تبیان، دستیار زندگی
دوستی می گفت: یک روز در کتاب فروشی برای عده ای صحبت می کردم، یکی از آنها از من سؤال جالبی کرد. پرسید: " یک فرد معمولی را در دو یا سه کلمه چطور تشریح می کنید؟" کمی فکر کردم و گفتم : " راحت آشفته می شود." یک دفعه همه خندیدند،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشفته نشوید


دوستی می گفت: یک روز در کتاب فروشی برای عده ای صحبت می کردم، یکی از آنها از من سؤال جالبی کرد. پرسید: " یک فرد معمولی را در دو یا سه کلمه چطور تشریح می کنید؟" کمی فکر کردم و گفتم : " راحت آشفته می شود." یک دفعه همه خندیدند، چون حقیقت این عبارت کوتاه را درک کردند. بله، اکثر ما با هر موردی آشفته می شویم.

آشفته نشدن نتایج شگفت انگیزی دارد :

استرس شما را کاهش می دهد.

بیشتر پذیرای مردم و حوادث زندگی خود خواهید شد. شادتر خواهید بود.

شما و دیگران متقابلاً برای یکدیگر جالب توجه می شوید.

الگوی خانواده و دوستان خود خواهید شد.

واکنش های شما کاهش می یابد.

زندگی را موضوع ثقیلی ندانسته و آنر ا ماجرایی در حال گذر می یابید.

خستگی و بی حوصلگی در شما کاهش می یابد.

زندگی عادی خود را به تجربه ای استثنایی تبدیل می کنید.

حقیقت موضوع این است که آشفتگی و شادمانی در یک ظرف نمی گنجد. در واقع فرد آشفته در کیفیت زندگی خود دچار سردرگمی عظیمی می شود و" از کاهی، کوه می سازد" و در نتیجه رابطه او با اطرافیان تضعیف می شود.

برای آنکه خود را از این حالت آزاد سازید باید آنرا در اولویت قرار دهید. عکس العمل های خود را نسبت به افراد و اتفاقات زندگی بازبینی کنید و توجه داشته باشید که تا چه حد بی تأمل و سریع عکس العمل نشان می دهید. سپس با خود عهد کنید که از مسائل کوچک بسادگی آشفته نشوید.در طی روز آیا می توانید خود را حین عصبانیت و ناراحتی غافلگیر کنید(فرض کنید مشغول یک بازی هستید). وقتی خود را در این حالت غافلگیر کردید به خود بگویید" دوباره از اول شروع می کنم. آسان بگیر". بیاد داشته باشید که بیشتر عکس العمل ها - بخصوص عکس العمل های افراطی- ناخودآگاه هستند، یعنی گاهی متوجه عصبانیت خود نمی شوید. با بذل توجهی آگاهانه به این طرز تفکر و عکس العمل ها، در واقع آنها را ظاهر کرده و تغییر می دهید. بیشتر واکنش های ما نسبت به اتفاقات زندگی به عادات و رفتارهای اکتسابی ما بستگی دارد. اگر تمرین کنیم که خشک و عصبانی باشیم، همان گونه می شویم. البته برعکس آن هم صادق است. قدری فروتنی و تواضع همراه با توانایی غافلگیر کردن خود در چنین موقعیتی و اگر واقعاً قصد تغییر کردن دارید، حتماً می توانید به آن برسید. تعدادی از مردم( از جمله خودم) هستند که قبلاً حساس بوده و به سادگی آشفته می شدند ولی حالا آرام تر و بسیار کارآمدتر شده اند. این روش را حتماً امتحان کنید .

هر چه عکس العمل ها و اضطراب های شما کاهش یابد، شادی شما افزایش خواهید یافت و این حالت را به مسخره خواهید گرفت. و دست آخر افراد مهم زندگی شما متوجه تغییر مثبت شما شده و برای آن ارزش قائل خواهند شد.

منبع : از کاه کوه نسازید - ترجمه : سهیلا موسوی رضوی

لینک:

- آیا می دانید سه ركن اصلی زندگی سالم چیست ؟

- ده نكته زندگی

- روش هایی برای تثبیت علاقه و تفاهم در زندگی

- 30 قانون زندگی

- راههای یك زندگی شاد

-توصیه هایی برای یك زندگی خوشبخت

- را ه های به دست آوردنآرامش

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.