تبیان، دستیار زندگی
در جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی و از شهرهای گنبدکاووس و نیشابور تقدیر شد. یزد و بوشهر نیز دو نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایتخت کتاب ایران معرفی شد

‌ در جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی و از شهرهای گنبدکاووس و نیشابور تقدیر شد. یزد و بوشهر نیز دو نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران بودند.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
کتابخانه

در مراسم پایانی این جشنواره در محل کتابخانه ملی ، هیات داوران نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران با بررسی روند داوری مقدماتی و پرونده‌ شهرهای نامزد، پنج شهر را به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب‌، و از میان آن‌ها دو شهر را شایسته تقدیر و یک شهر را به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب و به شرح زیر معرفی کردند:

1- به دلیل استفاده از ظرفیت‌های بومی و رویکرد مشارکت‌جویانه در تدوین برنامه‌های ویژه پایتخت کتاب ایران لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو و لوح تقدیر معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و شهردار این شهر به نمایندگی از مردم شهر یزد اختصاص یافت.

2- لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو و لوح تقدیر معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بوشهر و شهردار این شهر به نمایندگی از مردم بوشهر رسید.

3- همچنین لوح تقدیر وزیران کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به نمایندگی از مردم شهر گنبدکاووس به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار این شهر رسید.

4- لوح تقدیر وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به نمایندگی از مردم شهر نیشابور به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار این شهر تعلق گرفت.

5- همچنین لوح افتخار وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به نمایندگی از مردم شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار این شهر رسید.

همچنین 10 روستای برگزیده در نخستین جشنواره‌ روستای دوستدار کتاب به این شرح معرفی شدند:

1-روستای رحیم‌آباد از شهر کرمان

2-روستای ضامنجان شهر اراک استان مرکزی

3-روستای دهکهان شهر کهنوج از استان کرمان

4-روستای ابراهیم‌آباد شهر اشکذر از استان یزد

5-روستای ینگیجه از شهر مریوان استان کردستان

6-روستای گوگ تپه از شهر مهاباد استان آذربایجان غربی

7-روستای ابویسان شهر جغتای استان خراسان رضوی

8-روستای رمین‌ شهر چابهار استان سیستان و بلوچستان

9-روستای پوده‌ شهر دهاقان از استان اصفهان

10-روستای خرماطلای شهر قائم‌شهر استان مازندران


منبع: ایسنا