تبیان، دستیار زندگی
کارشناس مسئول کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:40 دانش آموز پایه سوم هنرستان در مرحله استانی نهمین المپیاد فرش شرکت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

40 دانش آموز تهرانی در نهمین المپیاد فرش شرکت کردند.

40دانش آموز تهرانی در نهمین المپیاد فرش شرکت کردند


کارشناس مسئول کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:40 دانش آموز پایه سوم هنرستان در مرحله استانی نهمین المپیاد فرش شرکت کردند.


حیدر عبائی اظهار کرد: المپیاد فرش هر ساله با همکاری مرکز ملی فرش ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت و وزارت آموزش و پرورش شهر تهران برگزار می شود.  عبائی با بیان اینکه حدود 236 دانش آموز تهرانی در پایه دوم و سوم هنرستان در رشته هنر فرش و طراحی نقشه فرش تحصیل می کنند، افزود: مرحله استانی نهمین المپیاد فرش در سطح مناطق 19گانه شهر تهران در هنرستان امام صادق(ع) برگزار شد.

وی افزود: در این المپیاد، 40 دانش آموز پایه سوم هنرستان در رشته های طراحی نقشه فرش و هنر فرش در سه گرایش بافت، رنگرزی و طراحی فرش در بخش تئوری و عملی شرکت کردند که در نهایت، هفت نفر به مرحله کشوری نهمین المپیاد فرش که در استان کرمان برگزار می شود، راه یافتند.

در این المپیاد، 40 دانش آموز پایه سوم هنرستان در رشته های طراحی نقشه فرش و هنر فرش در سه گرایش بافت، رنگرزی و طراحی فرش در بخش تئوری و عملی شرکت کردند که در نهایت، هفت نفر به مرحله کشوری نهمین المپیاد فرش که در استان کرمان برگزار می شود، راه یافتند.

عبائی بیان کرد: فرش از جمله رشته های سنتی و اصیل ایرانی است که بسیاری از ساکنان استان های کرمان، یزد و تبریز از دوران کودکی با این هنر آشنا شده و در آینده این هنر را به صورت حرفه ای ادامه می دهند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه المپیاد فرش با همکاری مرکز ملی فرش ایران برگزار می شود، هنرجویان با شرکت در این المپیاد می توانند با صنعت فرش و بازار کار این رشته آشنا شده و بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان