تبیان، دستیار زندگی
قطعاً می دانیم که در طبیعت، خوردن غذا، آن هم در کنار خانواده، مزه دیگری دارد. ما به شما پیشنهاد چند مدل غذای مخصوص گردش می دهیم که برای دور هم بودن خانوادگی، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با غذاهای مخصوص گردش

آشپزی, سفره, غذا, آشنایی با غذاهای مخصوص گردش


قطعاً می‌دانیم که در طبیعت، خوردن غذا، آن هم در کنار خانواده، مزه دیگری دارد. ما به شما پیشنهاد چند مدل غذای مخصوص گردش می‌دهیم که برای دور هم بودن خانوادگی، از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر باشد.


غذای سرد حاضری:
نخستین و ساده‌ترین راه‌حل، غذای حاضری است. ممکن است بدون برنامه قبلی، تصمیم گرفته باشید به گردش بروید. لازم نیست غذای مفصلی داشته باشید. چند برش نان و خیار یا گوجه یا گردو و یا سبزی کافی است. ساده بودن غذا باعث نمی‌شود کمتر به شما خوش بگذرد. خیلی اوقات این نوع غذاها باعث صمیمیت بیشتر بین اعضای خانواده می‌شود. ضمناً ساده گرفتن باعث می‌شود راحت‌تر تصمیم بگیرید که برای تفریح با خانواده بیرون بروید. معمولاً غذای حاضری، ظرف کمتری هم کثیف می‌کند.

نخستین و ساده‌ترین راه‌حل، غذای حاضری است. ممکن است بدون برنامه قبلی، تصمیم گرفته باشید به گردش بروید. لازم نیست غذای مفصلی داشته باشید. چند برش نان و خیار یا گوجه یا گردو و یا سبزی کافی است. ساده بودن غذا باعث نمی‌شود کمتر به شما خوش بگذرد.


ساندویچ:
متداول‌ترین نوع غذا برای گردش، ساندویچ است. لزومی ندارد ساندویچ با همه مخلفات معمول همراه باشد. می‌توانید چند تخم‌مرغ را آب‌پز یا نیمرو کنید و با کره آن را در نان ساندویچی بگذارید. ساندویچ‌هایی مثل کوکو هم وقت کمی از شما خواهند گرفت. اگر دستگاه ساندویچ‌ساز دارید، می‌توانید به غذا تنوع بیشتری دهید و ساندویچ‌های مطلوب‌تری برای بچه‌ها درست کنید؛ اما اگر وقتتان کافی است، غذاهایی مثل الویه با مخلفات، طرفدار بیشتری دارد.
غذاهای خانگی:
منظور از غذاهای خانگی، درست همان غذاهایی است که شما در خانه می‌خورید؛ مثل انواع پلو. لازم نیست حتماً غذای خاصی برای گردش درست کنید. اگر غذای شبتان را حاضر کرده‌اید، همان را با خود به پارک ببرید. قابلمه را توی دستمالی بپیچید و در صندوق عقب ماشین بگذارید. اگر نگران سرد شدن غذا هستید، روی در آن دم‌کنی بگذارید؛ اما این نوع غذاهای گرم را برای تفریحگاه‌های نزدیک‌تر همراه ببرید و مدت کمی بعد از رسیدن، سفره‌تان را پهن کنید.

آشپزی, سفره, غذا


استفاده از گاز پیک‌نیکی:
یکی دیگر از روش‌های تهیه غذا برای تفریح این است که با خودتان قابلمه و گاز پیک‌نیکی و وسایل مورد نیاز برای غذا ببرید و آنجا غذا را بار بگذارید. به غذاهای زیاد پیچیده و وقت‌گیر فکر نکنید. پختن یک املت با این روش و خوردن دور هم، همان‌قدر لذت‌بخش است که خوردن غذایی مثل جوجه‌کباب. اگر گاز پیک‌نیکی ندارید، می‌توانید از منقل و زغال هم برای این کار استفاده کنید. در همه این روش‌ها به‌خاطر داشته باشید، چیزی که باعث می‌شود شما خوش باشید و انرژی بگیرید، کنار هم بودن و ساده گرفتن است. غذا تنها بهانه‌ای برای دور هم نشستن و گفتن و خندیدن افراد خانواده است.

منبع: hamshahrionline.ir

باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443
برگرفته از گروه: تغذیه و تناسب اندام