تبیان، دستیار زندگی
با وجود شبکه های اجتماعی دنبال کردن اخبار مربوط به بازیگران از طریق روزنامه ها و مجلات خارج شده و شبکه هایی مانند اینستاگرام به یکی از بهترین راه ها برای ارتباط بی واسطه بازیگران و مخاطبان تبدیل شده است. صفحاتی که همه چیز در آنها پیدا می شود، از عکس های
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگران فعال در اینستاگرام



با وجود شبکه های اجتماعی دنبال کردن اخبار مربوط به بازیگران از طریق روزنامه ها  و مجلات کمرنگ شده و شبکه هایی مانند اینستاگرام به یکی از بهترین راه ها برای ارتباط بی واسطه بازیگران و مخاطبان تبدیل شده است. صفحاتی که همه چیز در آنها پیدا می شود، از عکس های خانوادگی گرفته تا برندهای معروف.

بازیگران پر مخاطب در اینستاگرام

هر کدام از شبکه های اجتماعی با ویژگی ای منحصر به خودشان در بین کاربران فضای مجازی جا باز کرده اند. اینستاگرام هم از آن دست شبکه هایی بود که به علت امکان برقراری ارتباط با یک عکس ساده، خیلی زود کاربران زیادی را جذب و به یکی از پر کاربردترین شبکه های اجتماعی تبدیل شد. از همان ابتدا بازیگران زیادی به کاربران اینستاگرام پیوستند و حتی خیلی از افراد برای دنبال کردن اخبار و اتفاقات مربوط به بازیگران به عضویت این اپلیکیشن درآمدند تا بی واسطه و خیلی آسان با بازیگران مورد علاقه شان در ارتباط باشند. صفحات بازیگران هم مانند دیگر کاربران این اپلیکیشن ویژگی های مخصوص به خودش را دارد، اما ویژگی بارز این صفحات جذابیتی است که برای دیگران به همراه دارد و همین جذابیت صفحات بازیگران را به صفحاتی پر بازدید تبدیل می کند.
اگر از کاربران اینستاگرام باشید حتما تعدادی از این صفحات را دیده اید، اگر هم نه در اینجا شما را با فضای کلی صفحات بازیگران آشنا می کنیم. در ادامه از میان چهره های مطرح سینما و تلویزیون چند نفری را انتخاب کرده ایم تا نگاهی داشته باشیم برآنچه در صفحات آنها می گذرد. تنها ملاکمان برای انتخاب بازیگران بر اساس تعداد فالوور های بالایی است که در اینستاگرام داشته اند:

بهرام رادان: 541 هزار فالوور / 50 فالو/  567 پست
یکی از فعال ترین صفحات در اینستاگرام مربوط به بهرام رادان است، تعداد بالای پست ها و لایک هایی که برای هر پست گذاشته می شود نشان دهنده حضور پررنگ بهرام رادان و هوادارانش در اینستاگرام است.
در صفحاتی که بهرام رادان فالو کرده است همه چیز پیدا می شود، از صفحه مربوط به حیوانات گرفته تا صفحه خبری سی ان ان و برندهای معروف. در بین تصاویری که می گذارد خیلی سریع لایک بالایی را می گیرد و تقریبا در دو سه ساعت اول تعداد لایک های پست های او به 18 هزار می رسد.
اکثر پست های بهرام رادان عکس هایی از خودش است که از کودکی تا حال او را شامل می شود. این عکس ها یا مربوط به تصاویری از فیلمهایی است که رادان بازی کرده و یا عکس های مربوط به اتفاقات روزمره زندگی.

الناز شاکردوست: 749 هزار فالوور/ 1 فالو / 314 پست
شاکردوست از آن دست بازیگرانی است که در صفحه اینستاگرامش از هر موقعیتی عکس دارد و این عکس های جنجالی تا به حال چندین مرتبه برایش حاشیه ساز شده مانند عکس های مربوط به جشن تولدش و یا عکسی که در صفحه بچه پولدارها منتشر کرد که با واکنش های زیادی همراه بود.
با وجود تعداد پست ها و فالورهای بالا الناز شاکر دوست تنها یک فالو دارد که آن هم ظاهرا خواهرش الیکا شاکردوست است.

بازیگران همیشه مورد توجه بوده اند و شبکه های اجتماعی به فرصتی برای توجه و ارتباط بیشتر بین بازیگران و هوادارن تبدیل شده که بعضی جریانات و اتفاقات مانند جشنواره فیلم فجر این توجه را دو چندان می کند.

محمد رضا گلزار: 517 هزار فالوور/ 17 فالو/ 295 پست 
تقریبا در تمام پست های صفحه گلزار تصویری از خودش به چشم می خورد. برخلاف سایر صفحات، گلزار علاوه بر عکس فیلم های زیادی هم به اشتراک گذاشته که یا مربوط به صحبت های خودش با مخاطبینش است یا مربوط به کنسرت هایی که در آنها حضور داشته.
 تعداد قابل توجهی از صفحاتی که گلزار در اینستاگرام دنبال می کند مربوط به صفحات فانی است که توسط اشخاص دیگر ولی با عکس ها و اخبار مربوط به محمد رضا گلزار اداره می شود. چندتایی از صفحات هم مربوط به برند های شناخته شده و تعداد کمی هم از بازیگران است.
بهنوش طباطبایی: 466 هزار فالوور/132 فالو/ 106  پست
پست های اصلی بهنوش طباطبایی عکس هایی است از حضورش در پشت صحنه های فیلم هایی که در آنها مشغول به کار بوده. طباطبایی هم یکی از صفحات فعال را دارد که با فاصله ای خیلی کم پست به اشتراک می گذارد.
صفحات فالو شده او را بازیگران، خوانندگان و تعدادی از صفحات خبری سینمایی شامل می شود.

بازیگران پر مخاطب در اینستاگرام

مهناز افشار: 660 هزار فالوور/ 37 فالو/253 پست
پست های مهناز افشار خیلی سریع استقبال می شود و تعدادی از پست های او در یک روز تا 30 هزار لایک هم دارد.
عمده پست ها مربوط به عکس های شخصی در اتفاقات روزمره است؛ تعدادی واکنش نسبت به اتفاقات فرهنگی و هنری است (مانند حواشی فوت مرتضی پاشایی) و مانند دیگر بازیگران تعدادی هم مربوط به فیلم هایی که در آنها حضور داشته.
تعداد زیادی از صفحات دنبال کننده افشار مربوط به شعرا است مانند: سهراب سپهری، سیمین بهبهانی, فریدون مشیری و تعدادی هم صفحات فانی که به نام خودش راه اندازی شده. از صفحات هنرمندان تنها دو سه نفر  هستند که کتایون ریاحی یکی از آنهاست.

ترانه علیدوستی: 315 هزار فالوور/ 18 فالو/ 112 پست
علیدوستی از جمله بازیگرانی است که عکس های زیادی از خودش در گریم های جدید به اشتراک می گذارد و اکثر پست های او یا مربوط به خودش است و یا دخترش حنا.
در بین صفحات دنبال کننده ترانه علیدوستی تعدادی از صفحات بازیگران دیده می شود و نکته جالب در صفحه او فالو کردن چند صفحه از صفحات منسوب به دکتر روحانی است.

رضا عطاران: 225 هزار فالوور/43 فالو/ 52 پست
پشت صحنه فیلم ها، عکس های قدیمی و تصاویری مربوط به فیلم هایی که عطاران در آنها بازی کرده موضوع اصلی پست های او را تشکیل می دهد.
صفحات مربوط به بازیگران و خبرهای سینمایی، صفحاتی است که عطاران دنبال می کند. با وجود حضور کم در اینستاگرام و گذاشتن با فاصله پست اما صفحه رضا عطاران یکی از پر مخاطب ترین هاست.

بازیگران پر مخاطب در اینستاگرام

بهاره رهنما 331 هزار فالوور/ 781 فالو/ 569 پست
صفحه بهاره رهنما در اینستاگرام یکی از متنوع ترین صفحات بازیگران است که موضوعات زیادی در آن دیده می شود. این تنوع هم در پست ها وجود دارد و هم در صفحات فالو شده.
پست ها بیشتر مربوط به پشت صحنه فیلم ها و به خصوص تئاترهایی است که رهنما در آنها حضور داشته و صفحات فالو شده مربوط به تئاتر، ادبیات، هواداران، بازیگران و ... می باشد. نکته ای که در صفحه مربوط به بهاره رهنما وجود دارد توجهی است که او نسبت به کامنت های پست هایش دارد و به تعدادی از آنها پاسخ می دهد.

مهران مدیری: 235 هزار فالوور/ 4 فالو/ 60 پست
تمام پست های صفحه مدیری را عکس هایی از کارهای قدیمی و جدید او شامل می شود و فاصله میان هر پست تقریبا زیاد است.
مدیری با وجود تعداد فالوور بالا تنها  چهار صفحه مربوط به موسسه محک، رضا عطاران، بهرام رادان و اخبار هنرمندان را فالو کرده است.

سحر دولتشاهی: 209 فالوور/ 20 فالو/ 88پست
پست های دولتشاهی عکس هایی از خودش در فیلم هایی است که بازی کرده و تعداد کمی هم مربوط به اتفاقات روزمره اوست اما خودش در همه عکس ها حضور دارد. صفحات فالو شده را بازیگران، خبرهای سینمایی و صفحه مربوط به فیلم ها شامل می شود.

دولتشاهی به تازگی به دلیل حضوری که در چند کار در جشنواره فیلم امسال داشت مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته.

بازیگران همیشه مورد توجه بوده اند و شبکه های اجتماعی به فرصتی برای توجه و ارتباط بیشتر بین بازیگران و هوادارن تبدیل شده که بعضی جریانات و اتفاقات مانند جشنواره فیلم فجر این توجه را دو چندان می کند. بازیگران در جشنواره فیلم فجر امسال در اینستاگرام بسیار فعال بودند و روزانه عکس های زیادی را از محل برگزاری جشنواره منتشر کردند که این موضوع مورد توجه تعداد زیادی از کاربران قرار گرفت.


زهرا فرآورده
بخش ارتباطات تبیان



مطالب مرتبط:
سِلفی های بازیگران
ستاره ها در اینستاگرام