تبیان، دستیار زندگی
در حالیکه به تازگی وزیر ارتباطات از شروع به فعالیت دو موتور جستجوگر ایرانی در آینده ای نزدیک خبر داده خبرهایی از آغاز به کار نرم افزاری ایرانی به نام ونگ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"ونگ" یک نرم افزار ایرانی



در حالیکه به تازگی وزیر ارتباطات از شروع به فعالیت دو موتور جستجوگر ایرانی در آینده ای نزدیک خبر داده خبرهایی هم از آغاز به کار نرم افزاری ایرانی به نام "ونگ" از اوایل اسفندماه مطرح شده است.

ونگ یک نرم افزار ایرانی

مدتی قبل نرم افزاری به نام بیسفون به جمع شبکه های اجتماعی اضافه شد که علاوه بر داشتن امکاناتی شبیه به نرم افزارهای خارجی به دلیل داشتن استیکرهای جذاب ایرانی مورد توجه قرار گرفت، اما سرعت این نرم افزار به حدی پایین است که خیلی از کاربران را از ادامه کار با این شبکه منصرف می کند. حالا خبر از نرم افزاری جدید به نام "ونگ" است که باید دید با همان اشکالات بیسفون شروع به کار می کند یا اینکه نواقص بیسفون در آن رفع شده.

آغاز فعالیت موتورهای جستجوگر ایرانی در آینده نزدیک


وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات از شروع به فعالیت دو موتور جستجوگر ایرانی در آینده نزدیک خبر داد.  محمود واعظی گفت: راه اندازی یکی از این موتورها تا پایان امسال و دیگری 27 اردیبهشت سال آینده اعلام عمومی خواهد شد. فعالیت این موتور با 150 سرور آغاز می شود و اگر مورد استقبال قرار گرفت بر تعداد سرورها اضافه می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فیلترینگ گفت : سیاست دولت در این خصوص کاملا روشن و شفاف است و بارها این مساله اعلام شده است. سه دسته شبکه و سایت مجازی داریم که یک دسته به دلیل ماهیتشان هیچ محتوای غیراخلاقی ندارند و می توانند کارشان را انجام دهند. درصدی دارای محتوای غیراخلاقی و مضر هستند که باید بسته شوند ولی شبکه هایی هستند که 10 تا 20 درصد از نظر اخلاقی با فرهنگ و اعتقادات ما همخوانی ندارند و 80 تا 90 درصد از نظر ما مشکلی ندارند که برای این شبکه ها برنامه فیلترینگ هوشمند را طراحی کردیم.

وی ادامه داد : وظیفه دولت نیست که شبکه اجتماعی درست کند ولی در این راستا حمایت می کند و تسهیلات کم بهره و بلند مدت برای بخش خصوصی که در این زمینه فعالیت بکند در نظر می گیرد. جزو اولویت های ما این است که میزبانی سرورها را به داخل کشور انتقال دهیم.

ونگ" یک نام ایرانی است، و با اینکه برای نامگذاری یک نرم‌افزار ایرانی استفاده شده، اما "صدایی جهانی" خواهد داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تکنولوژی هایی زیادی وارد کشور گردیده اما کمتر در خصوص آنها فرهنگ سازی شده است، تصریح کرد: باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنیم که ابزاری که در دست داریم کارآیی بالایی دارد و اینکه این ابزار برای بسیاری از کشورها ثروت می آورد چرا برای ما چنین نباشد؛ همچنین در خصوص شبکه های اجتماعی که میزبان آنها خارج از کشور است قدری باید محتاط باشیم.

ونگ یک نرم افزار ایرانی

ونگ فراتر از وایبر


"ونگ" یک نام ایرانی است، و با اینکه برای نامگذاری یک نرم‌افزار ایرانی استفاده شده، اما "صدایی جهانی" خواهد داشت.

امروزه کاربران اینترنتی از شبکه‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی، استفاده فراوانی می‌کنند، به گونه‌ای که بسیاری از نیازها و ارتباطات آنها از این طریق انجام می‌گردد. شبکه های معروف فعلی مانند وایبر و لاین و واتس‌اپ و... همگی خارجی و غالبا مشابه هم هستند.
بزودی نرم‌افزار جدیدی ارائه خواهد شد که تمامی مشخصات نرم‌افزارهای اجتماعی رایج را داشته و با ارائه ویژگی‌هایی اختصاصی، توانایی رقابت با نمونه‌های موجود را دارد. این نرم‌افزار که "ونگ" نام دارد، بزودی به بازار کشور عرضه خواهد شد.

برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار ونگ: ارسال پیامک با سرعت بالا/ ارسال تصویر و فایل/ قابلیت ترجمه/ پنهان کردن شماره همراه در زمان دلخواه بخصوص هنگام گفت‌وگو در گروه/ ارتباط با شرکت‌های برند و ساخت نام تجاری/ دارای چندین سرور در سراسر جهان/ دارای بازی گروهی و کسب امتیاز(برای اولین بار)/ اختصاصی‌سازی و شخصی‌سازی(حتی برای شرکت‌ها/ امکان اتصال به سایت‌ها برای پشتیبانی سایت(چت پشتیبان سایت با بازدیدکندگان)/ قابلیت اتصال به کامپیوتر(ویندوز)/ تماس صوتی گروهی حتی با سرعت بسیار کم/ انتخاب چندین عکس برای پروفایل/ محیط بسیار ساده و کاربرپسند/ مسدود کردن یک شماره/ پنهان کردن شما(حتی زمانی که آنلاین هستید)/ - قابلیت انتقال(دایورت) به یک ونگ دیگر( انتقال صوت و یا متن)/ داشتن خبرنامه(در زمان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید، تماس یا متن به وسیله پیامک به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد)/ قابلیت اتصال به گوشی‌های بدون سیم‌کارت/  استیکرهای جذاب/  انواع پس زمینه زیباو...

"ونگ" یک نام ایرانی است، و با اینکه برای نامگذاری یک نرم‌افزار ایرانی استفاده شده، اما "صدایی جهانی" خواهد داشت. گفتنی است نسخه اولیه نرم‌افزار "ونگ" مبتنی بر سیستم عامل اندروید، اول ماه اسفند ۹۳ رونمایی می‌شود. این نرم‌افزار، محصولی از گروه شرکت‌های مخابراتی شاناکو می‌باشد که با مشارکت متخصصین و دانشگاهیان مستعد ایرانی تهیه شده است.

فرآوری: زهرا فرآورده

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ایرنا/ ایتنا
مطالب مرتبط:
بیسفون بجای وایبر و واتس آپ