تبیان، دستیار زندگی
کنگره شعری بعد هجده بهار با موضوعیت حضرت زهرا سلام الله علیها جمعه بیست و چهاربهمن نود و سه برگزار می شود
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : منیژه خسروی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره حلقه شعری ریان

کنگره شعری "بعد هجده بهار" با موضوعیت حضرت زهرا سلام الله علیها جمعه بیست و چهاربهمن نود و سه برگزار می شود.

بخش ادبیات تبیان
کنگره حلقه شعری ریان


مجموعه فرهنگی – مذهبی ریان از سال 1390 در راستای ترویج فرهنگ غنی عاشورایی فعالیت خود را آغاز کرد .
یکی از فعالیت های این مجموعه برگزاری کلاس های آموزشی شعر و تصنیف آیئنی است. از جمله فعالیت های این حلقه ثبت نام، گزینش و برگزاری دوره های آموزش تخصصی شعر و تصنیف آئینی در قالب کلاس های هفتگی است که با استقبال  زیادی از شعرا و مداحین اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام رو به رو گشته است.
در ابتدای کلاس ها، طبق طرح درس از پیش تعیین و برنامه ریزی شده، مباحث توسط استاد مطرح می گردد.سر فصل های آموزش تصنیف شامل: مبانی و مباحث پیشرفته تصانیف همچون آهنگ سازی ، ریتم ، ملودی و مباحث پیشرفته آنها مانند نت های موسیقی، گام های صدا ، شکست، کشیدگی نت ها، فضا سازی با آهنگ ، القای معانی، دستگاه های موسیقی و کارکردهای ویژه آنها .... است.
در قسمت دوم هر جلسه، اعضای کلاس با هماهنگی قبلی ، اشعاری که به عنوان مشق شعر هفته مشخص شده را قرائت کرده و توسط استاد و اعضای کلاس در فضایی دوستانه نقد می شود.
در پایان هر دوره آموزشی به منظور اختتامیه دوره ، کنگره ای با حضور اعضا و همچنین شعار دیگر برگزار می گرد، تاکنون کنگره امام زمان عج در شعبان 93 و همچنین کنگره ام المومنین ، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در رمضان 93 توسط این مجموعه برگزار شده است.
اما کنگره شعری "بعد هجده بهار" با موضوعیت حضرت زهرا سلام الله علیها جمعه بیست و چهاربهمن نود و سه ساعت 15 واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی ، خیابان شهید فیاضی ( فرشته ) خیابان بوسنی و هرزگوین چهار راه دکتر حسابی باغ موزه برگزار می شود .

شرکت برای علاقمندان آزاد است.