تبیان، دستیار زندگی
معرفی کتابهای داستانیِ ترجمه شده ی«حضرت والا»،«تاریکی مطلق» و «خشونت ورزان به چنگش می آورند».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشونت‌ورزان به چنگش می‌آورند

معرفی کتابهای داستانیِ ترجمه شده «حضرت والا»،«تاریکی مطلق» و «خشونت‌ورزان به چنگش می‌آورند».

فرآوری : زهره سمیعی - بخش کتاب وکتاب خوانی تبیان
حضرت والا»،«تاریکی مطلق» و «خشونت‌ورزان به چنگش می‌آورند

«حضرت والا»
«حضرت والا» نوشته نجیب محفوظ نویسنده مصری برنده جایزه ادبی نوبل، برای اولین‌بار در ایران منتشر شد.
«حضرت والا» داستان کارمندی است که وقتی برای اولین بار پایش به اتاق یکی از مدیرکل‌ها باز می‌شود، تشریفات و مناسبات اداری او را مسحور می‌کند و با خودش عهد می‌بندد که روزی میز ریاست را از آن خود کند.
«حضرت والا» روایتِ این طی طریق است که توسط عثمان بیومی شخص اول داستان، انجام می‌شود تا به تدریج مدارج ترقی را طی کند و در این راه خیلی چیزها را از دست می‌دهد. این رمان دیدگاه نجیب محفوظ را در مورد زندگی آشکار می‌کند. مردی که به قلبش خیانت و به عشق پشت کرد تا پله‌های ترقی را بالا رود و...
این رمان در سال ۱۹۷۵ در مصر منتشر شد و حالا با ترجمه کریم پورزبید در ۲۳۱ صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۰۰۰ تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.


«تاریکی مطلق»
کتاب "تاریکی مطلق" که نسخه اصلی آن با عنوان "Full Dark, No Stars" در سال 2010 میلادی منتشر شده، شامل سه داستان با عناوین "معامله منصفانه"، "یک ازدواج موفق" و "گربه جهنمی" است.
در داستان تاریک و جذاب "معامله منصفانه"، کینگ خواننده را با استریتر - مردی مبتلا به سرطان- آشنا می‌سازد. او که برای افزایش طول عمرش حاضر است دست به هر کاری بزند، معامله‌ای عجیب با فروشنده دوره‌گردی انجام می‌دهد، فروشنده‌ای که کارش افزایش و تمدید چیزهاست. اما برای هر معامله، قیمتی گزاف باید پرداخت.
در داستان "یک ازدواج موفق"، خواننده با این سوال روبه‌رو می‌شود: آیا امکان شناخت واقعی هر کسی وجود دارد، حتی آنان که بسیار دوست‌شان داریم؟ زمانی که شوهر دارسی به یکی از سفرهای کاری‌اش رفته، دارسی در پی یافتن باتری به گاراژ خانه می‌رود و پای‌اش به جعبه‌ای در زیر میز می‌خورد. این اتفاق کوچک، او را به کشف اسرار تاریک و وحشتناک شوهرش پس از بیست و پنج سال ازدواج سوق می‌دهد. چه کار می‌کردید اگر مردی که همیشه آراسته و مرتب است، همان مردی نباشد که شما فکر می‌کنید می‌شناسید؟ و حالا او در راه بازگشت به خانه است...
استیون کینگ که تا امروز آثار متنوعی را در ژانر وحشت به رشته تحریر درآورده در کشورهای انگلیسی زبان هواداران بی‌شماری دارد و آثارش سال‌ها است که در رده پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار ادبی جهان قرار گرفته است. همچنین بسیاری از آثار او توسط کارگردان‌های مطرح به فیلم سینمایی تبدیل شده است.
انتشارات افراز تاکنون کتاب‌های "برج تاریک" (سه جلد)، "سواری مرگ"، "امیدهای جاودان بهاری"، "بلیز"، "تلفن همراه"، "هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد"، "خواهران کوچک ایلوریا و مرد کت‌شلوارمشکی" و "مسیر سبز" را از آثار استیون کینگ منتشر کرده است.
کتاب داستانی "تاریکی مطلق" ‌در 229 صفحه در 1100 نسخه و بهای 13500 تومان روانه بازار خواهد شد.
 
 «خشونت‌ورزان به چنگش می‌آورند»
رمان «خشونت‌ورزان به چنگش مى آورند» نوشته «مری فلنری اوكانر» با ترجمه سمانه توسلی از سوی نشر روزنه منتشر شد. این کتاب روایتی درباره دغدغه‌های دینی راوی داستان است.
 رمان گروتسِك «خشونت‌ورزان به چنگش مى آورند» که عنوانش از آیه‌ای از انجیل متی گرفته شده، روایت‌گر درگیرى ذهنىِ نوجوانى‌ به نام «تارواتر» است كه پس از مرگِ دایىِ مادرش، تارواتر پیر، میان انتخاب خدا یا شیطان، دین یا بى دینى، معطل مانده.
این درگیری از همان ابتدای داستان با ماجرای شیوه‌ی به خاک سپردن دایی اش، «تارواتر» پیر، آغاز می‌شود. شخصیت اصلی این داستان در نهایت در مى‌یابد كه فقط با سرسختى است كه مى‌تواند در برابر خشونتى بایستد كه بى‌دینى براى خاموش كردن باورهاى دینى و اجراى فرامین خداوند به كار مى‌گیرد.

«خشونت ورزان به چنگش می آورند» با شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات روزنه به بازار کتاب راه یافته است.«مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه فلنری اوکانر»، «گرین لیوز»، «خون هوشیار»، «شهود»، «آدم خوب کمیاب است»، «فرزانگی ذاتی»، «پیروزی با مردم جشن است»، «از خشونت دست بردار» و «شمعدانی» از جمله کارهای ترجمه شده این نویسنده در ایران است.



منابع:
ایبنا
مهر
هنرآنلاین

برای پیرهنت می میرند  
عاشقی با حال و هوای پشه های لهیده
رقص کلاغ
مرور پنج کتاب داستانی
یخ در جهنم