تبیان، دستیار زندگی
شهد مشعل بازی‌های آسیایی 2006 دوحه قطر روز سه شنبه 16/8/85 از بارگاه منور رضوی تا آرامگاه حکیم سخن فردوسی طوسی حمل شد. به گزارش خبرنگار افتخاری تبیان آقای محمد جواد رنجبر، در این مراسم معاون رئیس جمهور و رئیس سا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش حمل مشعل بازیهای آسیایی 2006 قطر در مشهد


مشعل بازی‌های آسیایی 2006 دوحه قطر روز سه شنبه 16/8/85 از بارگاه منور رضوی تا آرامگاه حکیم سخن فردوسی طوسی حمل شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری تبیان آقای محمد جواد رنجبر، در این مراسم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی آقای مهندس علی آبادی، پسر امیر قطر جُوان بن حمد آل ثانی، رئیس کمیته ملی المپیک دکتر قره خانلو، کفاشیان دبیر ملی کمیته المپیک ، سفیر قطر در ایران، استاندار خراسان رضوی آقای مهدی زاده، قائم مقام آستان قدس رضوی آقای دکتر علوی، شهردار مشهد مهندس بنی هاشمی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند.نیره عاکف دارنده مدال طلا در رشته تیراندازی معلولان به عنوان اولین نفر، حمل مشعل را از جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) آغاز کرد.

این مشعل پس از طی مسیرهای مختلف به جبل النور کوهسنگی آرامگاه 8 شهید گمنام دفاع مقدس جهت ادای احترام برده شد و از آنجا نیز به سمت آرامگاه فردوسی شاعر حماسه سرای ایران حمل گردید.

129 نفر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استان و شش نفر قطری و چینی این مشعل را از حرام امام رضا (ع) تا آرامگاه فردوسی به طول 44 کیلومتر حمل کردند. آخرین نفر حامل این مشعل نیز علی باغبان باشی پیشکسوت دارنده نشان طلای مسابقات آسیایی تهران بود.

در مراسم اختتامیه حمل مشعل نیز استاندار خراسان رضوی طی سخنانی گفت: رقابت‌های ورزشی فرصت مغتنمی برای تعالی بخشیدن به روابط انسانی و افزایش علایق صمیمانه بین ملل مختلف می‌باشد. محمدی زاده این مشعل را نماد آگاهی و ایمان در مسیر تعالی دانست و افزود: حرارت ناشی از این مشعل موجب گرمی و دوستی بیشتر ملت هاست و این مشعل در مسیر حرکت خود در قاره بزرگ آسیا جسم، روح عاطفه و افکار انسان ها از هر آئین و دین، نژاد و رنگ را به پیوند می زند و در مسیر رقابتی سازنده آنان را به سوی تعالی و تعاون و صلح و دوستی رهنمون می سازد.

در ادامه نیز آتش آخرین مشعل توسط پسر امیر قطر به اصفهان منتقل شد.لازم به ذکر است که این مراسم هشت ساعت به طول انجامید.

روابط عمومی دفتر تبیان مشهد