تبیان، دستیار زندگی
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت های ورزشی مدارس در صورت بروز آلودگی هوا، گفت: دانش آموزان در شرایط آلودگی هوا «ایست ورزی» و «ورزش غیرهوازی» انجام دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انجام فعالیت‌های ویژه ورزشی در شرایط آلودگی هوا

انجام فعالیت‌های ویژه ورزشی در شرایط آلودگی هوا

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های ورزشی مدارس در صورت بروز آلودگی هوا، گفت: دانش‌آموزان در شرایط آلودگی هوا «ایست‌ورزی» و «ورزش غیرهوازی» انجام دهند.

دکتر مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت ‌و گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «در شرایط آلودگی هوا در کلان شهرها وضعیت زنگ ورزش در مدارس چگونه است؟»، اظهار داشت: این موضوع مشمول چند کلان شهر است و مشمول کل کشور نمی‌شود.


وی افزود: متأسفیم که دانش‌آموزان کلان شهرها با چنین مشکلی مواجه هستند و مجبور می ‌شوند در زمانی که آلودگی هوا وجود دارد فعالیت‌های ورزشی خود و مخصوصاً فعالیت‌های هوازی را به حداقل برسانند یا انجام ندهند.


دکتر حمیدی با توصیه‌ای به معاونان تربیت بدنی و دبیران ورزش استان ‌های کشور برای ورزش در هنگام وجود آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: در این زمینه حتماً باید فعالیت‌های جایگزین را پیش‌بینی کنیم.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ‌های جایگزین برای ورزش در شرایط آلودگی هوا، تصریح کرد: به عنوان نمونه فعالیت ‌های ایست ورزی که در کلاس درس می ‌توان انجام داد از جمله این فعالیت‌ها است.


وی افزود: همچنین فعالیت‌هایی که عمدتاً هوازی نیست و نیاز به یک تنفس شدید ندارد و اگر مدارس امکانات و فعالیت‌های غیرهوازی داشته باشند می‌توانند این موضوع را انجام دهند؛ عمدتاً اگر سالن ورزشی در جوار برخی مدارس وجود داشته باشد و یا سالن‌های دانش‌آموزی که نزدیک مدارس باشند، می‌توانند به عنوان فعالیت جایگزین استفاده کنند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: علی سرمدی