تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری تورهای اشتغال و کارآفرینی را برای دانش آموزان هنرستان مدنظر داریم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعزام دانش‌آموزان به تورهای اشتغال و کارآفرینی

اعزام دانش‌آموزان به تورهای اشتغال و کارآفرینی

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری تورهای اشتغال و کارآفرینی را برای دانش‌آموزان هنرستان مدنظر داریم.

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، بیان کرد: بازدید هنرجویان و هنرآموزان از مراکز صنعتی در دستور کار دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش است. به دنبال این هستیم که تورهای اشتغال و کارآفرینی را در تمام زمینه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.


آذرکیش افزود: در تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از تجهیز هنرستان‌ها و برگزاری اردوهای علمی برای کارآفرین کردن دانش‌آموزان را مدنظر داریم.


وی با اشاره به اینکه باید در توسعه آموزش دانش‌آموزان همراه با تولید سعی شود، گفت: 74 درصد از مشاغل کشور با دست انجام می‌شود. آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان، شرایط نبود اشتغال را نجات می‌دهد و توسعه این آموزش‌ها هرم شغلی را متوازن می‌کند.


مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور اردوهای تربیتی برگزار می‌شود، افزود: این اردوها در قالب تورهای اشتغال و کارآفرینی با همراهی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود و عملا ردیف بودجه ویژه‌ای برای انجام این فعالیت درنظر گرفته نشده است.


وی گفت: اکنون مراکز جهاد کشاورزی و مراکز صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند تا دانش‌آموزان بتوانند با استفاده بهینه از شرایط و فرصت‌ها، استعدادهای خود را شکوفا کنند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: علی سرمدی