تبیان، دستیار زندگی
فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران از نامه رسمی ۱۰ کشور به جمهوری اسلامی با هدف درخواست کمک فکری در بعد دفاعی خبر داد و گفت: این کشورها با احتمال حمله تکفیری ها، این درخواست را برای آمادگی در مقابل آنها داشته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه ۱۰کشور به‌ایران درباره‌ داعش


فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران از نامه رسمی ۱۰ کشور به جمهوری اسلامی با هدف درخواست کمک فکری در بعد دفاعی خبر داد و گفت: این کشورها با احتمال حمله تکفیری‌ها، این درخواست را برای آمادگی در مقابل آنها داشته‌اند.

نامه ۱۰کشور به‌ایران درباره‌ داعش/ پیام اسرائیل به ایران از 3 کانال
سردار حسین همدانی

سردار حسین همدانی جمعه شب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان از خنثی‌سازی برنامه‌های آمریکا در بعد جهانی و منطقه‌ای توسط ایران خبر داد و گفت: ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها با عنوان کدخدا یکی از اهداف آمریکا بود که با بر هم زدن معادلات جهانی توسط جمهوری اسلامی، نقش بر آب شد.

وی راهبردی منطقه‌ای آمریکا را ایجاد خاورمیانه جدید عنوان کرد و در تشریح آن گفت: قرار بود عراق به سه کشور، ایران به پنج کشور و سوریه نیز به سه کشور تجزیه شود تا با تکه تکه کردن آنها راحت‌تر قابل بلعیدن باشند.

سردار همدانی با اشاره به اینکه با دفاع ایران از سوریه و عراق، این هدف دشمن نیز خنثی شد، این مهم را از اثرگذاری جمهوری اسلامی عنوان کرد.

*نیروهای تکفیری فرزند شیطان هستند

وی در ادامه با اشاره به فعالیت تکفیری‌ها، از مردم خواست از به کار بردن عنوان «داعش» به معنای «دولت اسلامی عراق و شامات» برای این شاخه از تکفیری‌ها اجتناب کرده و همان عنوان «تکفیری» را استفاده کنند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الل ه(ص) تهران با بیان اینکه آنها غلط می‌کنند دولت اسلامی تشکیل دهند، نیروهای تکفیری را خبیث‌ترین انسان‌ها و فرزند شیطان دانست.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها برای از بین بردن مقاومت اسلامی در منطقه ایجاد شدند، از درخشش حزب‌الله به عنوان فرزند برومند انقلاب اسلامی در منطقه سخن راند.

*اسرائیل ۳ کشور را واسطه کرد ایران در ترور سردار الله‌دادی عکس‌العمل نشان ندهد

سردار همدانی در ادامه با اشاره به حمله نیروهای اسرائیل به قنیطره و شهادت سردار الله‌دادی و جهاد مغنیه گفت: اگر سیاست بر این بود متقابلاً جواب این ترور را بدهیم، زنجیره‌ای می‌توانستیم هر یک ساعت یک عملیات علیه رژیم صهیونیستی انجام دهیم و آنها خود واقف به این موضوع بودند.

وی با طرح این سئوال که چرا با این اوصاف، اسرائیل این ترور را انجام داد؟ در پاسخ به آن گفت: تصور می‌کردند در زمان انجام مذاکرات و وجود فشار اقتصادی علیه کشور، ما از اهداف خود در دفاع از جریان مقاومت کوتاه می‌آییم که البته سخت در اشتباهند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران افزود: بلافاصله بعد از ترور، اسرائیل مدعی شد نمی‌دانستیم نیروهای ایرانی در منطقه هستند و با واسطه کردن سه کشور، پیام دادند «شما عکس‌العمل نشان ندهید ما دیگر این کار را نمی‌کنیم».

تصور می‌کردند در زمان انجام مذاکرات و وجود فشار اقتصادی علیه کشور، ما از اهداف خود در دفاع از جریان مقاومت کوتاه می‌آییم که البته سخت در اشتباهند

*ما اهل معامله نیستیم/ اسرائیل باید قصاص می‌شد

وی با بیان اینکه ما اهل معامله نیستیم و اسرائیل باید قصاص شود؛ آن هم به اندازه، خطاب به رژیم غاصب صهیونیستی گفت: البته اگر شروع‌کننده جنگ شما باشید قطعاً تمام‌کننده آن نخواهید بود.

سردار همدانی از توانمندی بالای حزب‌الله سخن گفت و با اشاره به اینکه غرب به دنبال کوتاه کردن دست ایران در منطقه و همچنین تضعیف حزب‌الله است، ابراز داشت: البته خود اسرائیل اعتراف کرده، ایران حزب‌الله دوم را در عراق ایجاد کرده است.

وی در ادامه وحدت جهان اسلام را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و تأکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد جوانان اهل سنت دنیای اسلام با ایران و انقلاب آن هستند، خواستار توجه به این مهم شد.

*سران فتنه قابل بخشش نیستند / مردم محاکمه آنها را مطالبه کنند

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران روحیه ایثارگری را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و با بیان اینکه باید مراقب فتنه‌ها بود، ابراز داشت: ایران قلب تپنده جهان اسلام است و به عنوان الگویی برای دیگر کشورها باید باصلابت و محکم به راه خود ادامه دهد.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ و ابعاد عظیم آن، گفت: به اعتقاد بسیاری، سناریوی غرب در موضوع قتل ندا آقاسلطان و تلاش برای انداختن آن به گردن نظام، به تنهایی برای سقوط ایران کافی بود که البته رهبر معظم انقلاب تمام ابعاد این فتنه بزرگ را با همراهی مردم خنثی کردند.

سردار همدانی با اشاره به تلاش برخی برای بخشش سران فتنه، با بیان اینکه سران فتنه قابل بخشش نیستند، گفت: به فرض بخشش آنها از سوی خانواده معظم جانبازان و شهدا، سران فتنه به خاطر خدشه‌ای که به انقلاب وارد کردند، قابل بخشش نخواهند بود.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران با بیان اینکه مردم باید محاکمه آنها از دستگاه قضایی را مطالبه کنند تا دیگر کسی جرأت برافروختن آتش فتنه در نظام را نکند، از اینکه فتنه دیگری در حال جوانه زدن است، هشدار داد.

قرار بود عراق به سه کشور، ایران به پنج کشور و سوریه نیز به سه کشور تجزیه شود تا با تکه تکه کردن آنها راحت‌تر قابل بلعیدن باشند

*هتاکی نسبت به امام(ره) در همدان سر مار فتنه ۸۸ است

وی در ادامه با اشاره به هتاکی یکی از مسئولان استانداری همدان به امام راحل (ره)، ضمن ابراز تأسف از این اتفاق، تأکید کرد: نباید در برابر این اتفاقات ساکت باشیم.

سردار همدانی این اتفاق را سر همان مار فتنه ۸۸ دانست و ادامه داد: این افراد فریب‌خورده نیستند، اینان یا مزدورند و یا افتخاری برای دشمن کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید قاطعانه برخورد کند، ابراز داشت: باید جلوی بروز دوباره چنین اتفاقاتی را گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ترکش انقلاب اسلامی کشورهایی مثل عربستان را خشمگین کرده و به همین دلیل با همراهی آمریکا توطئه نفتی علیه ایران را به راه انداخته‌اند، افزود: البته در این زمینه نیز کاری از پیش نخواهند برد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران در ادامه با اشاره به اینکه بنا به اعتراف خود آمریکا، ایران همیشه پیروز بوده بیان داشت: یکی از ژنرال‌های آمریکا گفته «ما هر کاری می‌کنیم اما ایرانی‌ها قدرت غلبه بر مشکلات را دارند انگار نیرویی آنها را هدایت می‌کند».

وی با بیان اینکه ما به وعده خدا ایمان داریم، گفت: به طور حتم همین ایمان به خدای متعال، قدرت ناشناخته‌ ایران است که آمریکا را سخت سردرگم می‌کند.

بخش سیاست تبیان

منبع : جهان نیوز