تبیان، دستیار زندگی
آلبوم پنجم آریان، پس از حاشیه های بسیار، اسفندماه امسال به بازار خواهد آمد. آلبوم «خداحافظ» آخرین آلبوم گروه پرمخاطب و محبوب سالیان اخیر موسیقی پاپ از طرف شرکت ترانه شرقی خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آریان بازگشت

آلبوم پنجم آریان، پس از حاشیه‌های بسیار، اسفندماه امسال به بازار خواهد آمد. آلبوم «خداحافظ» آخرین آلبوم گروه پرمخاطب و محبوب سالیان اخیر موسیقی پاپ از طرف شرکت ترانه شرقی خواهد بود.

یخش هنری تبیان
گروه موسیقی آریان

پیش از این علی پهلوان خواننده اصلی، ترانه سرا و آهنگساز گروه که این روز‌ها در استرالیا سکونت دارد،  از انتشار آلبوم پس از ماه صفر خبر داده بود که محقق نشد.

محسن رجب‌پور مدیر شرکت ترانه شرقی و تهیه کننده آلبوم و کنسرت‌های گروه آریان درباره این تاخیر گفت: «آلبوم پنجم آریان مدتهاست که مجوز گرفته. به دلیل اختلاف سلیقه‌ای که بین ما و بعضی از اعضای آریان درباره انتشار یا عدم انتشار آلبوم إیجاد شد، مدت زمانی از دست رفت که امروز آن حاشیه‌ها را سپری کرده‌ایم. البته همین دوره پرحاشیه باعث شد بعضی از اعضای آریان به همه اتفاقات خوب گذشته پشت کنند و مسائلی را مطرح کنند که فقط خاطر هواداران را مکدر کند و آن‌ها را برنجاند. خوش بختانه علی پهلوان که معرفت و بزرگواری‌اش ثابت شده، این بار هم مثل همیشه با تدبیر عمل کرد و ما به این نتیجه رسیدیم که پس از به روز کردن شرایط فنی آلبوم، آن را طی هفته‌های آتی منتشر کنیم. الان در مراحل آخر رایزنی با اسپانسر‌ها هستیم. امروز آمادگی مذاکره با اسپانسرهای دیگر را هم داریم ولی درصددیم این موضوع تا پایان بهمن نهائی شود و ما بتوانیم آلبوم پنجم آریان را به عنوان عیدی به مردم ایران تقدیم کنیم.»

بنا به گفته تهیه کننده آریان، امروز همه کارهای آلبوم انجام شده، مس‌تر کار هم آماده است و طراحی‌های آلبوم هم به پایان رسیده. فقط کدگذاری قطعات مانده است. پیش تولید قرار گرفتن قطعات روی پنل‌های اپراتورهای تلفن همراه هم انجام شده.

حاشیه‌ها اما همچنان ذهن مخاطبان آریان را مشغول کرده است. آن‌ها می‌خواهند بدانند واقعا آریان با این آلبوم به خط پایان می‌رسد؟ رجب‌پور در این باره گفت: «چون احتمال می‌دادیم بعضی از اعضای گروه از اسم آریان سو استفاده کنند، قرار بر این شد که آلبوم خداحافظ، آخرین آلبوم این دوره فعالیت آریان باشد و هرکدام از اعضای گروه که خواستند فعالیت شخصی داشته باشند، از اسم آریان به هر نحوی از جمله» عضو سابق آریان «یا» آریانی قدیم «استفاده نکنند. ما نمی‌توانیم ارث آریان را به بخشی از گروه ببخشیم.»

بنا به گفته تهیه کننده آریان، امروز همه کارهای آلبوم انجام شده، مس‌تر کار هم آماده است و طراحی‌های آلبوم هم به پایان رسیده. فقط کدگذاری قطعات مانده است. پیش تولید قرار گرفتن قطعات روی پنل‌های اپراتورهای تلفن همراه هم انجام شده.


 
این البته به این مفهوم نیست که دیگر آریانی در کار نخواهد بود. رجب‌پور بر این مساله تاکید می‌کند که اعضای آریان می‌توانند فعالیتشان را با یک شرکت دیگر ادامه دهند به شرط اینکه علی پهلوان بین این اعضا باشد یا خودش رسما اعلام کند که نمی‌خواهد در قالب آریان فعالیت کند و مشکلی هم بابت فعالیت سایر اعضای گروه با این نام ندارد. او درباره استفاده از قطعات قبلی آریان هم بنا را بر تعامل گذاشته است: «با روشی که برد - برد باشد، با شرکت جدید و اعضای گروه آریان تعامل خواهیم کرد تا آریان بتواند از آن قطعات هم در کنسرت‌هایش استفاده کند.»

آلبوم خداحافظ، یازده قطعه دارد که علی پهلوان، شراره فرنژاد و سیامک خواهانی ترانه‌ها و ملودی‌هایش را ساخته‌اند. در میان تنظیم کنندگان آلبوم هم نامهای مطرحی از جمله سعید مدرس، فرشاد فارسیان و شهاب حسینی به چشم می‌خورد. أمیر تفرشی و عطا رضایی صدابرداران آلبوم هستند که تفرشی میکس و مسترینگ کار را هم انجام داده است. علاوه بر هنرنمایی اعضای ثابت گروه، بابک صفرنژاد هارمونیکا نواخته و فرزاد فخرالدینی گیتار الکتریک.


منبع:
سایت موسیقی ما