تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از راهیابی 27 هزار اثر دانش آموزان کشور به مرحله ملی جشنواره خوارزمی در سال جاری خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهیابی 27هزار اثر دانش‌آموزی به مرحله ملی جشنواره خوارزمی

راهیابی 27هزار اثر دانش‌آموزی به مرحله ملی جشنواره خوارزمی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از راهیابی 27 هزار اثر دانش‌آموزان کشور به مرحله ملی جشنواره خوارزمی در سال جاری خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایرنا، ˈعلی زرافشانˈ در شورای معاونین در گرگان، اظهار داشت: روند رو به رشد ارایه آثار و دست ساخته‌های دانش ‌آموزی نشان از علاقمندی و سهیم شدن این قشر در کمک به رشد علمی کشور دارد.


معاون وزیر آموزش و پرورش، حضور 400 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دور اول در جشنواره نوجوان خوارزمی را از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان کشور برشمرد و اضافه کرد: براساس اساسنامه اصلاح شده پژوهش‌سراها، از این پس دانش‌آموزانی که آثار آنان در پارک‌های علم و فناوری پذیرفته شود، عضو هیات امنای پژوهش‌سرا خواهند شد.
وی همچنین از رشد حضور دانش‌آموزان در پنجمین جشنواره ˈنانوˈ از یک هزار و 200 نفر به 25 هزار نفر خبر داد و افزود: این جشنواره تابستان هر سال با همکاری وزارت آموزش و پرورش و معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.


زرافشان، راه‌اندازی بازارچه‌های فروش دست ساخته‌های دانش‌آموزان و نیز تلاش برای تجاری‌سازی اختراعات دانش‌آموزی را از دیگر حمایت‌های آموزش و پرورش از فعالیت‌های علمی و پژوهشی این قشر اعلام کرد و گفت: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز در کنار آموزش به دو مقوله تولید و فروش دست ساخته‌های دانش‌آموزی توجه دارند.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه با یادآوری نظام جدید آموزشی و سیستم 6،3،3 و حذف پایه دهم تحصیلی در سال تحصیلی 95 - 94، از برنامه‌ریزی و انجام تمهیدات لازم برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی و ساماندهی حدود 50 هزار نیروی انسانی برای پایه نهم تحصیلی خبر داد و گفت: این کمبودها تا پایان اسفند امسال برطرف و آموزش نیروها نیز در قالب طرح ضمن خدمت در تابستان سال آینده انجام خواهد شد.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: علی سرمدی