تبیان، دستیار زندگی
رود محمد دادكان به همراه هیات رییسه و دبیر كل پیشین فدراسیون فوتبال استعفا كردند. محمد دادكان در جمع خبرنگاران گفت: در پنج ماهی كه از رفتنم از فدراسیون فوتبال می‌گذرد تنها یكی دو بار با رسانه‌های نوشتاری و یك دفعه هم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادكان در جمع خبرنگاران : خودم را می‌شكنم تا ورزش كشورم به پیش برود


محمد دادكان به همراه هیات رییسه و دبیر كل پیشین فدراسیون فوتبال استعفا كردند.

محمد دادكان در جمع خبرنگاران گفت: در پنج ماهی كه از رفتنم از فدراسیون فوتبال می‌گذرد تنها یكی دو بار با رسانه‌های نوشتاری و یك دفعه هم با رادیو صحبت كردم كه البته در میان صحبت‌هایم برنامه قطع شد.

وی افزود: كارهایی كه در دوسال اخیر در فوتبال ایران انجام شد، تمام بضاعت من و همكارانم بود، اگر كوتاهی شده و آنچه مدنظر مردم بوده را نتوانستیم انجام دهیم به بضاعتمان بر می‌گردد. ما موفق شدیم، تیم ملی را به جام جهانی ببریم، اما نتوانستیم رابطه‌ای را با بخش رسانه‌ای كشور به ویژه نوشتاری ایجاد كنیم. هر چند این به دلیل رفتار ما بوده اما، ما به خاطر فوتبال موظف هستیم این گونه رفتار كنیم، شاید رفتار من در دانشگاه به گونه‌ای دیگر باشد.

رییس مستعفی فدراسیون فوتبال گفت: پیش از اعزام تیم به جام جهانی، مسوولان سازمان تربیت بدنی از من و همكارانم اطلاعات فنی تیم ملی را خواستار شدند.

من این اطلاعات را از كمیته فنی گرفتم و پس از تصحیح نوشتاری آن، آن را به مسوولان سازمان ارایه دادم. كمیته‌ی فنی فدراسیون پیش بینی كرده بود، كه تیم ملی به مكزیك و پرتغال می‌بازد، اما ما بازنده سربلند خواهیم بود،‌ همچنین این كمیته پیش بینی كرده بود كه ایران آنگولا را می‌برد، ما این پیش بینی را به سازمان تربیت بدنی دادیم،‌ كه آن‌ها این اطلاعات را به دولت محترم تقدیم كنند. چند روز بعد رییس سازمان تربیت بدنی در جلسه‌ای كه برخی از اعضای انجمن ورزشی نویسان حضور داشتند اعلام كرد كه ایران با پیروزی برابر مكزیك و آنگولا و تساوی مقابل پرتغال به دور بعدی جام جهانی صعود می‌كند.

وی ادامه داد: این، چنین ذهنیتی بود كه پیش از حضور تیم ایران در آلمان ایجاد شده بود، این گونه، شاخه‌ی دیگری از اختلافات به وجود آمد. ما از آن‌ها دلیل تغییر در آنچه كه پیش بینی كرده بودیم را پرسیدیم، كه مسوولان سازمان گفتند، اجازه بدهید مردم خوشحال شوند. اما ما می‌دانستیم آن‌ها می‌خواهند جوی را ایجاد كنند، تا پس از بازی‌های تیم ملی در جام جهانی، گناهكار را به مردم اعلام كنند. این كار درستی برای فوتبال ما نبود، از من خواسته بودند كه تمام كادر فنی را تغییر دهم اما، من به آن‌ها ایمان داشتم.

دادكان، با بیان این كه بركناری من توسط سازمان تربیت بدنی فعلی یكی از افتخارات دوران كاری من است، گفت: هنگامی‌كه در آلمان بودیم حكم بركناری ما صادر شد، این یكی از افتخارات من است اما، نمی‌دانم چه شده كه آن‌ها هم اكنون می‌گویند بركناری نبوده است؟ هم اكنون چهار ماه و نیم است كه به دور از فوتبال هستم، اما در این مدت من نه به مالزی رفتم نه به آلمان. یك روز روزنامه‌ها نوشتند كه من به آلمان رفته ام و یك روز دیگر نوشتند‌ كه برای جلسه با بن همام به مالزی رفتم. می‌توانید گذرنامه‌ی من را چك كنید،‌ در این مدت من تنها در یكی از جلسات دوره‌ی فیفا كه عضو كمیته‌ی فدراسیون‌های ملی آن هستم رفتم. من تا سال 2007 عضو این كمیته هستم. من تمام كسانی را كه نوشتند، من با مقامات فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه داشتم را به خدا واگذار می‌كنم.

وی افزود:‌ در طول مدت حضورم در فدراسیون تنها یك بازی به تعویق افتاد، ولی می‌توانید شرایط كنونی را با گذشته مقایسه كنید.

دادكان ادامه داد: به یاد دارید كه بارها اعلام كردند كه مسائل فیفا حل شده و نیازی به دادكان و همكارانش نیست. آن‌ها به ما تهمت جاسوسی زدند و به ما لقب بیگانه دادند.

اگر توانستید كه پرونده‌ای از دادكان بیاورید آن را در صفحه‌ی اول روزنامه‌ها چاپ كنید. نوشتند كه دادكان پنج میلیون تومان پاداش گرفته است، ولی این مساله صحت نداشت. مهرعلیزاده‌ (رییس پیشین سازمان تربیت بدنی) به اعضای تیم ملی و من پاداش داد، آیا نباید این پاداش را دریافت می‌كردم؟

وی اضافه كرد: هر كس كه درباره‌ی رابطه من با بیگانه صحبت كند به خدا خود در دامن بیگانه است. من فرزند این مملكت و انقلابم و سرم را برای حفظ نظام و مملكت و دینم می‌دهم. من و همكارانم در فدراسیون برای نظام مان جان می‌دهیم. غیر واقعی با مردم حرف نزنید. در این مدت تهمت و ناسزا‌هایی را از كسانی شنیده ام كه این حرف‌ها لایق خود و خانواده‌هایشان است اما، به خاطر مردم و مملكتم هیچ چیز نگفتم.

دادكان ادامه داد: اگر استعفای من و همكارانم راهگشاست،‌ من خودم این استعفا را تقدیم می‌كنم اما، از یاد نبرید كه تا به حال می‌گفتند دلیلی برای استعفا وجود ندارد.

وی تصریح كرد: كشور ما خود را به عنوان كشوری مستقل نشان داده و من جزء كوچكی از این كشور هستم، اگر نیازی به استعفای من و همكاران است ما هم اكنون مستعفی هستیم. من هیچ موقع سدی برای ورزش كشورم نیستم. خود و خانواده ام را می‌شكنم كه ورزش كشورم به پیش رود، افكار عمومی‌می‌تواند قضاوت كند كه در این یك سال گذشته، چه اتفاقات مثبتی در ورزش كشور افتاده است.

به گزارش ایسنا، خبرنگاری از دادكان پرسید: آیا با توجه به ایراداتی كه فیفا به اساسنامه‌ی فوتبال ایران وارد كرده است، استعفای شما مانع از تعلیق فوتبال ایران خواهد شد، كه دادكان در پاسخ گفت: این مساله به هیات دولت و سازمان تربیت بدنی مربوط است.

دادكان در پاسخ به این سوال كه آیا حاضرید با این شرایط به همكاریتان در فوتبال ادامه دهید، ‌گفت: به خدا اگر همه‌ی ایران را به من بدهند حاضر نیستم كه با این سازمان كار كنم.