تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند گزینش معلمان در آموزش و پرورش گفت: گزینش گران علاوه بر بررسی صلاحیت های عمومی باید به مهارت های حرفه ای معلمان توجه کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهمیت توجه به مهارت‌های حرفه‌ای معلمان در فرآیند گزینش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند گزینش معلمان در آموزش و پرورش گفت: گزینش‌گران علاوه‌بر بررسی صلاحیت‌های عمومی باید به مهارت‌های حرفه‌ای معلمان توجه کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی ‌اصغر فانی در آیین معارفه مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: معلم وظیفه آموزش و تربیت فرزندان این کشور را برعهده دارد، پس گزینش آن باید با رعایت صلاحیت‌های مختلف انجام شود.


وی توجه به صلاحیت ‌های عمومی را شرط اول گزینش خواند و افزود: هرکسی نمی‌تواند معلم باشد، پس باید بررسی صلاحیت‌ها با دقت، ظرافت و حساسیت ویژه‌ای صورت بگیرد به طوری که حق هیچ داوطلبی تضییع نشود.


دکتر فانی با بیان اینکه باید در انتخاب محققین پرونده‌های گزینش دقت بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در صدور آرای تجدید نظر داوطلبان استخدام، چون نظر محقق اول مبنا قرار می‌گیرد، پس باید وسواس بیشتری در گزینش نیروها و محققین پرونده‌ها لحاظ شود.


عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: توجیه محققین و برگزاری کارگاه آموزشی می‌تواند فرآیند گزینش در آموزش و پرورش را با اطمینان بیشتری همراه کند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: علی سرمدی