تبیان، دستیار زندگی
ازى محمد نوازى هافبك تیم استقلال دیروز از تمرین منع شد. خبرگزارى فوتبال ایران براى این ممانعت لفظ اخراج را به كار برده و اضافه مى كند محمد نوازى بازیكن تیم استقلال تهران بعد از نیمكت نشینى هاى پیاپى و مسائل گوناگونى ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخراج مشکوک و پرابهام نوازى


محمد نوازى هافبك تیم استقلال دیروز از تمرین منع شد. خبرگزارى فوتبال ایران براى این ممانعت لفظ اخراج را به كار برده و اضافه مى كند محمد نوازى بازیكن تیم استقلال تهران بعد از نیمكت نشینى هاى پیاپى و مسائل گوناگونى كه درخصوص رابطه اى با كادر فنى استقلال مطرح مى شد دیروز با تشخیص مرفاوى از این تیم اخراج شد.

در جست وجوى چرایى این مسأله باید به عقب برگشت و نگاهى همه جانبه به این مسأله داشت. گرچه در ظاهر قضیه از سوى كادر فنى اعلام مى شود كه او در بازى تداركاتى مقابل نادى النجف كه روز دوشنبه در مرغوبكار برگزار شد در نیمه دوم حاضر به گرم كردن و ورود به زمین نشده است اما این به تنهایى دلیل برخورد مرفاوى با بازیكن قدیمى و پیشكسوت استقلال نیست.

نوازى در بدو ورود به استقلال با تشخیص قلعه نویى به تیم سابق خود بازگشت و جالب اینكه قلعه نویى در ابتداى فصل به نوازى گفت: آقاى نوازى اگر مى خواهى برگردى من حرفى ندارم اما امكان دارد در تمامى بازیها ثابت باشى و امكان دارد چند بازى بیشتر به شما نرسد. من مشكلى ندارم اگر موافق این نوع همكارى هستى برو باشگاه قراردادت را امضا كن. نوازى كه به لحاظ سن و سال و روحیات خاص خود نتوانسته بود تیم خوبى را براى بازى در لیگ ششم انتخاب كند برخلاف میل باطنى خود پاى قرارداد با استقلال را امضا كرد تا بلكه در رجوع دوباره به استقلال بتواند به روزهاى اوج برگشته و دوباره خود را در سطح لیگ برتر مطرح كند.

این بازگشت در هفته نخست مقابل ذوب آهن با پنالتى و گلزنى نوازى همراه بود و همگان بر این باور بودند كه نوازى حاكم مطلق جناح راست زمین خواهد شد اما از هفته دوم تا هفته پنجم مقابل صبا هیچ خبرى از نوازى نشد و در این غیبت شك برانگیز برخى رد پاى قلعه نویى را دیدند. خود قلعه نویى هم به طور تلویحى از اینكه قلعه نویى در هتل حاضر شده و بدون مشاهده تمرین و میزان آمادگى افراد و فقط براساس تجربیات لیگ پنجم نام او را از لیست 11 نفره و سپس 18 نفره  خارج كرده اعتراض كرد.

در ادامه این كشمكش نوازى هم نتوانست انتظار هواداران را برآورده كند. هواداران در دیدار مقابل راه آهن نام او را صدا زدند و او تا پایان 90دقیقه  بازى را از روى نیمكت تماشا كرد و مرفاوى در پایان تساوى پرانتقاد مقابل راه آهن 10 نفره خطاب به خبرنگاران گفت: من به هیچ كس باج نمى دهم و تحت تأثیر هواداران هم قرار نمى گیرم. برخى به اینها پول مى دهند تا با تشویق وارد زمین شوند.

نوازى در پایان این بازى هم حرفى نزد تا نوبت به دربى برسد. در بازى مقابل پرسپولیس او هم مثل اكثر بازیكنان استقلال نه تنها خوب بازى نكرد بلكه ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شد.

برخلاف گذشته این بار و در این اخراج دوباره نوازى از استقلال قلعه نویى هیچ نقشى نداشته چرا كه او 24 ساعت قبل در برنامه تلویزیونى نود اعلام كرد كه نوازى به تشخیص او آمده و هیچ مشكلى هم در این رابطه وجود ندارد.

اما واقعیت اخراج نوازى این بار نه قلعه نویى بوده و نه مسائل مالى و قراردادى. او در شرایطى به مربى خود نه گفته و از فرمان او امتناع كرده كه استقلال شرایط خوبى ندارد. نوازى هم هنگامى كه جو و مناسبات تیم و نوع مدیریت مرفاوى را دیده این جرأت را به خود مى دهد كه از فرمان سرمربى خود سرپیچى كرده و از بازى در یك دیدار تداركاتى مقابل حریف عراقى خود سرباز زند.

مرفاوى حدود یك ماه گذشته سازش و نرمش هاى بسیارى را در مقابل بى نظمى هاى بازیكنان خود نشان داد و این مدارا كار را بدانجا كشاند كه غیبت بازیكنان بیشتر شده، انضباط تیمى و تمرینات در هفته هاى اخیر به حداقل رسیده و به اصطلاح شیرازه كار از دست سرمربى خارج شده.

نوازى درباره مسائل فوق مى گوید: من حرف خاصى ندارم. منتظر مى مانم تا وضعیتم روشن شود. بالاخره آنها مرا احضار خواهند كرد. حرف هایم را در باشگاه و به آنهایى كه باید بگویم، مى گویم.

یكى از اعضاى كادر فنى در این باره مى گوید: نقش مرفاوى به واسطه برخوردهاى قلعه نویى و مصاحبه هاى او هر روز كمرنگتر از روز قبل مى شد. عدم حمایت مدیران باشگاه هم كمك كرد تا او در اداره تیم خیلى زودتر از آنچه كه فكر مى كردیم به بن بست بخورد.

در دوران امیر حرف اول و آخر را او مى زد اما حالا اقبالى، بهمنى و رضا حسن زاده هر یك، یك نوع روش تمرینى را انتخاب مى كنند و گذشته از اینها ساكت الهامى هم اضافه شده است كه مرتب از فیروز خان هزینه مى كند! این هرج و مرج باعث سوء استفاده بازیكنان شده و نتیجه آن مى شود كه نوازى هم در نیمه دوم حاضر به بازى مقابل تیم عراقى نمى شود.