تبیان، دستیار زندگی
معرفی مجموعه کتابهای «ما کودکان مسلمان» و کتاب «پنج وجبی».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ما کودکان مسلمان

معرفی مجموعه کتابهای «ما کودکان مسلمان» و کتاب «پنج وجبی».

فرآوری: زهره سمیعی- بخش کتاب وکتاب خوانی  تبیان
ما کودکان مسلمان» و کتاب «پنج وجبی

«ما کودکان مسلمان»
به تازگی از نشر «قدیانی» مجموعه 12 جلدی شعر «ما کودکان مسلمان» سروده «مریم اسلامی» منتشر و روانه بازار نشر شده است.
از عناوین جلدهای این مجموعه می‌توان به «رازداری»،« خوش قولی»، «امانت‌داری»، «نیکی به پدر و مادر»، «راستگویی»، «شکرگزاری»، «پاکیزگی»، «مراقبت از خود»، «نماز»، «قرآن»، «روزه» و «حق همسایه»، اشاره کرد.
مجموعه کتاب‌های «ما کودکان مسلمان»، توسط «منصوره محمدی» و «مامک رزم‌گیر»
برای گروه سنی خردسال و کودک، تصویرگری شده است.

شاعر با توجه به موضوع هر کتاب اشعاری را در این کتاب‌ها آورده است تا کودکان را با آموزه‌های دینی ما پیوند دهد همانند دروغ نگفتن و پاکیزه بودن.
در کتاب «راستگویی» شعر «یک دروغ لعنتی» آمده است که در ذیل آن را می‌خوانید:
یک دروغ لعنتی
گفته‌ام به خواهرم
دست برنداشته
آن دروغ از سرم
ذره ذره آن دروغ
هی بزرگ می‌شود
ترسناک و قهوه‌ای
شکل گرگ می‌شود
فکر می‌کنم که من
بره‌ام برای او
مانده فکر خسته‌ام
زیر دست و پای او
توی این مبارزه
او قوی‌تر از من است
نقطه ضعف او فقط
حرف راست گفتن است

بر اساس این گزارش، هر یک از جلدهای مجموعه شعر«ما کودکان مسلمان»، در 18 صفحه و با قیمت 3500 تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«پنج وجبی»
انتشارات سوره مهر به تازگی سه مجلد نخست از مجموعه ۹ جلدی «روزهایی که پنج وجبی یک زرافه کوچولوی کوچولو بود» را به قلم زهره پریرخ منتشر کرده است.
در این مجموعه داستانی که حول و هوش زندگی یک زرافه کوچک می گذرد، مفاهیم آموزشی و علمی هم وجود دارد که کودک با مطالعه داستان‌ها می‌تواند به ‌آن دست یابد.
محوریت این داستان ها زندگی یک بچه زرافه می‌پردازد که خلاف همه زرافه‌ها، بسیار کوچک است و روند رشد او هم بسیار کند است.  در این داستان ها تمامی خویشاوندان زرافه‌ کوچک به او کمک می‌کنند تا رشد کند و او در طی داستان به طور تدریجی از نظر روحی و جسمی متفاوت می‌شود.
مخاطب این مجموعه کتاب نیز کودکان گروه‌های سنی «ب» و «ج» معرفی شده اند.
یکی از نکات قابل توجه در این مجموعه، تصویرگری امیر خجسته در آن است. با استفاده از تکنیک نقاشی با آبرنگ و استفاده از رنگ های گرم تصاویری بسیار جذاب برای این مجموعه خلق کرده است.
سوره مهر تاکنون مجلداتی از این مجموعه را با عنوان «مامان جان پرنده»، «روزهایی که پنج وجبی دیگر پنج وجبی نبود» و «دایی جان ورزشکار» را منتشر کرده است.
همچنین کتاب های دیگر این مجموعه نیز شامل «چرا پنج وجبی»، «زن عمو بیشتر بیشتر»، «درست مثل عمه جان شاعر»، «عموجان دوستی»، «خاله جان دلسوز»، « «مادر بزرگ و پدربزرگ فراموش کار» از این مجموعه را نیز در دست انتشار دارد.
سوره مهر مجموعه کتاب  «روزهایی که پنج وجبی یک زرافه کوچولوی کوچولو بود» را در قطع خشتی و با شمارگان ۵ هزار نسخه منتشر کرده است.



منابع:
فارس
مهر
مطالب مرتبط:

یک کار خوب  
101 تکنیک بازی درمانی
7 کتاب کودک با موضوع مهارت های زندگی
آشنایی بچه ها با رسوم ملل

فرهنگ نامه سبک زندگی برای نوجوانان