تبیان، دستیار زندگی
دنی دکتر محمددادکان با انتشار نامه ای بر مواضع قبلی خود در مورد مسائل فوتبال و اتفاقات اخیر این فدراسیون توضیح داد.  رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در نامه ای که نسخه ای از آن در اختیار گروه ورزشی مهر قرار گرفته آورده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه سرگشاده دادکان در پاسخ به موضع تربیت بدنی


دکتر محمددادکان با انتشار نامه ای بر مواضع قبلی خود در مورد مسائل فوتبال و اتفاقات اخیر این فدراسیون توضیح داد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در نامه ای که نسخه ای از آن در اختیار گروه ورزشی مهر قرار گرفته آورده است: « ملت شریف ایران، همانطور که مستحضرید در استمرار اقدامات غیر قانونی واتهامات ناروا، رفتارهای غیراخلاقی و بدور از انصاف وعدالت مسئولین سازمان تربیت بدنی طی یک سال گذشته بویژه ماه اخیر که نتیجه ای جز شکستن حریم های اخلاقی و تعهدات حرفه ای وایجاد بحرانهای جدی داخلی و خارجی برای ورزش و فوتبال کشور در بر نداشته است، با کمال تاسف سخنگوی سازمان تربیت بدنی وسرپرست موقف فدراسیون که مواضع رسمی آن سازمان و فدراسیون را اعلام می نمایند در مصاحبه مورخ 17/8/1385 اتهاماتی را متوجه فدراسیون فوتبال در دوران مسئولیت اینجانب نموده است که مرا بر آن داشت تا مطالبی را نه از باب شکوه وشکایت از بی قانونی ها و بی عدالتی های مجریان کنونی ورزش کشور نزد شما ابراز نمایم (البته که تدبیر این امور و تصمیم و برخورد با چنین خلافهای آشکاری با دولت محترم و قوه شریف قضاییه می باشد) بله از آن رو که ممکن است ادامه چنین روش ها و مسیر غلطی کشور عزیز ما و دولت پر تلاش را با ضرر و زیان هنگفتی در عرصه ورزش و فوتبال مواجه سازد. لذا ضروری است درخصوص مصاحبه یاد شده مواردی را اعلام نمایم:

1- بدون تردید اتهامات بی پایه واساسی که در مصاحبه یاد شده فوق که قلم و بیان از بازگو نمودن آن شرم دارد قطعا زیبنده کسانی است که در مقام مدیریت امر و ابراز آن برآمده، بیانگر هویت مخدوش و مجعول آنان است که با اعمال و رفتار و تصمیمات نسنجیده غیرقانونی و غیراخلاقی خود آگاهانه و یا نا آگاهانه در مسیر خواست بیگانگان گام نهاده اند.

2- سرمایه ایمانی امروز من بر آمده از باورهای عمیقم به اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی است که درکنار مبارزات حق طلبانه و آزادیخواهانه مردم رشید ایران کسب نموده ام . با لطف خداوند تاکنون در حفظ ونگاهداری آن کوشیده ام و امروز بیش از هر زمان دیگری بدان عشق ورزیده و بر آن ثابت قدم و استوارم.

3- به شما مردم عزیز اطمینان می دهم که چون گذشته درعرصه ورزش آماده انجام وظیفه بوده و چه در سنگر تدریس در دانشگاه و چه در مقام یک ایرانی دوستدار عزت وافتخار برای کشور به عنوان خادم ملت، نظام ، انقلاب و ایران و علی رغم اظهارات نادرست مسئولین سازمان تربیت بدنی خود را بیش از آن نزدیک تر و علاقمند تر به دولت و ریاست محترم جمهور می دانم و در همین مجال مغتنم از حمایتهای بی دریغ جناب آقای دکتر احمدی نژاد و مجلس محترم در دوران تصدیم در فدراسیون فوتبال صمیمانه سپاسگذاری می نمایم.

در خاتمه ضمن قدردانی و تشکر صادقانه مجموعه همکاران خدوم و دلسوزم در فدراسیون فوتبال و مبرا دانستن آنان از هر گونه اتهامات ناروا توسط سازمان تربیت بدنی تاکید می نمایم که همکاری با مسئولین کنونی سازمان تربیت بدنی در شرایط فعلی را امکان فرصتی برای خدمت نمی دانم.»