تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس پس از 4 هفته شکست پیاپی بالاخره با پیروزی مقابل پدیده خراسان از بحران خارج شد. به گزارش خراسان، تیم های پدیده و پرسپولیس از ساعت 15 دیروز در چارچوب هفته بیستم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد به مصاف هم رفتند که در پا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت امید به پرسپولیس


تیم فوتبال پرسپولیس پس از 4 هفته شکست پیاپی بالاخره با پیروزی مقابل پدیده خراسان از بحران خارج شد.
پدیده و پرسپولیس

تیم‌های پدیده و پرسپولیس از ساعت 15 دیروز در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه ثامن‌الائمه‌(ع) مشهد به مصاف هم رفتند که در پایان این سرخ‌پوشان پایتخت بودند که از موقعیت‌هایشان استفاده کرده و با تک گل دقیقه 76 امید عالیشاه پیروز میدان شدند.

سرخ‌پوشان پایتخت از هفته پانزدهم که مقابل تیم استقلال پیروز میدان شده بودند دیگر رنگ برد را به خود ندیده بودند که نوار ناکامی‌هایشان روز گذشته در مشهد قطع شد. در آن سوی میدان، شاگردان مرزبان هفته گذشته شکست سنگینی را به تیم تراکتورسازی تحمیل کردند که این شکست زمینه‌ساز اخراج خطیبی از تراکتور‌سازی شد و بازیکنان پدیده با روحیه خوبی به میدان آمده بودند اما در این دیدار خانگی بازی قابل قبولی را از خود به نمایش نگذاشتند و از فرصت میزبانی به خوبی استفاده نکردند. در‌ نیمه اول این دیدار بازی سردی‌ ارائه شد اما در نیمه دوم 2 تیم بازی را هجومی ‌آغاز کردند که با فرصت‌های خوبی هم برای 2 تیم همراه بود. اما امید عالیشاه بازیکن ریز‌نقش سرخ‌پوشان روی ارسال توپ ‌هادی نوروزی با ضربه سر دیدنی خود تیم پرسپولیس را پس از 4 هفته از بحران نجات داد.

در  دیگر دیدار حساس ترین بازی هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 17:30 فولاد خوزستان در ورزشگاه مملو از تماشاگر غدیر اهواز میزبان سپاهان اصفهان بود که در پایان با نتیجه یک بر صفر مغلوب میهمان اصفهانی خود شد و فرصت صدرنشینی را از دست داد.

در دقیقه 11 مهدی شریفی روی پاس در عمق رسول نویدکیا و اشتباه مدافع فولاد خوزستان در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه او را سلیمی دروازه بان فولاد خوزستان به خوبی دفع کرد.

مهدی شریفی در دقیقه 21 روی پاس در عمق خلعتبری برای فوضیل موسی‌اف و ارسال این بازیکن ازبک، با یک ضربه بدون درنگ دروازه حریف را باز کرد.

آلوس نونگ بازیکن کامرونی جدید فولاد خوزستان نیز در دقیقه 39 روی پاس ارسالی پشت مدافعان سپاهان صاحب موقعیت شد و با یک شوت سرکش و خطرناک دروازه رحمان احمدی را تهدید کرد.

دو تیم در نیمه دوم بازی متعادل و پایاپایی را به نمایش گذاشتند و موقعیت چندانی را در این نیمه شاهد نبودیم و تنها فولاد خوزستان بود که صاحب چند موقعیت نصفه و نیمه شد که به گل نرسید.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نیز در نخستین بازی خود بعد از برکناری رسول خطیبی به بردی دشوار در زمین صبای قم دست یافت.

نیمه اول این بازی با حساب ۲ بر صفر به سود تراکتورسازی خاتمه یافت. سامان نریمان جهان(۲۳) و لوسیانو ادینیو(۳۶ - پنالتی) زننده گل‌های تیم تراکتورسازی در این نیمه بودند تا این تیم در پایان نیمه نخست با آرامش به رختکن برود.

در نیمه دوم تیم صبا بهتر ظاهر شد و در دقیقه ۶۰ توسط بادامکی به گل نخست خود رسید. در دقیقه ۶۶ بازی آندرانیک تیموریان دروازه صبا را برای بار سوم گشود اما این پایان کار نبود چرا که در دقیقه ۶۸ بادامکی گل دوم خود و صبا را به ثمر رساند.

تراکتورسازی که هفته گذشته رسول خطیبی را برکنار کرده بود و امروز هم تونی اولیویرا، سرمربی جدید این تیم از جایگاه ویژه بازی دو تیم را نظاره‌گر بود با این برد خارج از خانه ۳۵ امتیازی شد و موقتا جای سپاهان را در رده چهارم جدول رده‌بندی گرفت.

دو تیم گسترش فولاد و نفت مسجدسلیمان در رقابت های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال کشور بعد از ۹۰ دقیقه حساس به نتیجه صفر بر صفر رسیدند.

بازی لغو شده روز پنج شنبه دو تیم گسترش فولاد و نفت مسجدسلیمان را بابک وسیله بر با کمک های حمزه علی سلیمی و محمدرضا مدیر روستا قضاوت می کرد که این دیدار حساس که رقابت تیم های پانزدهم و چهاردهم جدول بود و هردو تیم نیاز مبرمی به کسب پیروزی و سه امتیاز این مسابقه داشتند.

این دیدار پربرخورد و حساس چهار اخطاری داشت که سهم آبی پوشان تبریزی یک و زرد پوشان نیز سه بود که لئوناردو پیمنتا در دقیقه ۴۵ اولین کارت زرد مسابقه را دریافت کرد و در نیمه دوم شاگردان مکوندی نیز سه بار و در دقایق ۵۸، ۷۹ و ۹۳ توسط سالارزاده، تیغ نورد و گئورگی گئورگیف کارت زرد دریافت کردند.

آبی پوشان تبری هم اکنون با ۱۸ امتیاز از ۲۰ بازی در رده پانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ قرار دارند و نماینده مسجد سلیمان نیز با همین تعداد بازی و ۱۹ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

مرزبان: مشکلات مالی تاثیر‌گذار بود

سرمربی تیم فوتبال پدیده پس از شکست تیمش در جمع خبرنگاران گفت: «انتظار بازی با کیفیتی از بازیکنان داشتیم اما با وجود صحبت‌هایی که مطرح شده از نحوه بازی‌ تیم راضی نیستم.» علیرضا مرزبان اظهار داشت: «در این مسابقه حرکت‌های رو به جلو مخصوصا از کناره‌ها مدنظر بود. حتی چند موقعیت ‌گلزنی هم روی ضربات ایستگاهی به دست آمد‌ اما متاسفانه بازی با کیفیتی ارائه نکردیم و مردم مشهد غمگین به خانه‌هایشان برگشتند.» وی با بیان این‌که داوری در باخت‌ ما هیچ تاثیری نداشت، افزود: «مشکلات مالی در‌کنار مصدومیت بازیکنان روی تیم تاثیر منفی گذاشته بود.»

درخشان: فشار زیادی را تحمل کردم

سرمربی تیم پرسپولیس پس از پیروزی تیمش در جمع خبرنگاران گفت: «می‌دانستیم که در مشهد بازی سختی مقابل پدیده داریم چرا‌که این تیم هفته گذشته تراکتور‌سازی را در تبریز شکست داده بود، بر این اساس بازیکنان با تمام وجود بازی کردند و موقعیت‌های زیادی داشتیم که خدا را شاکرم پیروز میدان شدیم.» حمید درخشان افزود: «در چند هفته گذشته خیلی تحت‌فشار بودیم و تیم شرایط بحرانی داشت. از طرفی هواداران هم از ما انتظار زیادی دارند و ‌‌باید در ا‌ین بازی پیروز می‌شدیم.» وی اضافه کرد: «این پیروزی را تقدیم تمام هوادارانی می‌کنم که در این مدت صبوری‌ کرده و از تیم خود حمایت کردند.» درخشان درباره داوری بازی هم اظهار داشت: «فغانی در ا‌ین دیدار اشتباهات کمتری داشت اما در بازی‌های گذشته داوران تیم ما را خیلی اذیت کردند.

بازیکنان تیم فوتبال پدیده، ابتدا با پیراهن‌های منقش به عکس مرحوم سید‌کاظم غیاثیان وارد میدان شدند و عکس یادگاری گرفتند

خیلی از مشکلات ما از سوی داوری بود.» وی درباره اخراج‌3 بازیکن افزود: «اتفاق خاصی نیفتاده است. این 3 بازیکن به علت بی‌انضباطی‌های خود با محرومیت مواجه شده‌اند.» درخشان درباره شایعاتی مبنی بر اضافه شدن پیوس به کادر فنی پرسپولیس اظهار داشت: «به شخصه تعامل‌پذیر هستم و دوست دارم تمامی ‌پرسپولیسی‌ها به ما کمک کنند. هر‌کسی که پرسپولیس را دوست دارد، به جای انتقاد راهکار بدهد تا پرسپولیس را به موفقیت برسانیم.» وی درباره شعارهای برخی از تماشاگران در ورزشگاه گفت: «فکر می‌کنم عده معدودی از افرادی خط و خطوط گرفته و فکر می‌کردند با دادن این شعارها اتفاق خاصی قرار است، بیفتد. کسانی که درک و شعور داشته باشند، می‌فهمند که در پرسپولیس چه اتفاقاتی افتاده، ولی بعضی‌ها می‌خواهند‌ تیم را به حاشیه ببرند.» وی اضافه کرد: «در‌ چند هفته گذشته فشار‌های زیادی را تحمل کردم که هر کسی جای من بود، تا الان 3 بار سکته کرده بود.»

در حاشیه‌

بازیکنان تیم فوتبال پدیده، ابتدا با پیراهن‌های منقش به عکس مرحوم سید‌کاظم غیاثیان وارد میدان شدند و عکس یادگاری گرفتند.

علیرضا فغانی به همراه رضا سخندان و ابوالفضلی که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 قضاوت خوبی داشتند، مورد تجلیل واقع شدند.

رضا حقیقی با دسته گل به سوی کادر فنی پرسپولیس رفت و با درخشان خوش و بش کرد.

ورزشگاه 35‌ هزار نفری ثامن‌الائمه(ع) قبل از شروع مسابقه پر شده بود و خیلی از هواداران مشهدی که با درب بسته مواجه شده بودند، به خانه‌هایشان برگشتند.

از اواخر نیمه اول برخی هواداران شعار حیا کن پرسپولیس را رها کن علیه درخشان سر ‌‌دادند و حتی نام علی دایی را هم در شعار‌هایشان ذکر ‌کردند.

در جاده شاندیز و بلوار منتهی به ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) ترافیک شدیدی به وجود آمده بود که مردم سرگردان شده بودند.

تعدادی از تماشاگران علیه رضا حقیقی شعار می‌دادند.

اسکوربورد ورزشگاه پس از گذشت‌20 هفته از مسابقات لیگ برتر هنوز خراب بود.

متاسفانه باز‌هم در جایگاه خبرنگاران، افراد غیر‌رسانه‌ای حضور داشتند که باعث بی‌نظمی ‌شده بود. در اتاق کنفرانس مطبوعاتی هم افراد غیر‌رسانه‌ای حضور داشتند که حتی یک نفر از سرمربی تیم پدیده هم درباره بازی سوال کرد اما با واکنش خبرنگاران مواجه شد.

بخش ورزشی تبیان

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1نفت تهران211092301713+39
2تراکتورسازی تبریز211155382612+38
3استقلال تهران211155332310+38
4سپاهان اصفهان211083302010+38
5فولاد خوزستان21114624168+37
6ذوب آهن اصفهان2187627207+31
7سایپا البرز2186724204+30
8صبای قم2168721243-26
9پرسپولیس تهران2175920233-26
10پدیده مشهد2159719201-24
11ملوان بندرانزلی2149820244-21
12پیکان تهران2149811187-21
13استقلال خوزستان21310825327-19
14گسترش فولاد21310820299-19
15نفت مسجد سلیمان213108142612-19
16راه آهن شهر ری215412163317-19