تبیان، دستیار زندگی
در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر ۵ دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود و پرسپولیس میزبان ملوان ته جدولی است، فولاد به مصاف تیم همشهری خواهد رفت و تراکتورسازی هم از پدیده پذیرایی می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس در اندیشه فرار از بحران


در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر ۵ دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و پرسپولیس میزبان ملوان ته‌جدولی است، فولاد به مصاف تیم همشهری‌ خواهد رفت و تراکتورسازی هم از پدیده پذیرایی می‌کند.
پرسپولیس - ملوان؛ خطر یازدهمی در کمین سرخ‌پوشان!/ دربی قرمز و آبی جنوب

در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال 5 دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

پرسپولیس و ملوان

راه آهن- ذوب آهن؛ 3 امتیاز برای شاگردان گل‌محمدی

سیر نزولی تیم راه آهن همچنان ادامه دارد باشگاهی‌ با مشکلات مالی، مدیریتی و حتی مالکیتی که اکنون مشکل قراردادهای 12 هزار تومانی برخی از بازیکنانش هم به آنها اضافه شده است. بنابراین چنین باشگاهی خیلی نمی‌تواند روی امتیاز میزبانی‌اش در این بازی حساب کند آن هم در شرایطی که مقابل ذوب آهن باید به میدان برود تیمی که هفته گذشته پرسپولیس را شکست داد و به رده هشتم صعود کرده و باشگاهی بی‌حاشیه و منسجم است. به این ترتیب به نظر می‌رسد شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌توانند سه امتیاز این مسابقه را به حساب خود واریز شده بدانند. راه آهن با 10 شکست بیشترین باخت را در جدول دارد و بعید است علی لطیفی بتواند تیم خوش تاکتیک گل‌محمدی را شکست بدهد و شاید یک مساوی برای راه آهن نتیجه بدی محسوب نشود اما خیلی به کار را آهن نمی‌آید و این تیم می‌داند در صورت باخت یا مساوی شرایطش در جدول وخیم‌تر خواهد شد.

نفت مسجد سلیمان - صبای قم؛ سه امتیاز واجب‌تر از نان شب

تیم بی‌پول و پرهوادار نفت مسجد سلیمان در این مسابقه خانگی به دنبال برد است. بهروز مکوندی هفته گذشته بعد از مساوی مقابل پیکان به دلیل مشکلات مالی از سمت خود استعفا کرد با این حال این استعفا مورد پذیرش قرار نگرفت تا آنها برای دومین بازی خانگی متوالی خود به مصاف تیم صبا بروند. نفت اگر صبا را شکست بدهد ممکن است دو پله صعود کند و به رتبه سیزدهم برسد. بنابراین سه امتیاز این مسابقه برای نفتی‌ها از نان شب واجب‌تر است اما صبای قم که با 25 امتیاز در رده هفتم است خیلی دغدغه ندارد مگر اینکه مهدی تارتار سرمربی صبا بخواهد با شکست دادن نفت به طور غیرمستقیم به تیم ملوان که فیروز کریمی(پدرزنش) هدایت این تیم را برعهده دارد کمک کند. به هر حال این بازی برای نفتی‌ها به نوعی جدال مرگ و زندگی است و در صورت شکست یا تساوی امیدهای‌شان کمرنگ‌تر از گذشته خواهد شد اما با گرفتن سه امتیاز به آینده امیدوارتر خواهند شد.

تراکتورسازی- پدیده؛  وضعیت قرمز برای خطیبی!

روند امتیازگیری تراکتورسازی خیلی مناسب نیست. تراکتورسازی هفته گذشته هم مقابل ملوان تیم آخر جدول متوقف شد هرچند بازیکنان و مسئولان تیم از رفتار تماشاگران انزلی در آن مسابقه به شدت گلایه داشتند. تراکتورسازی این هفته میزبان است و باید دید بازیکنان این تیم در حضور تماشاگران خودی می‌توانند تیم پدیده را شکست بدهند یا بازهم امتیاز از دست خواهند داد. برخی می‌گویند اگر تراکتورسازی در این بازی خانگی نتیجه نگیرد شاید به فکر تغییر سرمربی تیم بیفتند رسول خطیبی در وضعیت قرمز قرار بگیرد. به هر حال پدیده با توجه به شرایطی که در جدول لیگ دارد بعید است برای برد به تبریز برود و شاید مرزبان تیمش را برای گرفتن حداقل امتیاز به مصاف تراکتورسازی بفرستد.

بازی دو تیم در گذشته‌های نه چندان دور همیشه یکی از بازی‌های زیبا و تماشاگر پسند از کار در می‌آمد اما این مرتبه پرسپولیس و ملوان با گذشته‌های رویایی خود کیلومترها فاصله دارند. ملوان در انتهای جدول است و پرسپولیس هم روی پله نهم ایستاده است

استقلال خوزستان - فولاد؛ دربی جنوبی قرمز و آبی

دربی قرمز و آبی از نوع خوزستانی‌اش را در اهواز شاهد خواهیم بود. قرمزپوشان فولاد شانس صدرنشینی دارند و نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند از سویی دیگر اگر امتیاز از دست بدهند ممکن است از کورس قهرمانی عقب بمانند آبی‌پوشان اهوازی هم برای اینکه از رده یازدهم بالاتر بروند و به رتبه تک رقمی برسند تلاش خواهند کرد. مدعیان قهرمانی خیلی دوست دارند تیم اسکوچیچ در اهواز متوقف شود اما این مربی خوش فکر اهل کرواسی به راحتی تسلیم نمی‌شود. شاید هر مربی دیگری جای اسکوچیچ بود با اتفاقاتی که برای بازیکنان ثابت فولاد رخ داد و مشکلات سربازی گریبان آنها را گرفت مدام در حال گلایه کردن بود اما اسکوچیچ فقط مبارزه می‌کند. ویسی هم مربی است که همیشه تیم‌هایش زیبا بازی می‌کند بنابراین باید انتظار یک بازی زیبا را در این دربی جنوبی داشت.

پرسپولیس - ملوان؛ خطر یازدهمی در کمین سرخپوشان!

بازی دو تیم در گذشته‌های نه چندان دور همیشه یکی از بازی‌های زیبا و تماشاگر پسند از کار در می‌آمد اما این مرتبه پرسپولیس و ملوان با گذشته‌های رویایی خود کیلومترها فاصله دارند. ملوان در انتهای جدول است و پرسپولیس هم روی پله نهم ایستاده است. سرخپوشان بعد از پیروزی در دربی پایتخت رنگ برد را ندیده است. سرخپوشان اگر در این بازی مقابل تیم انتهای جدول بازنده شود خطر سقوط تا رده یازدهم تهدیدش می‌کند! البته محسن بنگر مدافع پرسپولیس آرزو کرده که ملوان مقابل پرسپولیس ترک عادت نکند و شش تایی شود. ملوانی‌ها هم می‌گویند فرق زیادی با بازیکنان پرسپولیس نداریم. فیروز کریمی و حمید درخشان روزهای سختی را در لیگ برتر تجربه می‌کنند. فیروز اگر پرسپولیس را ببرد قطعا حرف‌های بامزه‌ای در نشست خواهد زد اما درخشان که همین حالا هم زیر فشار انتقادهای پیشکسوتان است باید پیروز شود وگرنه خیلی زود ممکن است به سمت در خروجی باشگاه هدایت شود.پرسپولیس در این مسابقه مهدی طارمی و محمد نوری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

** برنامه هفته نوزدهم

چهارشنبه – 15 بهمن ماه

- سایپا – استقلال / ساعت 15:30- انقلاب کرج

- سپاهان – نفت تهران / ساعت 16- فولاد شهر

- پیکان – گسترش فولاد / ساعت 14:30- شهر قدس

پنجشنبه – 16 بهمن ماه

- نفت مسجد سلیمان – صبا / ساعت 15:30- شهید بهنام محمدی

- راه آهن – ذوب آهن / ساعت 15:30- تختی تهران

جمعه – 17 بهمن ماه

- پرسپولیس – ملوان / ساعت 17:05- آزادی تهران

- استقلال خوزستان – فولاد خوزستان / ساعت 17:15-غدیر اهواز

- تراکتورسازی – پدیده خراسان / ساعت 16- یادگار امام

بخش سیاست تبیان