تبیان، دستیار زندگی
سی وچهارمین دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از 15 بهمن ماه با برگزاری مرحله مقدماتی آغاز شده و با شروع مرحله پلی آف به روزهای حساس خود نزدیک می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استارت شاگردان منصوریان در آسیا


سی‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از 15 بهمن ماه با برگزاری مرحله مقدماتی آغاز شده و با شروع مرحله پلی‌آف به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود.


این دوره از رقابت‌ها با حضور ۴۹ تیم از ۲۱ کشور قاره کهن برگزار می‌شود که ایران در مرحله گروهی 3 نماینده دارد و در صورت پیروزی نفت تهران در مرحله پلی‌آف تعداد نمایندگان کشورمان در این مرحله به 4 تیم خواهد رسید. بازی‌های مرحله پلی‌آف به صورت تک بازی فردا برگزار می‌شود که در این مرحله نفت تهران یکی از نمایندگان کشورمان در استادیوم آزادی میزبان الجیش قطر خواهد بود.

با توجه به بازی حساس نفت تهران و همچنین نزدیک شدن به بازی‌های مرحله گروهی رقابت‌ها، از امروز نگاهی خواهد داشت به وضعیت رقبای نمایندگان ایران در این بازی‌ها. در اولین قسمت به سراغ تیم الجیش قطر، رقیب نفت تهران در مرحله پلی‌آف رفته‌ایم.

در صورتی که نفت موفق شود در این بازی الجیش قطر را از پیش‌رو بردارد به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد و در گروه B این رقابت‌ها با پاختاکور ازبکستان و الشباب عربستان و العین امارات همگروه خواهد شد.

تیم علی منصوریان در رقابت‌های جاری لیگ عملکرد بسیار مثبتی داشته و با حضور جمعی از بازیکنان جوان موفق شده در صدر جدول چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران قرار بگیرد.

نفتی‌ها از تمامی هواداران علاقمند به فوتبال به ویژه طرفداران دو تیم پرسپولیس و استقلال نیز خواسته‌اند که در این بازی از این تیم حمایت کنند و به عنوان یک بازی ملی به دیدار نفت مقابل الجیش قطر نگاه کنند.

الجیش

الجیش قطر

تاریخ تاسیس: 2007

حضور در لیگ قهرمانان آسیا: 2 دوره

مربی: صبری لاموچی(فرانسوی)

رسیدن به پلی‌آف

الجیش قطر در رقابت‌های فصل گذشته لیگ ستارگان قطر با 48 امتیاز دوم شد تا به عنوان نایب قهرمان لیگ قطر به مرحله دوم مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. الجیش در این مرحله موفق شد با نتیجه

2- یک الهندای امان را از پیش رو بردارد تا در مرحله پلی‌آف حریف نفتی شود که به عنوان تیم چهارم لیگ برتر ایران در این مرحله حضور داشت.

الجیش در لیگ ستارگان

الجیش فصل جدید را با جذب صبری لاموچی، سرمربی سابق ساحل عاج آغاز کرد. این مربی فرانسوی کارش را در الجیش خیلی خوب شروع نکرد. یکی از دلایل این شروع نه‌چندان خوب غیبت رومریو و مندس در ابتدای فصل بود. غیبت این 2 ستاره برزیلی باعث شد تا الجیش با 4 باخت و 2 تساوی امتیازات مهمی را از دست بدهد. با بازگشت مندس و رومریو دوباره نتایچ خوب این تیم از سر گرفته شد و حالا الجیش با 4 برد متوالی به تهران آمده. 10 برد، یک تساوی و 6 شکست حاصل کار الجیش در رقابت‌های این فصل لیگ قطر بوده تا این تیم با 31 امتیاز در رتبه سوم جدول جای بگیرد.

بدون تردید نقطه قوت الجیش زوج خطرناک و زهردار این تیم در خط حمله است. زوج موفق رومریو و محمد مونتاری در این فصل توانسته‌اند 17 بار دروازه رقبا را باز کنند. محمد مونتاری با یک متر و 94 سانت قد روی هوا توانایی مغلوب کردن هر مدافعی را دارد و رومریو هم به عنوان یک برزیلی با تکنیک و پا به توپ می‌تواند برای مدافعان نفت دردسرساز شود؛ به همین خاطر هم در قطر به مونتاری و رومریو لقب زوج رویایی را داده‌اند

الجیش در آسیا

تیم الجیش قطر تاکنون 2 بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده. اولین حضور این تیم در این رقابت‌ها به سال 2013 بر می‌گردد. در همان سال اول الجیش موفق شد با کسب 11 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه A به مرحله یک شانزدهم نهایی راه یابد اما در همان مرحله اول حذفی مغلوب الاهلی شد. در آن سال الجیش در مرحله گروهی با تراکتورسازی تبریز همگروه بود و بعد از تساوی 3- 3 در قطر موفق شد نماینده ایران را با نتیجه 4- 2 در تبریز شکست دهد. الجیش در دومین سال حضورش در لیگ قهرمانان آسیا باز هم با یک تیم ایرانی همگروه بود و این بار یک تساوی بدون گل و یک شکست 3- یک حاصل کارش مقابل فولادخوزستان بود.

نقطه قوت

بدون تردید نقطه قوت الجیش زوج خطرناک و زهردار این تیم در خط حمله است. زوج موفق رومریو و محمد مونتاری در این فصل توانسته‌اند 17 بار دروازه رقبا را باز کنند. محمد مونتاری با یک متر و 94 سانت قد روی هوا توانایی مغلوب کردن هر مدافعی را دارد و رومریو هم به عنوان یک برزیلی با تکنیک و پا به توپ می‌تواند برای مدافعان نفت دردسرساز شود؛ به همین خاطر هم در قطر به مونتاری و رومریو لقب زوج رویایی را داده‌اند.

بخش ورزشی تبیان