تبیان، دستیار زندگی
نخستین جشنواره پاراگلایدر دانش آموزی در تهران برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری نخستین جشنواره پاراگلایدر دانش آموزی در تهران

برگزاری نخستین جشنواره پاراگلایدر دانش آموزی در تهران


نخستین جشنواره پاراگلایدر دانش آموزی در تهران برگزار می شود.


سید علی اكبربرقعی گفت: جشنواره شهدای پرواز مسابقات ساخت و پرواز هواپیماهای گلایدر در سطح دانش آموزی شهر تهران مقطع ابتدایی دوره دوم  و در مقطع متوسطه دوره اول متوسطه در دو بخش دختران و پسران  برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه در این جشنواره به دانش آموزان در طی این مسابقه یاری و راهنمایی خواهد شد، گفت: دانش آموزان در طول مسیر مسابقه، كیت های گلایدر را تحویل می گیرند و بعد از ثبت نام متقاضیان، كار را با راهنمایی فرماندهان با نشاط خاصی انجام می دهند و در انتها به مسابقات پرواز ختم می شود و به نفرات برتر در یادواره ی شهدا جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

برقعی برگزاری این جشنواره را به مناسبت مراسم یاد شهیدان پرواز و بزرگداشت شهدای پروازمانند شهید بابایی، شهید دوران، شهید شیرودی عنوان كرد. وی زمان شروع این جشنواره را هم زمان با هفته  نیروی هوایی كه از 19 بهمن ماه شروع شده است، عنوان کرد و اظهار داشت: این جشنواره مصادف با موزیك هما فران در زمان انقلاب به خدمت امام بزرگوارمان رسیده است و اختتامیه این طرح در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

این جشنواره مصادف با موزیك هما فران در زمان انقلاب به خدمت امام بزرگوارمان رسیده است و اختتامیه این طرح در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

برقعی با اشاره به هدایای این جشنواره بیان داشت: برای نفرات برتر جوایزی در نظر گرفته شده است كه به نفرات اول تا سوم برای یاد بود هر مقطع تندیس مسابقات اهداء خواهد شد، به علاوه یك مجموعه كامل از ابزارآلات خاص برای ساخت هواپیما  و همچنین دیپلم افتخار اهدا می شود.

وی در ادامه به برنامه های سال آینده این جشنواره اشاره كرد و گفت: در شهرهای زنجان، گیلان، رشت، همدان، البرز، قزوین، قائم شهر، بابل و استان مازندران در سال آینده برگزار می شود و برترین های استان ها وشهرها دریك مجموعه ای جمع آوری و یك مسابقه كشوری برگزارخواهد شد.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان