تبیان، دستیار زندگی
خبرسازی و شایعه پراکنی جدید در رسانه های غربی این بار برعهده روزنامه وال استریت ژورنال گذاشته شده است تا با استناد به منبعی ساختگی که نخواست نامش فاش شود این شایعه را مطرح کند که رهبر ایران جواب نامه رئیس جمهور آمریکا را داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه محرمانه رهبر ایران به رئیس جمهور آمریکا!


خبرسازی و شایعه‌پراکنی جدید در رسانه های غربی این بار برعهده روزنامه "وال استریت ژورنال" گذاشته شده است تا با استناد به منبعی ساختگی که "نخواست نامش فاش شود" این شایعه را مطرح کند که رهبر ایران جواب نامه رئیس جمهور آمریکا را داده است.
روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" (The Wall Street Journal) بار دیگر اقدام به شایعه پراکنی کرده، مدعی شده است که "آیت الله خامنه ای نامه ای محرمانه به باراک اوباما نوشته است."

چنین خبرسازی ها و شایعه پراکنی هایی پیش از این نیز در رسانه های غربی به ویژه در لحظات حساس مذاکرات هسته ای مشاهده شده است.

واکنش به نامه رهبری

این رسانه ها، با دو هدف اقدام به انتشار چنین شایعات و دروغ‌پردازی‌هایی می کنند. هدف اول آن ها برانگیختن واکنش طرف مقابل و ایجاد فضای رسانه ای است. هدف دوم به نمایش گذاشتن آرزوهای خود در قالب شایعه و دروغ است تا به این طریق مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا را به بیش از عنوان "هسته ای" گسترش دهند و ایران را در طلب رابطه با آمریکا نشان دهند؛ بدون آنکه آمریکا بخواهد از زورگویی ها و استعمارگری هایش، دست بردارد و از رفتارهای اشتباهش عذرخواهی کند.

نکته مهم دیگری که نباید از آن غفلت کرد، انتشار این خبر پس از دعوت رهبر معظم انقلاب از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی 22بهمن و "ضربه‌ی متقابل ملّت ایران" به دشمن با حضور میلیونی در این حماسه است.

گرچه تاکنون انتشار این خبر واکنشی را در ایران به دنبال نداشته است؛ اما نوع عبارات به کار رفته در خبر و موضوع، محتوا و منبع آن، کذب بودنش را آشکار می کند.

پیش از این رهبر معظم انقلاب، بارها تأکید فرموده بودند که مذاکرات ایران و آمریکا، تنها بر سر مسأله هسته‌ای است و در جریان تماس تلفنی اوباما با روحانی در نیویورک، ایشان به صراحت فرموده بودند که "برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود."

پس از انتشار این خبر، دیگر رسانه های غربی نیز به سرعت به انتشار آن مبادرت کرده اند تا فضایی دیگر در مواجهه با ایران پدید آورند و ضمن آنکه ذهن ها را به سمت دلخواه خود می کشانند، در نهایت تکذیب و واکنش ایران را برانگیزند.

سایت رادیو فردا (RADIOFARDA) نیز که متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا (CIA)  است، در راستای این شایعه‌پراکنی نوشته است: روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه ۲۴ بهمن ماه گزارش داده است که [آیت الله] علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی به نامه باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا پاسخ داده و به وی نامه ای محرمانه نوشته است.

منبع خبر روزنامه آمریکایی طبق معمول دیپلمات هایی است که "نمی خواهند نامشان فاش شود" چنانکه در این خبر وال استریت ژورنال برای باورپذیر شدن خبرش از عنوان مبهم "یک دیپلمات ایرانی" استفاده کرده و مدعی شده است که "آیت الله علی خامنه ای در پاسخ به نامه باراک اوباما در ماه اکتبر (مهرماه) طی هفته های اخیر به باراک اوباما نامه نوشته است."

انتشار گسترده این شایعه پس از حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22بهمن، جای تأمل و دقت بیشتر در رفتار رسانه های وابسته به لابی های صهیونیستی و دولت های غربی دارد

در ادامه خبرسازی روزنامه غربی آمده است:  نامه آیت الله علی خامنه ای به باراک اوباما محترمانه بوده؛ ولی در آن تعهد و الزامی برای همکاری نیامده است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشته است که کاخ سفید از تایید یا رد گزارش درباره نامه رهبر ایران به رییس جمهوری آمریکا خودداری کرده است.

گفتنی است مقام معظم رهبری، در سخنان 19 بهمن خود در جمع فرماندهان و کارمندان نیروی هوایی ارتش با انتقاد شدید از زورگویی ها و رفتارهای غیرمنطقی آمریکا در مذاکرات هسته ای و دشمنی دیرینه دولتمردان این کشور با جمهوری اسلامی ایران، فرموده بودند:

««ان‌شاءالله در بیست‌ودوّم بهمن، ملّت ایران نشان خواهد داد که کسی که ملّت ایران را بخواهد تحقیر کند، با ضربه‌ی متقابل ملّت ایران مواجه خواهد شد. همه‌ی ملّت ایران، همه‌ی دلسوزان، در این جهت متّفقند که عزّت ملّی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است.

ملّت ایران ان‌شاءالله در بیست‌ودوّم بهمن با حضور خود، با نشان دادن اقتدار خود، با نشان دادن عزم راسخ خود، ان‌شاءالله دشمن را به زانو درخواهد آورد.»»

حال انتشار گسترده این شایعه پس از حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22بهمن، جای تأمل و دقت بیشتر در رفتار رسانه های وابسته به لابی های صهیونیستی و دولت های غربی دارد.

"وال استریت ژورنال" در خط مقدم این شایعه سازی و ...:

واکنش به نامه رهبریواکنش به نامه رهبری

واکنش به نامه رهبریواکنش به نامه رهبری
واکنش به نامه رهبریواکنش به نامه رهبری
بخش سیاست تبیان

منبع : جام نیوز