تبیان، دستیار زندگی
عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد به خاطر بازداشت حمیدرضاسیاسی، ترجیح داد از هیات این باشگاه استعفا دهد. وی همچنین گفت: عضو هیات مدیره بودن یعنی کشک.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلایل استعفای کلانی از پرسپولیس


عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد به خاطر بازداشت حمیدرضاسیاسی، ترجیح داد از هیات این باشگاه استعفا دهد. وی همچنین گفت: عضو هیات مدیره بودن یعنی کشک.
حسین کلانی که در ابتدای فصل یکی از اعضای پر کار و کلیدی هیات مدیره پرسپولیس بود و حتی در سفر جنجالی اسپانیا، به همراه حمیدرضا سیاسی به این کشور رفت، از دلایل استعفایش از هیات مدیره این باشگاه صحبت کرد.
کلانی

اعلام دلایل استعفا
وی در این خصوص اظهار کرد: پس از بازداشت حمیدرضا سیاسی و بعد از یک هفته متوجه شدم دیگر ایشان به این زودی‌ها آزاد نمی‌شود. احساس کردم در آن برهه دیگر نمی‌توانم مفید باشم، از این رو از هیات مدیره پرسپولیس استعفا دادم و بدون هیچ مشکلی رفتم.
از نژادفلاح پشتیبانی شود
عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با حمایت از محمدحسین نژاد‌فلاح ادامه داد: اگرچه به صورت کاملا جدی با تغییرات مداوم در مدیریت باشگاه مخالفم اما شخص نژادفلاح سوابق روشن و خوبی دارد، از این رو از همه دوستانم می‌خواهم از او پشتیبانی کنند.
تغییرات در این مقطع مشکلات را بیشتر می‌کند
وی اضافه کرد: ایشان به درخشان فرصت داد و این کار خوبی بود زیرا در این زمان کم، تحولات نتیجه نمی‌‌دهد و مشکلات را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر به زودی قرار است کار انتقال این تیم به بخش خصوصی انجام شود لذا بهتر است اجازه دهیم تصمیمات مهم و تاثیرگذار را مالکان جدید پرسپولیس اتخاذ کنند.
دست‌هایی در کار است تا به پرسپولیس لطمه بزنند
کلانی در ادامه، صحبت از دست‌های پشت پرده کرد و افزود: احساس می‌کنم دست‌هایی در کار هست تا به پرسپولیس لطمه وارد کند اما نمی‌دانم دقیقا آنها چه کسانی هستند. به عنوان مثال شاهد بی‌ثباتی هستم و تصمیمات انفرادی گرفته می‌شود، در صورتیکه باشگاه دارای هیات مدیره است. البته این نظر شخصی من است و شاید اشتباه باشد.
بی‌ثباتی باعث عدم آرامش بازیکنان و کادر فنی شده
وی دلایل ناکامی سرخپوشان را اینچنین برشمرد: همین بی‌ثباتی باعث عدم آرامش بازیکنان و کادر فنی شده است. از سوی دیگر بدشانسی هم دخیل بوده است. اینها را کنار مشکلات مالی بگذارید تا مجموعه عوامل ناکامی پرسپولیس را مشاهده کنید. فکر می‌کنم تا وقتی بی‌ثباتی باشد و مسائل مالی حل نشود، این وضع کماکان ادامه خواهد داشت، آنهم با هر مربی و یا هر مدیری.
قرارداد میلیاردی برانکو را به بازیکنان بدهند
عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با حمایت از حمید درخشان خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی در مورد آمدن برانکو انجام شده است. اگر قرار است چند میلیارد برای آوردن او که مشکل مالیاتی هم دارد هزینه شود، بهتر است آن پول را همین الان به بازیکنان بدهیم. مطمئن باشید اگر دغدغه مالی بازیکنان حل شود، به خودی خود خیلی از مشکلات تیم حل خواهد شد.

در باشگاه پرسپولیس دچار اختلافات و تغییر و تحولات زیادی هستیم و همین موجب مشکلات عدیده‌ای شده است اما اگر من بودم قطعا از کادر فنی حمایت می‌کردم. یادمان نرود یک عضو هیات مدیره تنها یک رای دارد و بس. از این رو اگر بر فرض مثال باقی می‌ماندم و الان یک رای هم داشتم، شاید تاثیری در روند کار نداشت
بزرگترین مربیان دنیا هم در این فرصت کم نمی‌توانند کاری کنند
وی با بیان این صحبت‌ها اضافه کرد: با این وجود تا جاییکه من شنیدم، قرار است نژادفلاح از کادر فنی حمات کند، البته به شرط موفقیت در بازی‌های پیش رو. سه‌شنبه به خاطر دیدار با لخویا، روز مهمی برای پرسولیس و کادر فنی‌اش است. همه باید حمایت کنند چرا که در این فرصت کم، بزرگترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند برای این تیم کاری را انجام دهند.
فارغ از احساسات کارنامه برانکو بررسی شود
کلانی اشاره مجددی به برانکو داشت و تصریح کرد: فارغ از احساسات بنشینیم و درست کارنامه برانکو ایوانکوویچ را بررسی کنیم. ببینیم وقتی او از ایران رفته در چه جاهایی مشغول بوده و کارنامه‌اش چیست و مهمتر از همه آیا در این فرصت محدود قادر است گره‌ای از پرسپولیس باز کند یا خیر؟
اگر بودم، قطعا از کادر فنی حمایت می‌کردم
وی در پاسخ به این پرسش که اگر عضو هیات مدیره بود آیا از درخشان تا پایان فصل حمایت می‌کرد؟، یادآور شد: در باشگاه پرسپولیس دچار اختلافات و تغییر و تحولات زیادی هستیم و همین موجب مشکلات عدیده‌ای شده است اما اگر من بودم قطعا از کادر فنی حمایت می‌کردم. یادمان نرود یک عضو هیات مدیره تنها یک رای دارد و بس. از این رو اگر بر فرض مثال باقی می‌ماندم و الان یک رای هم داشتم، شاید تاثیری در روند کار نداشت.
عضو هیات مدیره بودن، مانند مدیر فنی کشک است
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس جملات پایانی‌اش را به جمله تاریخی علی پروین در مورد کشک بود مدیر فنی گره زد و با تعمیم آن به نقش هیات مدیره، گفت: دوست خوبم علی پروین چند سال قبل یک مثال جالب در مورد نقش مدیرفنی در فوتبال ایران زد و آن را به کشک تشبیه کرد. من حالا می‌گویم عضو هیات مدیره بودن در فوتبال ایران هم تقریبا چنین خاصیتی دارد چرا که اغلب تصمیمات شخصی است و ربطی به جمع ندارد.
بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر