تبیان، دستیار زندگی
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه با انجام دو دیدار حساس آغاز می شود استقلال میزبان پیکان است و نفت تهران هم به مصاف سایپا می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال- پیکان؛ رحمتی به قلعه‌نویی رسید


هفته بیستم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه با انجام دو دیدار حساس آغاز می‌شود استقلال میزبان پیکان است و نفت تهران هم به مصاف سایپا می‌رود.
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در چهار روز برگزار می‌شود و دو مسابقه‌ روز یکشنبه برگزار می‌شود. نگاهی به دو مسابقه ابتدایی هفته بیستم می‌اندازیم؛
استقلال و پیکان

نفت تهران- سایپا؛ نبرد فوتبالی جوانان آینده‌دار


نفت هفته گذشته از سپاهان در اصفهان امتیاز گرفت و اکنون در خانه میزبان تیم سایپاست تیمی که هفته گذشته مقابل استقلال بازنده شد و اکنون برای جبران می‌آید. جلالی سه امتیاز به قلعه‌نویی داد و دوست ندارد به یک مربی استقلالی دیگر هم امتیاز تقدیم کند. هر دو تیم یک ویژگی مثبت دارند و اینکه به جوان‌ها میدان می‌دهند و بازیکنان خوب و آینده‌داری در نفت و سایپا بازی می‌کنند. البته نداشتن تماشاگر نکته منفی و مشترک دیگر دو تیم است. سایپا اگر از نفت امتیاز بگیرد تیم‌های بالانشین را خوشحال خواهد کرد و خودش هم نیم‌نگاهی به حضور در رده‌هایی بالاتر از هفتمی خواهد داشت.
نبرد این دو تیم خوش آتیه و جوان می‌تواند یکی از زیبا‌ترین بازی‌های لیگ شود چون دو تیم به دنبال حاشیه نیستند و فقط به اصل فوتبال فکر می‌کنند. نفت با 15 گل و سایپا با 16 گل خورده  بعد از فولاد 12 گله مستحکم‌ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.

استقلال - پیکان؛ رحمتی و مرفاوی به قلعه‌نویی رسیدند


استقلال بعد از تعطیلات لیگ برتر با دو برد متوالی به جمع مدعیان قهرمانی برگشته و در روز یکشنبه هم شاگردان قلعه‌نویی به دنبال سومین برد هستند. حریف آنها تیمی است که کاپیتان فصل گذشته استقلال را در اختیار دارد. سیدمهدی رحمتی دروازه‌بانی که مورد بی‌مهری کی‌روش هم قرار گرفت تا حداقل یک نقطه مشترک با قلعه‌نویی داشته باشد! این مسابقه برای رحمتی یک مسابقه ویژه‌ است او می‌خواهد توانایی‌های فنی‌اش را به رخ قلعه‌نویی، استقلال و هواداران این تیم بکشد و نشان بدهد هنوز هم یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است. هرچند فوتبال مسابقه‌‌ای تیمی است ولی قطعا حضور رحمتی می‌تواند وزنه روحی و روانی خوبی برای پیکان باشد. پیکان اما از نظر فنی و تیمی ضعف‌های فراوانی دارد. صمد مرفاوی که جانشین منصور ابراهیم‌زاده شده هنوز نتوانسته بردی برای تیمش به دست بیاورد.
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه با انجام دو دیدار حساس آغاز می‌شود استقلال میزبان پیکان است و نفت تهران هم به مصاف سایپا می‌رود.
سرمربی سابق استقلال هم خیلی دوست دارد که اولین بردش را با پیکان مقابل استقلال دشت کند اما مرفاوی هم می‌داند تیمی که در اختیار دارد به جز درون دروازه در سایر پست‌ها ضعف‌های زیادی دارد این تیم با 10 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد در حالیکه سجاد شهبازاده مهاجم تیم استقلال به تنهایی 10 گل زده یعنی به اندازه تیم پیکان گلزنی کرده است. البته پیکان فقط 16 گل خورده است و از این نظر 7 گل کمتر از آبی‌پوشان دریافت کرده با این حال روی کاغذ استقلال به راحتی می‌تواند تیم 20 امتیازی و رده یازدهمی پیکان را شکست بدهد. هرچند امیر قلعه‌نویی پیش از این مسابقه به بازیکنانش تذکر داده که بازی سختی با پیکان دارند. مرفاوی زمانی دستیار قلعه‌نویی در استقلال بود و به خوبی با تفکرات فوتبالی او آشناست و باید دید می‌تواند با بازیکنان و نیروهایی که در اختیار دارد پسران آبی را متوقف کند یا این استقلالی‌ها هستند که سومین برد خود را جشن می‌گیرند.

برنامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال:

یکشنبه 19 بهمن 1393
استقلال تهران – پیکان-ساعت 17:10-آزادی
نفت تهران – سایپا-ساعت 15:30-تختی
جمعه 24 بهمن 93
ملوان - راه آهن-ساعت 15:30 –تختی انزلی
صبا – تراکتورسازی-ساعت 15:30-یادگار امام
فولاد‌ خوزستان – سپاهان-ساعت 17:30-غدیر اهواز
پدیده خراسان – پرسپولیس-ساعت 15-ثامن مشهد
شنبه 25 بهمن 1393
گسترش - نفت.مسجد سلیمان-ساعت 15:30-اختصاصی گسترش
ذوب آهن - استقلال ‌خوزستان ساعت 15:30--فولاد شهر
گفتنی است دیدار هفته بیست  یکم تیم‌های پیکان-نفت تهران در ساعت 15:30 پنجشنبه 23 بهمن 93 در ورزشگاه دستگری انجام خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر