تبیان، دستیار زندگی
زمزمه هایی به گوش می رسد كه دولت قصد دارد روزهای پنج شنبه را نیز به تعطیلات رسمی اضافه و به عبارتی تعطیلات را ساماندهی كند. موضوعی كه بارها شایعه آن در ایران مطرح شده اما اجرایی شدن آن به دلیل باورهای اغلب اشتباه، به نتیجه نرسیده و با بن بست مواجه شده اس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5شنبه ها تعطیل رسمی می شود؟!

احتمال تبدیل پنج شنبه ها به تعطیل رسمی در سراسر کشور

بخش اجتماعی تبیان
پنج شنبه ها

به گوش می‌رسد كه دولت قصد دارد روزهای پنج‌شنبه را نیز به تعطیلات رسمی اضافه و به عبارتی تعطیلات را ساماندهی كند. موضوعی كه بارها شایعه آن در ایران مطرح شده‌ اما اجرایی شدن آن به دلیل باورهای اغلب اشتباه، به نتیجه نرسیده و با بن بست مواجه شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی از جزئیات طرحی خبر می‌دهد که از سوی دولت برای ساماندهی تعطیلات رسمی کشور نوشته شده و با نهایی شدن پیشنهادها قرار است به صورت لایحه‌ای تقدیم مجلس شود.

ایران از جمله کشورهایی است که تعطیلات رسمی کمتری دارد، اما به دلیل تعطیلی‌های نیمه پنهان، تعداد تعطیلات رسمی در آن زیاد به نظر می‌رسد

حسن استوارآذر روز پنج‌شنبه اعلام کرد: «در پیشنهادی که در این خصوص ارائه شده ادارات با رعایت ۴۴ ساعت کاری در هفته، پنج‌شنبه‌های آخر هفته در نیمه اول سال در تمام کشور و پنج‌شنبه‌های تمام سال در کلانشهرها تعطیل می‌شود.»

او اضافه كرد: «در این پیشنهاد ۱۵ روز به‌عنوان تعطیلات مذهبی، چهار روز به‌عنوان تعطیلات ملی، پنج روز تعطیلات نوروزی، سه روز تعطیلات تابستانی، چهار روز تعطیلات زمستانی، ۵۴ روز تعطیلات جمعه و ۲۷ روز تعطیلات پنج‌شنبه و در مجموع ۱۱۲ روز تعطیل رسمی ارائه شده است.» به گفته او ایران از جمله کشورهایی است که تعطیلات رسمی کمتری دارد، اما به دلیل تعطیلی‌های نیمه پنهان، تعداد تعطیلات رسمی در آن زیاد به نظر می‌رسد.


منبع : خبرانلاین