تبیان، دستیار زندگی
نامه ای که خطاب به مردم کشورهای مختلف نوشته شده و با آن صادقانه درباره پیام یک دین الهی سخن گفته شده باشد، روشن است نمی تواند حاملانی بهتر از مردم داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صفحه‌ای برای آنها که «نامه» را رساندند



نامه‌ای که خطاب به مردم کشورهای مختلف نوشته شده و با آن صادقانه درباره پیام یک دین الهی سخن گفته شده باشد، روشن است نمی‌تواند حاملانی بهتر از مردم داشته باشد.

صفحه‌ای برای آنها که «نامه» را رساندند

نامه مهم رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی که پادزهری در برابر زهر اسلام هراسی محسوب می شود، در کمتر از سه هفته، بازتاب وسیعی در کشورهای مختلف جهان داشته و حالا حاملان مردمی این نامه اثرگذار، از روش های مختلف انتشار این نامه سخن می گویند و شیوه های ابتکاری خود را در رساندن این پیام به جوانان غربی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بحث می گذارند.
فعالان دانشجویی، تشکل های مدنی، روزنامه نگاران و کاربران فعال در فضای مجازی که در هفته های گذشته نقش مهمی در رساندن نامه رهبر انقلاب داشته اند، از روش های خلاقانه ای برای این حرکت خود بهره برده و از عکس و فیلم و اسکرین شات گرفته تا قالب خبر و صوت و پوستر را برای انتشار وسیع تر این نامه برگزیده اند.

نگاهی به آمار بالای توجه کاربران به هشتگ LETTER4U # نشان می دهد زمینه مناسبی برای گسترش مخاطبان نامه مهم رهبر انقلاب به جوانان غربی وجود داشته و موج استقبال از این نامه است که اکنون رسانه های غربی را نیز به تکاپو واداشته تا درباره نگارش، تاثیر و شیوه انتقال مجازی این نامه در میان جوانان در کشورهای غربی گزارش هایی را منتشر کنند


استفاده از این روش های خلاقانه باعث شده تا صفحه «نامه را رساندم» در سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای آغاز به کار کند و فرصتی برای اشتراک گذاری این تجربیات به دست آید. در دو روزی که از آغاز به کار این صفحه می گذرد، بسیاری از جوانان و فعالان عرصه های مدنی و مجازی با انتشار طرح های خلاقانه خود در این صفحه کوشیده اند گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته خود در کشورهای مختلف جهان را برای پوشش مناسب نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی منتشر کرده و نشان دهند چگونه می توان از قدرت شبکه های اجتماعی و خلاقیت های فردی و گروهی برای رساندن این نامه به جامعه هدف، با وجود بی تمایلی برخی دولتمردان و سیاستمداران غربی و رسانه های بین المللی بهره برد.

صفحه‌ای برای آنها که «نامه» را رساندند

نگاهی به آمار بالای توجه کاربران به هشتگ LETTER4U # نشان می دهد زمینه مناسبی برای گسترش مخاطبان نامه مهم رهبر انقلاب به جوانان غربی وجود داشته و موج استقبال از این نامه است که اکنون رسانه های غربی را نیز به تکاپو واداشته تا درباره نگارش، تاثیر و شیوه انتقال مجازی این نامه در میان جوانان در کشورهای غربی گزارش هایی را منتشر کنند.
به اذعان بسیاری از صاحبنظران، انتشار وسیع این نامه از سوی فعالان فضای مجازی به زبان های مختلف، عامل مهمی در مهار موج اسلام هراسی محسوب شده و می تواند تغییردهنده تهدید تبلیغاتی افراطیون به فرصتی برای اسلام گرایی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی باشد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: جام جم

مطالب مرتبط:
برای یک نامه 
بازتاب نامه رهبری در رسانه های خارجی