تبیان، دستیار زندگی
دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری، سوم تا پنجم اسفند ماه توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری


دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری، سوم تا پنجم اسفند ماه توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

محمدجعفر صدیق دامغان‌زاده

حسنی، دبیر دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری امروز در یک نشست خبری با اعلام این خبر افزود: این کنفرانس طی سه روز برگزار می شود که روز اول کنفرانس مختص نشست های کاربردی با عناوین «آسیب شناسی سیاست های حوزه علم و فناوری در حوزه تجاری سازی محصولات و خدمات دانش بنیان در سال 93»، «تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه‌های مراکز پژوهشی کشور» و «تجاری سازی دستاوردهای فناوری در بخش خصوصی» است.


وی اضافه کرد: در بعد از ظهر روز اول کنفرانس مسابقه بزرگ استارت آپ برگزار خواهد شد که براساس این مسابقه ایده هایی که قابلیت تجاری سازی دارند شناسایی و با حمایتی که از آن ها صورت می گیرد به بازار نزدیک می شوند.
حسنی ادامه داد:‌ در این مسابقه که برای اولین بار توسط دانشگاه تهران برگزار می شود حدود سه هزار ایده پیش ثبت نام کرده اند که ثبت نام 98 ایده قطعی شده است و در نهایت 20 ایده در کنفرانس ارائه می شود و مورد حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار خواهند گرفت.
وی گفت: روز دوم کنفرانس نیز مختص مقالات علمی و پژوهشی پذیرفته شده به همراه کارگاه کاربردی با عنوان «تجاری سازی موفق محصولات خدمات جدید » است.
به گفته وی، در این کنفرانس 130 مقاله ارائه شده است که در نهایت 56 مقاله پذیرفته شده و مقالات در قالب کتاب دانش نامه کاربردی تجاری سازی فناوری ارائه خواهد شد.
دبیر دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری ادامه داد: از 130 مقاله نیز 10 مقاله مربوط به مقالات خارجی است که شش مقاله خارجی نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع:ایسنا