تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش با اشاره به راهبرد اصلی آموزش وپرورش مبنی بر ارتقای کیفیت بخشی گفت: استانداردسازی و تولید نرم افزارها و وسایل آزمایشگاهی هدف اصلی تفاهم نامه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استانداردسازی آزمایشگاه های مدارس هدف اصلی تفاهم نامه است

وی عوامل انسانی، نرم افزاری و سخت افزاری را از عوامل موثر در بحث آموزش مدرسه برشمرد و تصریح کرد: تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در کنار دیگر عوامل می تواند تسهیل کننده و تعمیق کننده آموزش در مدارس باشد و از این روز امضای تفاهم نامه با صنایع آموزشی حائز اهمیت است.

زرافشان ادامه داد: دانش آموزان برحسب یافته های علمی و مشاهده و به کار بستن پدیده های تجربی با انجام آزمایش های مختلف می توانند دانش خود را به بینش، نگرش و تغییر رفتار در خود به نمایش بگذارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش استاندارد سازی را اولین هدف این تفاهم نامه خواند وافزود: ابزارهای کمک آموزشی در دروس جدید مانند کار و فناوری در پایه ششم باید متناسب با اهداف آموزشی طراحی می شود تا با حمایت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز آن ها را برای مدارس بتوانیم تامین کرد.

وی تولید نرم افزارهای آموزشی و تولید لوازم آزمایشگاهی را هدف دیگر امضای این تفاهم نامه عنوان و اضافه کرد: در حوزه آموزش های فنی وحرفه ای از منابع سال گذشته 40 میلیارد و از بودجه امسال 260 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان ها و پژوهش سراها هزینه شده است.

زرافشان از همکاری معاونت آموزش متوسطه، معاونت علمی، فناوری رئیس جمهور صنایع آموزشی خبر داد و اظهار امیداوری کرد: با حمایت های معاون علمی رئیس جمهور و صنایع آموزشی بتوانیم از نمایشگاه های محصولات داخلی ایران که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود برای تجهیز مدارس ،هنرستان ها و پژوهش سراها استفاده کنیم.

گفتنی است؛ مدیرعامل صنایع آموزشی نیز اظهارکرد: شرکت صنایع آموزشی مصمم است در راستای تحقق سیاست ارتقای کیفیت یاددهی – یادگیری که شعار آموزش وپرورش و یونسکو است گام های موثری را بردارد.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: علی سرمدی