تبیان، دستیار زندگی
استقلال مانند پرسپولیس با مشکل دریافت منابع مالی از اسپانسر مواجه شده با این تفاوت که تاکنون پرسپولیس 20 میلیارد و استقلال 14 میلیارد پول گرفته اند، موضوعی که شرایط را برای افشارزاده سخت تر کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال کمتر از پرسپولیس پول گرفت


استقلال مانند پرسپولیس با مشکل دریافت منابع مالی از اسپانسر مواجه شده با این تفاوت که تاکنون پرسپولیس 20 میلیارد و استقلال 14 میلیارد پول گرفته‌اند، موضوعی که شرایط را برای افشارزاده سخت‌تر کرده است.
پرسولیس

بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال زیر فشار سنگین مشکلات مالی قرار گرفته و اتفاقا برای چندمین بار صحبت از کناره‌گیری کرده تا برخی تصور کنند این اعلام کناره‌گیری‌ها تاکتیکی و برای دریافت کمک از وزارت ورزش.
همچنین برخی هم تصور کنند این استعفاهای غیر رسمی و گهگاهی ناشی از فشار شدید مسائل مالی باشگاه استقلال است که ماحصل عدم وجود منبع مشخص مالی پس از بازداشت حمیدرضا سیاسی (به عنوان اسپانسر) است.
هر کدام از این دو حرکت باشد، نشان از کوه مشکلاتی است که روی شانه‌های بهرام افشارزاده قرار گرفته و این مدیر باتجربه را تحت فشار شدید قرار داده است اما با توجه به آنکه اکثر بازیکنان استقلال تاکنون تنها 30 درصد قراردادشان را گرفته‌اند و هزینه‌های باشگاهداری هم بسیار بالاست.
پرسش اصلی این است که آیا بهرام افشارزاده به تنهایی از پس این مشکلات بر می‌آید و استقلال را به ساحل مقصود می‌رساند؟ یا اینکه در پایان یا حتی پیش از پایان، عطای ماندن در استقلال را به لقای آن می‌بخشد؟
از میان حرف‌های خود بهرام افشارزاده و البته کامران صاحب‌پناه به عنوان رئیس هیات مدیره می‌توان فهمید تقریبا تمامی قول‌هایی که به مدیر استقلال داده شده، نهایتا به نتیجه نرسیده است چرا که صاحب‌پناه به صورت رسمی اعلام کرد پرداختی‌های اسپانسر با مشکل مواجه شده است.

هر کدام از این دو حرکت باشد، نشان از کوه مشکلاتی است که روی شانه‌های بهرام افشارزاده قرار گرفته و این مدیر باتجربه را تحت فشار شدید قرار داده است اما با توجه به آنکه اکثر بازیکنان استقلال تاکنون تنها 30 درصد قراردادشان را گرفته‌اند و هزینه‌های باشگاهداری هم بسیار بالاست
البته خود افشارزاده هم چنین حرفی را اعلام کرده و به این ترتیب کار وی در مواجهه با طلبکاران استقلال بسیار سخت می‌شود که تحمل آن بسیار سخت خواهد بود. دراین وضعیت باید دید افشارزاده می‌تواند این مشکلات ناخواسته را پشت سر بگذارد یا اینکه از استقلال در آخر فصل و یا حتی زودتر کناره گیری می‌کند؟
به نظر می‌رسد در استقلال اگرچه از نظر فنی مشکلات کمتری دیده می‌شود اما از نظر مالی ظاهرا مشکلات بیشتر از پرسپولیس است چرا که افشارزاده اعلام کرده بود تنها 14 میلیارد از منبع‌های مالی تاکنون محقق شده اما آقای خادم میزان هزینه تا هفته نوزدهم را 20 میلیارد برای پرسپولیس اعلام کرد که این یعنی آنکه استقلال 6 میلیارد کمتر از پرسپولیس پول گرفته است.
بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر