تبیان، دستیار زندگی
دیدارهای مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال از روز چهارشنبه 29 بهمن ماه با حضور هشت تیم برتر دور مقدماتی آغاز می شود که سه تیم تهران برای یک سهمیه دیدار نهایی این رقابت ها مسابقه می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدال مدعیان پایتختی والیبال


دیدارهای مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال از روز چهارشنبه 29 بهمن ماه با حضور هشت تیم برتر دور مقدماتی آغاز می شود که سه تیم تهران برای یک سهمیه دیدار نهایی این رقابت ها مسابقه می دهند.
دور رفت مرحله پلی آف مسابقات والیبال قهرمانی مردان ایران جام زنده یاد حسین معدنی روز چهارشنبه 29 بهمن ماه با چهار دیدار پیگیری می شود. در پایان دور مقدماتی لیگ برتر در گروه اول تیم های پیکان تهران، میزان خراسان، شهرداری تبریز و جواهری گنبد به ترتیب با امتیازهای 31، 27، 23 و 20 رتبه های اول تا چهارم را کسب کردند و راهی مرحله پلی آف شدند. در این گروه تیم های شهرداری زاهدان، تعاون گبند و ارتعاشات صنعتی ایران حذف شدند.

والیبال

همچنین در گروه دوم نیز تیم های شهرداری ارومیه، متین ورامین، نوین کشاورز و وزارت دفاع به ترتیب با 30، 28، 20 و 18 امتیاز رتبه های اول تا چهارم را به دست آوردند و راهی مرحله پلی آف شدند تا به صورت ضربدری با تیم های اول تا چهارم گروه نخست مبارزه کنند. تیم های آلومینیوم المهدی، سایپا و پارس مهر فارس نیز حذف شدند.

بنابر این با توجه به جدول مرحله پلی آف و مرحله نیمه نهایی و نهایی این رقابت ها، سه تیم تهرانی وزارت دفاع، پیکان تهران و نوین کشاورز و تیم میزان خراسان برای یک سهمیه دیدار نهایی با هم مبارزه خواهند کرد.

از سوی دیگر چهار تیم متین ورامین، شهرداری تبریز، شهرداری ارومیه و جواهری بازرگانی گنبد نیز برای دیگر سهمیه دیدار نهایی با یکدیگر رقابت خواهند داشت که هر چهار تیم از شهرستان ها هستند.

در مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال تیم های اول تا چهارم گروه یک دور مقدماتی به ترتیب به مصاف تیم های چهارم تا اول گروه دوم می روند که دیدار دو تیم پیکان تهران و وزارت دفاع در خانه والیبال تهران یکی از حساس ترین مسابقات این هفته خواهد بود.

تیم والیبال پیکان تهران که در گروه یک دور مقدماتی صدرنشین شده بود، به مصاف وزارت دفاعی می رود که در گروه دوم مقدماتی رتبه چهارم را کسب کرد.

پیکان تهران پرافتخارترین تیم این رقابت ها که 11 عنوان قهرمانی در پرونده کاری خود دارد، به مصاف تیمی می رود که نخستین حضور خود را در لیگ برتر والیبال تجربه می کند.

فرهاد نفرزاده سرمربی تیم وزارت دفاع به بازیکنان خود که اکثرا از جوانان این رشته ورزشی هستند، اعتقاد خاصی دارد و به همین دلیل به پیروزی در این مسابقه نیز امیداور است. از سوی دیگر پیمان اکبری با اتکا به تجربه بازیکنانش به مصاف وزارت دفاع می رود.

در دومین مسابقه این مرحله که در سالن مهران مشهد مقدس برگزار می شود، تیم های میزان خراسان و نوین کشاورز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

آخرین مسابقه این هفته لیگ برتر والیبال در سالن غدیر شهر ارومیه برگزار می شود و شهرداری این شهر میزبان بازرگانی جواهری گنبد خواهد بود. جواهری گنبد در گروه اول مقدماتی 20 امیتاز به دست آورد که نسبت به تیم چهارم گروه دوم (وزارت دفاع)، دو امتیاز بیشتر است

میزان خراسان سال گذشته در مرحله نهایی حضور داشت و موفق به کسب رتبه چهارمی شد، اما امسال این باشگاه سرمایه گذاری بیشتری کرده است تا حداقل در دیدار نهایی حضور یابد، به همین دلیل انتظار می رود که میزان با قدرت مرحله پلی آف را آغاز کند و شاگردان مسعود آرمات سرمربی نوین کشاورز کار سختی در مسابقه خواهند داشت.

در سومین مسابقه دور رفت مرحله پلی آف تیم های متین ورامین و شهرداری تبریز در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف یکدیگر می روند. متین ورامین که عنوان مدافع قهرمانی این رقابت ها را در اختیار دارد، در دور مقدماتی با 28 امتیاز رتبه دوم را به دست آورد و به مصاف شهرداری تبریز که در جایگاه سوم گروه دوم قرار داشت، می رود.

آخرین مسابقه این هفته لیگ برتر والیبال در سالن غدیر شهر ارومیه برگزار می شود و شهرداری این شهر میزبان بازرگانی جواهری گنبد خواهد بود. جواهری گنبد در گروه اول مقدماتی 20 امیتاز به دست آورد که نسبت به تیم چهارم گروه دوم (وزارت دفاع)، دو امتیاز بیشتر است.

حساسیت رقابت این دو تیم به دلیل هواداران آنان است. مردم شهرهای گنبد و ارومیه مدعی پایتختی والیبال هستند و دو مسابقه این مرحله در سالن غدیر ارومیه و المپیک گنبد حتما با ظرفیت کامل و مردم پشت درب ها برگزار خواهد شد. تعصب آنان به این رشته ورزشی به گونه ای است که از کادر فنی و بازیکنان دو تیم شهرداری ارومیه و بازرگانی جواهری نسبت به نتیجه حساس تر به نظر می رسند.

براساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال، برنامه کامل این دیدارها و اسامی ناظران و داوران به قرار زیر است:

تهران، ساعت 17: خانه والیبال

پیکان تهران – وزارت دفاع

ناظر: غفار درخشنده، داور اول: ابراهیم فیروزی و داور دوم: اصغر میرزایی

ورامین، ساعت 17: سالن شهید گل عباسی

متین ورامین – شهرداری تبریز

ناظر: محمود حداد، داور اول: علی اصغر حاجی کاظمی و داور دوم: محمدرضا کاویانی

مشهد، ساعت 17: سالن مهران

میزان خراسان – نوین کشاورز

ناظر: محمد حسین شفقی، داور اول: حسین پورکاشیان و داور دوم: محسن ترابی

ارومیه، ساعت 17: سالن غدیر

شهرداری ارومیه – بازرگانی جواهری گنبد

ناظر: امیدوار حاتمی، داور اول: محمد شاهمیری و داور دوم: علیرضا قریب

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایرنا