تبیان، دستیار زندگی
اعضای حزب دموکرات کنگره به احتمال زیاد در زمان سخنرانی نتانیاهو حضور پیدا نکنند و این مساله به سرعت به تیتر یک بسیاری از رسانه های جهان تبدیل خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یدیعوت احرونوت

صندلی‌های خالی کنگره میزبان سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو


اعضای حزب دموکرات کنگره به احتمال زیاد در زمان سخنرانی نتانیاهو حضور پیدا نکنند و این مساله به سرعت به تیتر یک بسیاری از رسانه های جهان تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو

سایت خبری یدیعوت احرونوت (ynetnews) در گزارشی به سخنرانی جنجالی نتانیاهو که قرار است در کنگره آمریکا انجام بشود پرداخت و نوشت: به احتمال بسیار زیاد، عموم مردم آمریکا و رسانه های آمریکایی در مورد خالی بودن نیمی از صندلی های کنگره در هنگام سخنرانی نتانیاهو حرف های زیادی خواهند زد و روی این مساله تمرکز زیادی انجام خواهد شد و همه از مساله ای که نتانیاهو برای آن به آمریکا خواهد رفت، (مساله هسته ای ایران) دور خواهند شد.

یدیعوت احرونوت نوشت: «اعضای حزب دموکرات کنگره به احتمال زیاد در زمان سخنرانی نتانیاهو حضور پیدا نکنند و این مساله به سرعت به تیتر یک بسیاری از رسانه های جهان تبدیل خواهد شد و این صندلی های خالی به سرعت به مساله ای در خود آمریکا تبدیل می شود و در نتیجه نخست وزیر اسرائیل نیز به احتمال زیاد نمی تواند به مساله ای که برای آن به آمریکا آمده است بپردازد و تمرکز خود را روی این مساله از دست خواهد داد.»

این سایت صهیونیستی در ادامه افزود: «در اولین نشانه از نارضایتی دولت اوباما نسبت به این سفر می توان به عدم حضور جو باید معاون اوباما اشاره کرد که او در روز سخنرانی نتانیاهو در کنگره در سفری خارج از واشنگتن است و در این جلسه مهم حضور نمی یابد. صندلی های خالی کنگره توسط عکسان از تمامی زوایا عکس برداری خواهند شد و بسیاری از رسانه های با عنوان "جلسه ای با صندلی های خالی" به آن اشاره خواهند کرد.

«اعضای حزب دموکرات کنگره به احتمال زیاد در زمان سخنرانی نتانیاهو حضور پیدا نکنند و این مساله به سرعت به تیتر یک بسیاری از رسانه های جهان تبدیل خواهد شد و این صندلی های خالی به سرعت به مساله ای در خود آمریکا تبدیل می شود

این سایت در پایان نوشت: «سناریوی صندلی های خالی در صورتی که به حقیقت بپیوندد، باعث خواهد شد که مهمترین مساله ای که نتانیاهو برای آن به آمریکا رفته، محو بشود و باید برای همه اهمیت مساله برنامه هسته ای ایران روشن بشود. باید گفت که اسرائیل شانسی در مبارزه با آمریکا ندارد و این آمریکایی ها هستند که همیشه پیروز بوده اند و این تفاوت بین آمریکا و اسرائیل است. اکنون نتانیاهو در آستانه انتخاباتی مهم قرار دارد و نمی خواهد که اقتدار خود را از دست دهد ولی بهتر است کاری انجام شود که اسرائیلی ها مستحق آن باشند.»

بخش سیاست تبیان

منبع : جام نیوز