تبیان، دستیار زندگی
فرزندان، در نماز جماعت نماز خواندن را بهتر یاد می گیرند. مربی، نباید نگران باشد که فرزند، نماز را با سرعت می خواند یا مراحل آن را رعایت نمی کند،
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش خردسالان

نماز

فرزندان، در نماز جماعت نماز خواندن را بهتر یاد می گیرند. مربی، نباید نگران باشد که فرزند، نماز را با سرعت می خواند یا مراحل آن را رعایت نمی کند، فرزند، هنگام قرار گرفتن در شرایطِ جماعت، آرام آرام فرا می گیرد و خودش را تطبیق می دهد. لازم است، مربی، صبوری کند تا هر یک از فرزندان، در شرایطِ رفتاری خودش، نماز را فرا بگیرد. مربی باید نماز را با صدای بلند بخواند، تا همه ی فرزندان، صدای او را بشنوند؛ و اگر فرزندی می تواند نماز را به درستی و با صدای بلند بخواند، بهتر است که او این کار را انجام دهد.

هنگام دعای دست یا قنوت بهتر است از دعاهایی استفاده کنیم که برای مثال، در آن، پدر و مادر دعا شوند، پاکیزگی و ایمان تذکر داده شود و نظایر آن... و بعد از نماز، یا هنگام دعا، با توجه به شرایط، این دعاها به زبان فارسی ترجمه شود.

رفتن به مسجد و زیارتگاه ها، برای ترغیب به نماز، خیلی کار خوبی ست و حتماً باید در دستورِ کار مدیریتِ مهدکودک و دبستان باشد.

اگر مسجد یا زیارتگاه نزدیک است، می تواند دفعات مراجعه، بیشتر باشد. رفتن به اماکن مذهبی، حس دینی را در کودکان افزایش می دهد.

مقصود نعیمی ذاکر
نشر لک لک


منبع: آموزش خردسالان، مربیان مهد های کودک، مادران در خانه

فرزندان گاهی سوال می کنند خدا کجاست؟



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.