تبیان، دستیار زندگی
این هفته موفق ترین لژیونر های فوتبال ایران در آن سوی آب ها پژمان منتظری و علیرضا جهانبخش بودند که اولی بعد از یک سال و چند روز گل زد و دومی در یک هفته 2 گل زیبا زد تا تیمش در استانه صعود قرار بگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران


این هفته موفق ترین لژیونر های فوتبال ایران در آن سوی آب‌ها پژمان منتظری و علیرضا جهانبخش بودند که اولی بعد از یک سال و چند روز گل زد و دومی در یک هفته 2 گل زیبا زد تا تیمش در استانه صعود قرار بگیرد.
با اتمام جام ملت های آسیا و جدی تر شدن مسابقات اروپایی بعد از تعطیلات سال جدید میلادی لژیونرهای فوتبال ایران هم تلاش خود در آن سوی آبها را از سر گرفتند.

لژیونر ها

در هفته ای که گذشت علیرضا جهانبخش جوان خوش آتیه فوتبال ایران در لیگ دسته دوم هلند درخشش خود را از سر گرفت. ضمن اینکه پژمان منتظری بالاخره در لیگ ستارگان قطر گل زد تا پس از 1 سال و 1 ماه و 21 روز طعم خوش گل زدن در یک لیگ معتبر را دوباره حس کند.

هلند

نایمخن: نایمخن در حضور 80 دقیقه ای علیرضا جهانبخش تیم آیندهوون 2 را با نتیجه پرگل 5-2 شکست داد در شرایطی که علیرضا در دقیقه 35 با کارت زرد داور روبرو شد.

هافبک تهاجمی ایرانی NEC این هفته در پیروزی 3 گله تیمش برابر فورتونا سیتارد نقش پررنگی داشت چرا که در دقیقه 76 آن دیدار گل سوم نایمخن را وارد دروازه حریف کرد. علیرضا در دقیقه 82 ایستگاه 23 ژوپیلرلیگ جای خود را به مارسل آپیا آلمانی داد.

جالب اینکه مهاجم ایرانی نایمخن پس از اتمام جام ملت های آسیا به محض ورود مجددش به ترکیب تیم صدرنشین مسابقات دروازه هلمند اسپورت رده نوزدهمی را نیز با یک ضربه برگردان زیبا باز کرده بود.

نایمخن هم اکنون با 62 امتیاز و تفاضل گل 43 بالاتر از رودا جی سی 50 امتیازی تقریباً خیالش از بابت قهرمانی در لیگ دسته دوم هلند و بازگشت به سطح اول فوتبال کشور لاله ها آسوده است.

اوساسونا: تیم جواد نکونام و کریم انصاری فرد در ایستگاه 22 لیگ دسته دوم اسپانیا موسوم به آدلانته بارسلونا 2 را بدون ایرانی هایش با گل دقیقه 27 نینو شکست داده بود. اوساسونا امروز با رئال زراگوزا روبرو خواهد شد

پرتغال

پنافیل: تیم پایین جدولی لیگ برتر پرتغال در غیاب علیرضا حقیقی گلر ایرانی خود در ایستگاه بیستم رقابتها 1-2 به پاکوس دوویرا باخت. در این دیدار خولیو کوئلهو جانشین حقیقی شده بود که گفته می شود مصدومیتش پس از جام ملت های آسیا ادامه دار شده است. پنافیل با قبول شکست در دیدار یکشنبه 19 بهمن خود 13 امتیازی در ته جدول ماند تا ژیل ویسنته 14 امتیازی را بالای سر خود ببیند.

اسپانیا

اوساسونا: تیم جواد نکونام و کریم انصاری فرد در ایستگاه 22 لیگ دسته دوم اسپانیا موسوم به آدلانته بارسلونا 2 را بدون ایرانی هایش با گل دقیقه 27 نینو شکست داده بود. اوساسونا امروز با رئال زراگوزا روبرو خواهد شد.

از آخرین باری که یکی از ایرانی های اوساسونا در لیست 18 نفره جان اوربان لهستانی قرار گرفت 1 ماه و 20 روز می گذرد. آن روز اوساسونا میزبانش لاس پالماس را 1-2 برد در شرایطی که کریم انصاری فرد 90 دقیقه روی نیمکت این تیم نشسته بود و البته جواد نکونام قصد اضافه شدن به اردوی تیم ملی را داشت.

لژیونر ها ،دژاگه

در فصل جاری نکونام که گفته می شود با مسولان باشگاه بر سر نحوه پرداخت مالیاتش به مشکل خورده،4 گل به ثمر رسانده است. با این حال انصاری فرد طی 8 بازی که وارد زمین شده موفق به گشودن طلسم گل نزدنش، نشده است.

سوییس

گراس هاپرز: دانیال داوری حتی در روزهایی که دروازه‌بان دوم گراس هاپرز شرایط خوبی هم ندارد شانس بازی برای این تیم را پیدا نمی کند. گراس هاپرز که این بار برابر بازل با 4 گل شکست خورد، به احتمال زیاد بعد از عملکرد ضعیف واسیچ در دیدار 19 بهمن ماه باز هم دانیال در تقابل با یانگ بویز(شنبه 25 بهمن) هم شانس کمی برای بازی خواهد داشت. گراس هاپرز فعلا با 19 امتیاز و تفاضل 10- تیم ششم جدول 10 تیمی لیگ برتر سوییس است.

لیگ ستارگان قطر

ام صلال: مهمترین نکته دیدار ام الصلال و الشمال ته جدولی گلزنی پژمان منتظری در این دیدار بود. مدافعی که اواسط لیگ سیزدهم حرفه‌ای فوتبال ایران از استقلال راهی ام صلال شد. پژمان فصل قبل 1170 دقیقه برای تیم قطری بازی کرد و روی ضربات ایستگاهی موفق به گلزنی نشد. این مدافق این فصل هم 1440 دقیقه تلاش کرد تا بالاخره اولین گلش را در لیگ ستارگان قطر به ثمر رساند.

منتظری آخرین بار در ایستگاه 19 لیگ سیزدهم در دیدار استقلال با صبا گل دوم آبی ها را زده بود(جمعه 29 آذر ماه سال 92). پژمان در دقیقه 35 بازی با الشمال یکی از 5 گل ام صلال را به ثمر رساند تا دقیقا بعد از 1 سال و 1 ماه و 21 روز گلزنی در لیگی معتبر گلزنی کرده باشد.

ام صلال با سه امتیازی که گرفت بعد از لخویا، السد، الجیش و القطر با 26 امتیاز روی پله پنجم ایستاده است.

الشحانیه: تیم لوکا بوناچیچ که از ایرانی هایش، مسعود شجاعی، مهرداد پولادی و علی جوکار 90 دقیقه تمام بهره می برد در دیدار با الخریطیات با 4 گل دست هایش را به علامت تسلیم بالا برد. تیم پایین جدولی الشحانیه برای جبران شکست 4 روز قبل خود باید در ایستگاه هفدهم لیگ ستارگان قطر پنج شنبه به مصاف القطر برود.

العربی:اشکان دژاگه ملی پوش ایرانی العربی 90 دقیقه تمام در تقابل با الجیش تلاش کرد اما در نهایت جیش با 2 گل العربی را شکست داد تا به رده سوم جدول برسد. در مقابل تیم دژاگه هم با 18 امتیاز به پله دهم جدول سقوط کرد. اشکان طی 15 دیدار 3 گل برای العربی به ثمر رسانده است.

الاهلی: در دیدار با الخور مجتبی جباری پنجمین گل فصلش را برای الاهلی زد با این حال در حضور تمام و کمال این بازیکن و سید جلال حسینی پس از اخراج پدرو میگوئل(74) الاهلی 2-4 برابر حریف تسلیم شد. یاران سید جلال در شرایطی جمعه با الغرافه دیدار می کنند که فعلا با 20 امتیاز روی پله ششم جدول و پایین تر از این رقیب قرار دارند که پنجم است.

بخش ورزشی تبیان



منبع: مشرق