعد از ورود به داده های تلفن همراه به سمت پایین حرکت کنید و نرم افزارهای که حجم اینترنت شما را استفاده می کنند را لمس کنید و هر کدام که نیازی به آنها ندارید حجم مصرفی اینترنت آن را ببندید.


سایت بانوان عرب

شبکه اجتماعی فقط برای بانوان عرب
«جارتی دات کو» نام یک سایت شبکه اجتماعی است که با وجود عمر بسیار کوتاهش توانسته نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب کند.
Jarti.co  از نخستین روزهای ژانویه سال جاری (اواسط دی ۱۳۹۳) به عنوان محیطی ویژه برای زنان عرب که در آن، افراد می‌توانند دانش و تجربه خود در زمینه های مختلف را به اشتراک بگذارند، راه‌اندازی شد. دسته‌بندی‌های اصلی موضوعات سایت عبارتند از آشپزی، زیبایی، خانواده، سلامت و امور خانه‌داری.
جارتی در فارسی به معنای همسایه مونث من است. در Jarti.co تلاش شده ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، با قابلیت‌های تالارهای گفت‌وگوی اینترنتی یک جا جمع شود و همین یک مزیت قابل توجه برای این سایت به شمار می‌رود.
کاربران برای مشارکت در مباحث و ارسال مطالب باید در این شبکه حساب باز کنند، هر چند گشت و گذار و خواندن مقالات آن برای تمام افراد مجاز است و برای این کار به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نیاز نیست.
در مراحل ثبت نام به فرد متقاضی یادآور می‌شود که فقط زنان می‌توانند عضو این سایت شوند. «جارتی دات کو» تاکنون توانسته بیش از ۲۶۸۰ کاربر خانم را به خود جلب کند.

در مطالب بعدی به اخبار و اطلاعات دیگری از دنیای مجازی خواهیم پرداخت.



فرآوری: علی احمدی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ایران/ ایتنا/ باشگاه خبرنگاران
مطالب مرتبط:
از دنیای مجازی چه خبر؟
شکلک های مجازی